Alla inlägg under maj 2013

Av Suzana - 31 maj 2013 21:10

Idag gjorde jag klar ett par namn "vimpelraddor" som jag tryckte igår..

 

 

 

Fina namn på rara små töser.. <3

 

 

 

En skall jag ge bort i försenad födelsedagspresent och den andra är beställd. =)

Av Suzana - 30 maj 2013 20:14

Nu blommar det mer och mer här i vår lilla trädgård..

 

Så vackert! <3

 

 

Jag strövar omkring med kameran i högsta hugg och njuter i fulla drag.. <3

 

             

Av Suzana - 28 maj 2013 21:20

Tog just en liten kvällsrunda i trädgården och hörde plötsligt ett underligt ljud..gick närmare för att undersöka och fann till min stora glädje inte bara en utan två söta igelkottar som uppvaktade varandra..så med lite tur så kanske vi får se små igelkottungar i år också..

Jippi!

 

 

Av Suzana - 28 maj 2013 20:30

Idag har det hänt en del i trädgården igen..efter att vi köpt hem mer än 800 liter jord till mina pallkragar så har jag äntligen fått plantor och frön i jorden..

 

En pallkrage fick bli jordgubbsland..

 

 

 

..i övriga trängs sockerärtor, gula rödbetor, dill, mangold, spenat, piplök, jordmandlar, ringblomma, blomkål, mm..

Nu är det bara att hoppas på god skörd..ett litet steg mot att bli mer självförsörjande.. <3

 

Sen har vi haft finfrämmande i trädgården idag!

Ingen mindre än en söt igelkotte som strosade runt nyfiket och inte visade någon större rädsla för mig när jag kom krypande med kameran i högsta hugg.. <3

 

   

 

Så nu blir det till att bygga ett "igelkottebo" i vilddelen av vår tomt..vill ju att denna sällsynta gäst skall trivas och gärna stanna kvar..

Av Suzana - 28 maj 2013 20:12

Jag upphör aldrig förundras utav andra människors givmildhet..som idag när jag fick ett paket på posten..blev lite förvånad när avin dök upp i brevlådan..tänkte jag har väl inte beställt något..så nog blev jag överraskad när jag sen öppnade paketet och fick se innehållet..

 

En låda proppfull med massa pysselsaker som goa Lena hade rensat ur sina gömmor och tänkt på mig!

 

 

 

Ni förstår ju min lycka..rena rama julafton!! <3

 

 

 

Tusen tack gumman!! <3

Av Suzana - 26 maj 2013 18:14

Idag har jag bjudit familjen på sommarens första rabarberpaj..

Såå himla god trots en massa strul.. <3

 

 

 

Testade ett nytt recept som jag hittade på www.hemköp.se..

 

 

 

..kardemumman gav pajen det där lilla extra..

 

MUMS!!

Av Suzana - 26 maj 2013 14:44

Idag är det ju som dom flesta vet Morsdag och även jag blir ju självklart firad en dag som denna..

 

Dagen började med go´frukost på sängen och sen när jag vaknat på och kommit i kläderna fick jag lov att gå ut på altanen för att se min morsdagspresent.. =)

 

Tre stora fina lavendelplantor.. <3

 

 

 

..älsklingen visste ju att jag önskade mig såna så han och lilltrollet var till granngården och köpte dessa i smyg igår när jag satt på södran..

 

 

 

..nu hoppas jag bara att dom skall trivas bra här i vår stora gamla sandlåda och sprida mycket väldoft.. <3

 

Tack än en gång mina goa älsklingar!! <3

Av Suzana - 25 maj 2013 22:32

Ännu en helg på södran avklarad..

Värken har gnagt och orken har inte varit på topp så har jag inte orkat pyssla så himla mycket..men bla. vimpelraddan till min söta systerdotter blev äntligen klar..

 

 

 

..och jag hittade ett par små "taveldukar" i mina gömmor och därmed inspiration till att göra ett par decopagetavlor..

 

 

 

..en "Paris" tavla..

 

 

..och en "Bambi" tavla som fick följa med hem.. <3

 

Väl hemma så kavlade jag upp ärmarna igen och fixade en del i trädgården..

Bla fixade jag klar blivande hallonrabatten (eller klar och klar..skall ut på hallonplantjakt med goa P imorgon och så skall jag lägga natursten runt "träramen" tänkte jag..)..

 

   

 

..planterade om ett gäng plant som bla fick flytta ut i växthuset som börjar bli mer än fullt nu..sågade en massa lågväxande grenar från björkarna vid tomtgränsen som jag sedan klippte/sågade i småbitar och bottnade i mina odlingsbäddar med (blandat med gräsklipp..)..mm..

 

Kroppen skriker nu efter vila så det blir nog sänggående snart.. <3

 

Natti natt <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards