Alla inlägg under januari 2014

Av Suzana - 30 januari 2014 20:09

Idag är jag liite piggare i alla fall..och vad gör "dumma lilla jag då"..jo jag börjar köra "hårt" med mig själv direkt såklart..så nu sitter jag uppkurad i mitt soffhörn igen och känner mig ynklig med hemsk värk i kroppen och en bedövande trötthet..suck..hopplöst att jag aldrig lär mig.. =/


Men men..jag har i alla fall fått en del gjort idag..


Jag och älsklingen har varit ut i div ärenden..bla till Bollnäs för att hämta upp lilltrollets ipad som varit inlämnad för reperation..där passade jag på att springa in en snabbis på röda korset (letar efter ett litet skåp till köket..max 50cm bred, 40cm djup och 100cm hög..verkar vara svårt att hitta..men skamm den som ger sig..behöver verkligen ett extra "mini skafferi"..) och en sväng in på willys och köpte det sista till kvällens vegetariska (testade att göra falafel för första gången..blev riktigt hyfsade..)..

Väl hemma har jag även bakat och donat till loppiset ateeljén..imorgon skall jag fram och tillbaka till Borlänge över dagen på möte..men goa Kicki håller öppet så jag har bakat ett par satser kanelbullar..


 


..att ta dit + att dom måste räcka till älsklingens kalas på söndag också.. <3 

Tror inte att orken finns till mycket mer ikväll så jag slänger ihop en plåt kärleksmums imorgon istället..allt för att det skall finnas lite att välja på i alla fall.. =)


Nej fy..tror det får bli tidigt sänggående ikväll..så trött..

Av Suzana - 28 januari 2014 19:01

Pustar fortfarande ut efter en rätt intensiv Borlänge helg med näst yngsta sonen..blev inte mycket sömn och jag frös för det mesta så nu är min kropp nu helt slutkörd..blir inte mycket vettigt gjort med andra ord.. =/


Men annars så var helgen mysig.. <3

På lördagen vi tog en loppisrunda och fyndade några småsaker (..det var allt annat än billigt där dock..), köpte pizza och falafel, såg film och bara myste. <3

Söndagen hann vi inte med så mycket, men vi myste, pratade och bara var..tills det var dags för mig att fara hem igen.. 


Har ju inte så mycket pyssel att visa upp..men en beställd ridpåse som blev klar innan jag for i fredags kan jag ju i alla fall bjuda på.. =)


 


Hoppas att ni får en fortsatt fin vecka alla goa bloggvänner <3

Av Suzana - 24 januari 2014 22:12

Så här kommer jag då att boa in mig dom närmaste två nätterna..


Befinner min nämligen på vandrarhem i Borlänge..


     


Skall hälsa på och mysa med näst yngsta sonen i helgen.. <3

Av Suzana - 22 januari 2014 20:28

Idag fick jag en vansinnig lust att åka på erikshjälpen..har fått dille på att limma ihop glas och porslin igen så dagens mål var att hitta lite material till detta pyssel.


Hittade en del att limma men det slank i vanlig ordning med lite mer saker också.. 


Lite nostalgi till min leksakssamling..


 


..en väska till min data (..perfekt inför helgens resa..), ännu en lampfot som skall få sig en snarlik makeover som denna, världens sötaste pennburk och en mini ikon..


 

 

Risken finns att pennburken kommer få sig en omgång med en skvätt färg..men har inte bestämt mig riktigt ännu.. ;)

Är den inte bara för söt!? <3




Fick även med mig en svart tunika till mig själv och en sweetshirt till lilltrollet..ett välbehövligt tillskott i våra garderober.. <3 


Har ni gjort några fynd på sistone?

Av Suzana - 19 januari 2014 17:25

Äntligen har jag fått tummen ur och fått in den kurs hemuppgift som skulle ha varit inne redan i dec..men då jag inte mått så bra så har jag bara inte lyckats fokuserat på uppgiften..men nu är den då äntligen inskickad och jag har gett mig kast med nästa hemuppgift som skall vara inne 15 februari..


Skönt att vara på banan igen.. <3


Härligt när tomten ser ut som ett julkort men nu längtar jag bara tills det blir vår och man kan sätta igång och pyssla i trädgården!! ;)


 


Har så mycket ideer och planer.. <3


     


Hur ser det ut hemma hos er? =)

Av Suzana - 15 januari 2014 18:05

Var och hälsade på näst yngsta sonen i söndags och hamnade oplanerat på Ikea..min goa bonuspappa som skjutsade bjöd oss på mat där och medans han vilade på maten tyckte han att vi kunde springa igenom butiken..


Sagt och gjort..halvsprang faktiskt mest hela tiden..skulle ju inte ha något.. 


Men så stod den där..ett så himla snyggt vitrinskåp..


 

..verkligen kärlek vid första ögonkastet!! <3


Inte för att jag någonsin kommer ha råd med dom ca 1400kr det kostade..men jag får väl drömma och önska.. <3



Av Suzana - 15 januari 2014 16:57

Tittade in på bloggen och insåg att det nog är dags att jag ger ifrån mig ett litet livstecken igen..så här kommer det.. ;)


Har blivit en del pysslade på sistone även om den mesta tiden har gått åt till att vara trött och ha ont..men det är väl smällar man får ta när man är en "trasig" människa antar jag..


En bunt handvärmare är pysslad och klar för försäljning..


 

..och fler är på G..


Syr fåglar lite då och då..


 


..skall bli fåglar på tråd hit hem..har ju gett mig den på att jag skall pyssla mer till mig själv också..inte bara till alla andra eller till försäljning.. <3


Imorgon är det dags att baka ner till loppis/ateeljen igen..dessa bullar och kärleksmums sålde jag förra helgen..



 


Och som den tulpan älskande kvinna jag är så bara måste jag ju köpa hem en bukett tulpaner när jag var in på ica och idag är det ju också faktiskt tulpanens dag..



 


..såg semlor i kyldisken också..MUMS..inga laktosfria dock..suck..hmm kanske man skulle ge sig i kast med att baka semlor närmaste dagarna..


Hembakat är väl ändå bäst.. <3

Av Suzana - 7 januari 2014 16:00

Idag vaknade jag redan klockan 08 med en vansinnig lust att baka lussekatter..knäppt jag vet men varför skall man vara som alla andra liksom? ;)


Så det blev en sats lussekatter bakad och lite annat gott utav bara farten..



..och efter att jag tröttnat på att dona i köket så blev det en sväng ut i trädgården..skämde bort mina höna pönor med lite "godis" (rönnbär)..förberedde ett par till nya odlingslådor (..tog fram mina sista 4 pallkragar, la ut dagstidningar i botten och bottnade med ris och löv..)..såg min gamla plåt soptunna med nya ögon..


 


..hmm tror ni inte att den skulle kunna bli en utmärkt kompost tunna? Tänkte om man borrar några hål i botten och några runt om.. 

Får fundera lite till på den.. ;)


Syr vidare på mina fåglar, pluggar och donar, mm, mm..


Hur er dag sett ut så långt?

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards