Alla inlägg under juni 2014

Av Suzana - 30 juni 2014 23:18

Hittade en vädjan inne på fb..

En tjej som vill överraska sin döende cancersjuka lillasyster med en mormorsrute filt i hennes favoritfärg grön och därför vill hon ha hjälp att få ihop rutor fort..

Rutorna skall vara i stl 15 *15cm.


<3 Självklart vill man hjälpa tänkte jag..så min ruta gick iväg med posten idag <3


 


<3 Vill ni kanske också vill vara med och hjälpa? <3

Av Suzana - 28 juni 2014 23:17

Här kommer bildbevis på dagens fynd..hann med både ett storloppis och erikshjälpen innan jag öppnade i loppis/ateeljén idag..


Hittade både pysselmaterial..


(ex antal meter dekorband 20kr och en tygstuv 15kr)  


..och lite smått som passar bra i mina samlingar..


(Eda dessertskål 20kr och en söt bricka 20kr)


Sen kunde jag bara inte låta bli att lura med mig älsklingen på en liten skogsutflykt..


   


..trots det kalla våta vädrets så har skogens gula guld börjat kika fram..tog hem ett litet smakprov lagom till en macka.. <3


MUMS!! 

Av Suzana - 24 juni 2014 20:57

Idag har jag donat i trädgården igen..fick gräva upp och ta hem lite nya blommor ifrån goa Gun  som nu bor i min rabatt på framsidan (mina riddarsporrar som växt där dog i vintras..)..hoppas nu bara att dom nya växterna skall trivas här.. <3


 


..minns tyvärr inte namnet på dessa..



 


..eller dessa.. =/


Fick även ett par små plantor libbsticka som nu skall få utgöra starten till min blivande kryddträdgård..


 

..skall bara försöka komma på hur jag vill bygga upp den.. =) 


Har tyvärr varit sen med att få ner alla fröer i jorden på grund utav mitt mående och det kalla vädret har ju inte gjort saken bättre..så det är inte mycket som kommit upp som det skall i pallkragarna..

Men gråärten som jag fått från rara Petra har i alla fall tagit fart..


 


..och jordgubbarna är på G.. <3



 


Hönsen njuter utav dom långa ljusa kvällstimmarna..


   


..och ger oss många fina ägg.. <3


 


<3 Känner mig rik <3 

Av Suzana - 22 juni 2014 22:00

Idag har det varit ännu en sån där dag som man mest önskar att man kunde sova bort..


 


..förjävlig värk..såå ont ont och så trött så förtvivlat trött..

Av Suzana - 21 juni 2014 21:00

Hittills har jag och familjen haft en trevlig midsommarhelg..med mycket god mat..fika..släktbesök..öppentid i loppis/ateeljen..mm.. <3


Hoppas att alla ni andra också haft en riktigt


<3 TReVlig MidSoMmAr!! <3

Till midsommarafton fixade jag till en utav mina favorit "festrätter"..min goa väninna Annas recept på potatissallad som jag fick för åratals sen..


 

Så himla smarrig och enkel! <3


Kokt potatis (denna gång blev det färskpotatis)

Tomater

Gurka

Paprika

Purjolök

Rädisor


Dressing:

1 del olja

1 del citronsaft

Italiensk salladskrydda


Här serverad med helstekt grillad fläskfile, vanlig sallad och beasås..


MUMS!!


Rekommenderas verkligen!! ;)


Och då min rara väninna K står på marknad i Järvsö i helgen så ville hon ha lite nytt med sig ifrån mig så i veckan har jag roat mig med att sy lite till "henne"..ett gäng nya pixiväskor och ett par lekkuber fick det bli..


 


En väska såld så långt!

Bara hålla tummar och tår att jag får sälja något mer imorgon.. ;)

Av Suzana - 15 juni 2014 18:21

Det har varit en intensiv men grymt trevlig helg så här långt med lite jobb inne på loppis/ateljeén..


   

(beställd vimpelradda på hela 8meter)


.. go mat ute på restaurang med älsklingen, cirkus och bus i Bäck med lilltrollet..


 


..där det blev både det ena och det andra sagostig, tipsrunda, ansiktsmålning, mm..


   


..innan vi pustade ut med lite go´fika i grönsgräset.. <3


Fick även med mig ett par påsar ängsblandnings frön (som naturskyddsföreningen delade ut..)..


  


..så väl hemma har jag grävt upp en liten rabatt mitt i min "vilddel" av trädgården där jag nu sått fröna..



 


..så nu får man väl bara hoppas att det tar sig och sen förhoppningsvis också sprider sig.. <3


<3 Hur har er helg sett ut så långt? <3 

Av Suzana - 12 juni 2014 22:41

Idag så var jag och lilltrollet ner till parken för lite lek och picknick..svängde in vid ica och "fyndade" jordgubbar för 15kr litern och lite annat gott (hade bakat chokladbollar och kolakakor igår men lilla herrn ville ha mer..)..

Hann knappt betala i kassan så stod regnet som spön i backen igen..men skam den som ger sig..vi travade iväg ändå.. Fick spendera halva tiden under ett träd men gossen hann med en del lek i alla fall och mamman servade med go´fika.. ;)


Passade även på att skämma bort övriga familjen med lite götta..


 


..jordgubbar och vispad grädde..


MUMS!!


Jag har ju på sistone börjat känna att den berömda väggen har börjat närma sig med hotfull fart igen..har dragit i handbromsen..saktat ner tempot..

Bloggen och så mycket annat blir lidande..men man måste ju prioritera ibland..så just nu är det familj, hem och trädgård som går först..allt annat får gå på sparlåga..


I helgen skall jag prioritera lilltrollet och älsklingen (övriga är hos pappa..) så det blir cirkus på lördag och bus på Bäck på söndag med lilltrollet och gå ut och äta med maken imorgon.. <3


<3 I övrigt mest vila, vila och åter vila.. <3  



 

Av Suzana - 10 juni 2014 21:15

Då var det dags för SoMMarLoV igen då..ingen skola på hela 10 veckor..det var en lycklig kille som avverkade sin första skolavslutning idag..


 


Väl hemma kastade vi ihop en tårta (..strösselet kastade vi verkligen på så det var bara att plocka fram dammsugaren när vi var klar.. ;) ..) och bjöd övriga sommarlovsfirare och resten av familjen på.. <3



 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards