Alla inlägg under april 2013

Av Suzana - 29 april 2013 18:57

Har även hunnit få lite mer ordning uppe på södran..

 

Fått upp en hylla..fått lite varor på plats..

 

 

 

..tapetserade en matchande låda för att få bra "förvaring" åt mina "kakformar"..

 

 

 

..och chokladfabrikens små gottisar har fått hedersplats på egen "tron".. <3

 

Inte färdigt men det artar sig.. =)

Av Suzana - 29 april 2013 17:18

Tänkte dela med mig lite utav några "före & efter" bilder ifrån min "pimpning" av lilltrollets rum..

Det är långt ifrån klart där inne..men det har hänt lite saker och imorgon skall gossen börja sov i sitt rum igen och maken flyttar tillbaka in till mig i sovrummet.. <3

 

FÖRE:

 

 

 

Lite trist..

 

 

 

EFTER:

 

 

 

Mer färg skall det vara.. <3

 

   

 

Delar av gossens pez samling har fått inta hedersplats..

 

 

 

Pimpningen har inte kostat mig en krona så långt..

 

   

 

..alla saker hade jag redan liggandes hemma i mina gömmor.. =)

Av Suzana - 27 april 2013 23:01

I helgen har jag inlett projekt uppiffning på södran..har länge tänkt sätta upp en liten skiljevägg mellan "butik" och pysseldel då folk har en förmåga att knalla in bakom disken och gräva i mina "privata" prylar trots flera "privatlappar", mm.. Mindre skoj alltså.. =/

 

Men nu hoppas jag då att det skall vara mindre "inbjudande" att knalla in "där bakom"..

 

 

 

"Skiljeväggen" är bara byggt utav återbrukade saker som jag haft i mina gömmor..hmm..ja tapetklister blev jag tvungen att skaffa men spånskivor, lister, skruv, tapeter, mm..fanns redan..

 

Hittade en gammal våg i vårt pågående projekt "garagestädning" som jag fått av mina kära mor som i sin tur haft den stående en evighet i sitt garage..

Men nu har den fått komma fram, putsats av och skall få ett nytt liv som rolig detalj i "butiken"..

 

 

 

Mer bilder kommer när projektet börjar bli klart..en hylla och div andra prylar skall upp..

Men så långt är jag mer än nöjd! <3

 

Har även hunnit pyssla klar en liten gåva till en söt tjej som hade sin namngivnings cermoni i söndags..

 

 

 

Och vad passar inte bäst då om inte en namn vimpelradda med tösens vackra namn.. <3

Av Suzana - 24 april 2013 18:48

Idag kom min kära mor och bonuspappa hit med ett mindre berg med svarta säckar full med kläder, skor och lite annat efter min älskade morfar som ni mina trogna bloggläsare vet gick bort för en tid sedan..

 

Näst äldsta sonen la bla. beslag på inte mindre än tre kostymer, en bunt tröjor, ett par jackor, mm.. Älsklingen haffade ett par gummistövlar och raggsockar innan han reste bort ett dygn (..han får titta efter något mer när han kommer hem imorgon kväll..)..mm..

 

Jag hittade också lite smått och gott, bla några gamla skjortor, slipsar, mm som skall få nytt liv och så dessa i mina ögon ursnygga skor som passade mig perfekt.. <3

 

 

 

Har även varit till tandläkaren idag..tanden var så inflammerad så inte ens en dubbeldos av två olika bedövningar tog..så det var bara till att härda ut..aj f-n på ren svenska..

Så nu är tanden "provisoriskt" lagad till inflammationen lägger sig och man kan avgöra vad nästa steg kan bli..idag kostade kalaset mig "bara" 560kr men steg två kommer att kosta någonstans mellan 1400-4000kr..suck..om man ändå kunde bli lite rik.. =/

Av Suzana - 23 april 2013 12:37

Ibland blir jag mer förvånad än vanligt över mina söners tilltag..

 

Som idag när jag och näst äldsta sonen skulle gå ut och inspektera vår gamla lekstuga som han och äldsta sonen skall "riva" i en sketch ikväll..så skulle han klä sig lite mer för att inte frysa..så han kompletterade sin "befintliga" klädsel med ett par badshorts, en bakåtvänd kepa och mina för små foppaskor..okejj liksom?? =D haha..

 

 

 

Jaja med en morsa som mig kanske man inte kan bli mer "normal".. ;) haha..

 

Älskade tokiga skruttunge! <3 <3

Av Suzana - 21 april 2013 13:03

Pyssellusten står högt i tak här hemma..önskar bara att mer ork fanns också..har en djävulsk tand- och öronvärk som topping på all "vanlig" värk så just nu blir jag helt slut bara av att tänka..ingen höjdare alltså.. =/

 

Har hittat ännu en lampskärm i mina gömmor som nu förvandlats till en färgglad fruktskål..

 

 

 

 

 

Jag är supernöjd med resultatet.. <3

 

Har en bunt namnvimpelraddor på G..håller som bäst på att klippa till själva vimplarna..

 

 

 

..och ett par namn har jag redan tryckt upp..bla. Stella till min söta systerdotter.. <3

 

 

 

Kreativt kaos råder i min lilla pysselhörna i min ateelje/loppis.. =)

 

Önskar er alla goa vänner en fortsatt fin söndag! <3

Av Suzana - 20 april 2013 16:12

Har gjort en bunt fåglar på beställning för en tid sedan..men då mitt minne är allt annat än bra så måste beställaren få se fåglarna och upprepa vilka hon är intresserad utav igen.. ;)

 

Så här kommer ett par foton så du kan välja och vraka gumman.. <3

 

   

Av Suzana - 18 april 2013 20:41

Nu måste jag ju leta tag i fler söta små lampskärmar..eller ja små och små..

 

 


..dessa skojiga återbrukskorgar blir nog snygga i alla olika storlekar..

 

Hittade en liten lampskärm i mina gömmor som jag "strippade", gjorde en "botten" med hjälp utav ståltråd och "klädde" sen hela härligheten med blå mattrasor som jag hittat i en loppispåse.

 

Bidde inte alls tokigt och skojsig värre att pyssla ihop!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards