Alla inlägg under mars 2013

Av Suzana - 31 mars 2013 12:10

Hmm har just pysslat ihop en..ehh..polkarandig..mustageprydd..marsipangris..
eller något i den stilen till marsipantokiga svägerskan som skall ha födelsedagskalas idag..

 

Aja..det lär ju smaka bättre än det ser ut..;)

 

 

 

Blev ett par marsipan "praliner" när jag ändå var i farten också.. =)

Av Suzana - 31 mars 2013 10:45

Det växer så det knakar i mitt lilla "drivhus" trots min avsaknad utav gröna fingrar..eller ja..björnbären vägrar dyka upp och blomkål är tydligen inte min grej..men testar att så dom på friland så fort vädret tillåter och ser om det lyckas bättre..skam den som ger sig heter det ju.. =)

 

 

 

   

 

Skall försöka ta mig ut i veckan och fortsätta riva lekstugan också..vill ju få plats till odlingsbäddar och material till hönshuset.. =)

Av Suzana - 30 mars 2013 23:02

Ikväll har vi lyxat till det med en kolbulle afton här hemma..näst äldsta sonens flickvän är här på besök så det kändes extra skoj att få bjuda på någon lite mer "lokal" maträtt..

 

   

 

Imorgon styr dom kosan mot hennes hemtrakter som ligger på Gotland..jag är inte såå lite avis på sonen som får fara dit heller..jag älskar den ön.. =) <3

Av Suzana - 30 mars 2013 16:21

I helgen har det blivit en hel del pysslat både hemma och på södran..en del har blivit klart som denna påskkrans a´la man tager vad man finner..

 

 

 

..och ett par vintage ordspråkstavlor..

 

     

 

..och ett halsband och armband som jag pysslade ihop utav två befintliga loppishalsband som jag fyndat men inte gillade utformningen på (bara två långa "vanliga" halsband..)..

 

 

 

..mycket bättre tycker jag.. <3

 

Och en del är på G som dessa bok ljusstakar..

 

 

 

..och denna loppistavla som jag börjat "kitscha" till..

 

 

 

Blev tyvärr inte mycket bakat till södran i helgen bara en sats nutellamazariner..

 

 

 

..och ett gäng rulltårtor..mer orkade jag inte dona ihop..har ju tagit en hel del på krafterna allt som hänt här på sistone.. <3

Av Suzana - 29 mars 2013 18:00

Idag fick en salig gossen ännu mer lego i påsk/krya på dig present utav goa Lavendelskorpan och hennes rara småtjejer.. <3

 

 

 

Tusen tack än en gång tjejer! <3

 

Snacka om att hans blivande "legobyrå" kommer bli sprängfylld.. ;)

Av Suzana - 28 mars 2013 21:07

Önskar er alla goa blogg vänner..

 

 

 

..en riktigt GLAD PÅSK! <3

  

Av Suzana - 27 mars 2013 12:06

Så här lycklig blev lillkillen idag när posten kom med ett stort paket..

 

 

 

..fullt med lego..

 

 

 

..till honom.. =)

 

Tusen tack snälla söta Rajmonda med mamma AnnaStina

 

Ni är bara för underbara och givmilda..<3 <3

Av Suzana - 26 mars 2013 21:49

Känner mig trött och sliten..all service med sonen sätter spår och kroppen känns mer och mer som ett öppet sår..lite vårstädning har jag också lyckats klämma in mellan alla mamma rop.. <3

 

 

 

Återbesök till Hudiksvalls sjukhus igår..röntgenbilderna såg bra ut och dom tog stygnen..pustar ut..lite utav mamma oron släpper.. <3

 

Imorgon dags att baka igen..skall ha öppet på södran torsdag -fredag kl.12-16 och lördagen kl. 11-14..så chansen att få sälja lite fikabröd finns ju..hmm kanske man skulle ge sig kast med att göra lite marsipan figurer också.. =)

 

Nej nu dags att krypa till säng..trött så ögonen går i kors..

Natti natt.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards