Alla inlägg under november 2009

Av Suzana - 30 november 2009 21:52

Ikväll har jag och min kära syster yster än en gång spenderat kvällen med alla "våra" gokissar på djurhemmet.. Är lite mör efter helgens julmarknad men det går ändå när man får jobba med syster, vi har för det mesta grymmans roligt när vi är tillsammans.. =)

Älskar dig syrran! <3

 

 

Hmm vad är det här för underligt "hål" tycks goa Zindy tänka..hihi..


  

Och God Jul önskar mysiga Turbo där han blickar ut mellan julstjärnans blommor.. =)


Av Suzana - 30 november 2009 12:21

Då jag bara inte orkade blogga igår kväll när vi kom hem så får jag sända en god första advents hälsning till alla mina goa bloggvänner lite såhär i efterskott!

KRAM till er alla! =)

 

  

Av Suzana - 30 november 2009 12:13

Sigtuna julmarknad var grymt fin och mysig även om den blev en besvikelse för mig och min vännina E..vi sålde knappt något under dagen och jag ligger nu minus 250kr från denna söndag..grr mindre kul..men nya tag tills vi skall stå den 20:e december.. *håller tummarna för att det skall gå bättre då*.. =)

 

Har inte fotat en massa då den rätta känslan inte ville infinna sig denna helg, men skall fota desstomer den 20:e har jag tänkt.. =)

 

Men ett foto på vårt stånd kan jag visa upp i alla fall..

 

SÅ ALLA NI SOM VILL OCH KAN ÄR VÄLKOMMEN ATT HÄLSA PÅ OSS I SIGTUNA 20 DECEMBER MELLAN KL.11-16.00 =)

 

Kreativamamman i egen hög person..  

Av Suzana - 30 november 2009 12:04

I lördags kväll satt jag om min kära vännina E och pysslade det sista och prismärkte alla våra skapelser..blev uppe sent men det var supermysigt i alla fall trots att man blev lite mör.. =) hihi..

 

  

  

Kreativamamman är min vännina och vem Krimskramsan är har ni nog redan gissat..vår marknadsskylt.. =) hehe..

Av Suzana - 27 november 2009 21:51

Måste erkänna att jag inte har hunnit plocka fram en massa adventspynt..men det får bli till veckan istället.. =)

Har i alla fall hunnit fixa ihop några julgrupper och satt fram min nya adventsstake som jag hittade på dollar för några dagar sedan..är den inte bara för läcker? Kitschig så det skriker om det! =)

 

Nu blir det fredagsmys i soffan med älsklingen..

Ha en trevlig helg och första advent alla ni härliga människor där ute i bloggvärlden!

Kraaaaam på er alla!

 

        

Måste ju bara få berätta att ingenting i mina julgrupper är nytt, allt är secondhand eller återanvänt från tidigare år (ja utom hyasinten då..hihi..)..thats the way i like it! =)

Av Suzana - 27 november 2009 21:45

I och med att jag blev klar med detta "settekasse" så är jag klar med sakerna till söndagens julmarknad..nästa är 20:e december så då får jag jobba på som f-n än en gång efter några dagars vila.. =)

Har packat ner allt i några banankartonger och känner mig nöjd och redo för avfärd imorgon..först till Enköping (titta på deras julmarknad, hälsa på svärföräldrarna, mm..) och sen raka vägen ner till Märsta där jag skall sova över hos min kära vännina E så vi kan åka tidigt och förbereda inför marknaden.. Ja sova och sova..vi skall prismärka och dona också + att det kommer bli en hel del babbel kan jag tro.. =) hihi..

Skall bli så skoj!

 

  

 

 

Av Suzana - 27 november 2009 21:32

Var en snabbsväng in på erikshjälpen i onsdags och kunde naturligtvis inte låta bli att fynda en del.. =) hihi.. 

 

 

Har tittat fler ggr på denna vackra röda karaff, men då den kostade "hela" 60kr så har jag inte velat göra mig råd..men nu när jag än en gång stod och beundrade den så sa älsklingen.. -Ta den nu så ingen annan köper den och du ångrar dig.. Han e bara för go! =)

Kolla in tyget på detta läckra "förkläde"! Love it!

Salt och mjölburkarna kunde jag bara inte låta bli och duken skall få pryda en julkudde.. =)

 

(i bakgrunden skymtar mitt senaste projekt att pimpa mina julänglar..)

   

Samlar fåglar till ett kommande "hemligt projekt"..större virknål, bra att ha..mini tårtpapper som passar till ett pyssel jag planerar och kakformar som skall bli julgranspynt..galgen skall jag hänga halsband på.. =) 

Av Suzana - 27 november 2009 11:24

Har knappt hunnit sitta vid datan på sistone, så fullt upp..men så blir det väl när man bestämmer sig för att stå på en julmarknad i sista sekund.. =) hehe

"Snickrade" (läs sågade, limmade och skruvade..) ihop två "julkortstavlor" igår och började måla och nu på morgonen har jag målat det sista och "dekorerat", blev bra om jag får säga det själv.. Nu skall vi se om dom går att sälja också.. =)

Sen pysslade jag ihop ett gäng mobilsmycken nu på förmiddagen..kanske går att sälja för en liten peng..

Alla bäckar små heter det ju..räkningar och fler julklappar hägrar om jag får ihop lite extra pengar (utöver kostnaden för att stå vid marknaden och bensin..)..

 

     Återbruk utav lite gamla smycken bla..blandat lite gammalt och nytt det är min stil.. =)

   

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards