Alla inlägg under augusti 2009

Av Suzana - 30 augusti 2009 14:34

Fyndade en del oxå som jag inte kommer visa på bild nu, utan dom får ni se sen när jag gjort om dom inför försäljning i kategorin före-efter.. =)


Men här kommer det sista jag fyndade igår.. bla. så fick jag lite docksängkläder gratis (dom skulle slängas pg utav några småfläckar men jag tänker tvätta dom och sen får lillgossen leka med dom..jag menar barn smutsar ju ner så det behöver inte alltid vara så perfekt..), byxor till minibus för 20kr på erikshjälpen, tyg för en 10:a på vårt loppis (funkar alltid att sy något med..) och lite gamla tomte "parader" i papper som jag tänker sälja på loppis senare innan jul.. =)


Ja det var "allt" som jag fyndade igår..så himla kul att gå på loppis! =)




Av Suzana - 30 augusti 2009 14:30

Fyndade även lite annat småplock.. bla 2 stjärnor i sk "fattigmans silver", ett sött hänge till påskriset (har redan ett gäng sedan tidigare så det är ännu en i samlingen..) och se en liten flugsvampsljusstake som oxå kommer hamna i min övriga samling utav dessa..


Fina små fynd och jag är nöjd! =)




Av Suzana - 30 augusti 2009 14:27

Hittade denna söta lilla 70-tals vas oxå..jag samlar inte på dom själv men det kanske är någon där ute som är intresserad utav ett byte?

Isåfall kan ni ju höra utav er och berätta vad ni har att byta mot så får vi se vad vi kan hitta på.. =)

Då vi har upptäckt med hjälp utav goa Lotten att detta är en äkta P O Ström vas från 1971 och kan vara värd lite, så har jag lagt ut den på tradera istället.. =)



Av Suzana - 30 augusti 2009 14:23

Detta är ett utav gårdagens fynd..hittade en bumling liknande lampa på erikshjälpen för 75kr och för mig som varit ute efter en bumling ett tag så kändes det som rena rama julafton.. =)

Tänker lacka om den i nån lite pastelligare färg sen innan den får hamna över köksbordet..

Vad tycker ni? Är den inte fin? =)


Av Suzana - 29 augusti 2009 21:16

Idag har jag och syster yster umgåtts och gjort både det ena och det andra.. Då vi ändå skulle ner till Bollnäs och djurskyddet idag så passade vi på att göra lite annat oxå..


Började med att svänga in på erikshjälpen och fyndade lite smått och gott.. skoj!!  =)


Sen åkte vi till djurskyddet för att jobba med att förbereda inför vår höstmarknad 26 september, så nu har vi plockat upp och donat en massa ute i lillstugan ( 2 rum och kök..) där vi har vårt loppis..hade fått en massa nytt från bla ett nedlagt sommarloppis.. Ni kan ju gissa om vi fyndade något där också..svaret är naturligtvis ja.. =) hihi..


Passade sen på att ta en pause och då for vi och tittade in på lokstallarnas loppis som hade flyttrea, halva priset på allt! Där fyndade jag bla en ikea dalahäst till vår andra syster för 25kr (hon samlar på såna och blev superglad när jag åkte in där på hemvägen och lämnade den..kan inflika att dom brukar gå på flera hundra på tex tradera..) + ett par andra saker..


Mina kompisar på lokstallarna började tjata att jag skulle komma tillbaka och sälja jag med, men vi får se när jag får tid till det nästa gång..hehe..har ju att göra om dagarna ändå nu inför butiksstart, mm, men nog skulle det vara kul.. är ju en särskild stämmning i vårt glada loppis försäljare gäng som jag saknar..

Får se vad framtiden har att utvisa! =)


Därefter hade det börjat kurra i magen så vi tog en sväng och åt på restaurangen spice cow (lite americainspirerad mat..), gott gott! Nu vet jag att älsklingen blir avis när han läser detta, han bara älskar att äta där.. =) hihi..


Mätt och belåten så åkte vi tillbaka till djurskyddet..där vi nu har jobbat kväll med alla goa kisse katter.. Idag fastnade kattfröknarna Hedie och Kitty på bild och såklart min kära syster yster Stina! =)


Nu skall jag strax krypa ner i tv-soffan och mysa med min goa älskling, har saknat honom idag ju.. =)


Skall fota alla mina fynd och visa upp dom dom närmaste dagarna! =)


Av Suzana - 28 augusti 2009 20:26

Hipp hipp hurra!!

Idag fyllde svägerskans dotter Gill 25år så vi har varit grattat henne..då Gill med sambo Jerry inte bor så särskilt stort så höll hon kalaset hemma hos mamma och pappa..

Då min fantasin inte är den bästa just nu (har värk fortfarande efter att jag drog ut visdomstanden, känns som huvudet skall spricka när som helst..suck..) så fick det bli en grön växt i kruka..blev som tur var uppskattat i all sin enkelhet.. =)




Av Suzana - 27 augusti 2009 21:03

Idag kunde minibusen njuta utav betydligt finare väder än igår..soligt och riktigt hett.. Liten linslus leker tittut mellan trapp räckets "spjälor".. =) hihi..

Han e så go lillprinsen våran!


Av Suzana - 27 augusti 2009 12:09

Igår när vi gick igenom gamla kläder så fick älsklingen för sig att spexa lite så han klädde sig i en gammal brynja och hängslen till sina egna byxor och skinnkepa..

Stegade sen upp till pojkarna på övervåningen och sa att så här skall jag klä mig i fortsättningen..ni kan ju tänka er reaktionen.. "- I h-vete heller!" "- E du inte klok!" "- Du ser ju gay ut!".. Själv har jag nog inte skrattat så gott på ett bra tag =) haha..


Måste tillägga att han faktiskt gav sitt tillåtande till att jag visade upp bilden här..han e modig min älskling och tycker att ni alla förtjänar ett gott skratt.. =) hihi..




Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards