Alla inlägg under november 2012

Av Suzana - 29 november 2012 20:07

Nu har det varit bråda dagar och ja än är det väl inte över..imorgon kör vi igång vår julmarknad..skall bli skoj! =)


Jag har en massa gott att sälja..naturligtvis har jag tänkt göra såå mycket mer men har blivit tvungen att sänka ribban för min egen skull..orkar bara inte..


Älsklingen har bakat saffranskubb och jag har fixat ihop saffransbiscotti, pepparkaksbiscotti, rockyroads och brända mandlar..

 

MUMS!! <3

 

   

 

Sen vet jag att bla min goa svägerska har gjort en massa olika julgodisar också..skall bli spännande att se hur vi skall få plats med allt gott imorgon.. ;) hihi..

Av Suzana - 29 november 2012 11:12

Åhh va jag blir arg på mig själv!! Det är inte bra och stressa helt klart! Grr..f-n!!

Donade och så i köket..tänkte javisstja jag skall ju slänga ihop ännu en sats saffransbiscotti också och så körde jag igång ugnen..efter en 10-15min började det ryka ifrån ugnen..


H-vete!! Kanske jag skulle ha tagit ut saffransbiscottin som stått och torkat i ugnen i natt INNAN jag drog igång ugnsvärme igen!!??!!


Åhhh va hopplöst virrig jag är!! =(

 

 

 

Men men det är bara att bryta ihop, bita ihop och göra nya igen..men nu får det vänta till senare ikväll..allt för irriterand nu.. =(

 

Skalar pistagenötter och gör rocky roads och brända mandlar nu istället.. =)

Av Suzana - 28 november 2012 19:05

Idag var det en lycklig gosse som fick paket på posten..stolt visade han upp kuvertet med HANS namn på och ännu mer lyste ögonen på honom när han sedan öppnade det och upptäckte att det innehöll LEGO..hans största passion i livet just nu.. =) hihi..

 

Efter mycket piller och lite hjälp utav mamma så kunde han stolt visa upp en motorcykel!

 

 

 

Han skickar här med ett busigt leende ett

STORT TACK

till den goa rara tjej som rensat ur sitt gamla lego för att glädja mitt lilltroll! <3 <3

Av Suzana - 27 november 2012 11:52

Tack vare en utav mina bloggläsare vid namn Helén så kan jag nu bjuda er på ännu mer adventskalender inspiration..finns en oändlig massa olika varianter.. =)

 

Kolla tex in denna gjord av tomma toapappersrullar:

 

 

 

Eller varför inte en variant med klädnypor eller en med fåglar på kvist:

 

   

 

Fler inspirerande tips hittar du här.

 

Tack för tipsen Helén! <3

 

 

Av Suzana - 26 november 2012 20:10

Tycker det är jätteskoj att låta barnen öppna en låda i vår kalenderbyrå varje morgon..men känner att det blir lite väl otympligt att släpa upp denna tunga klenod 4 våningar för att bara nån vecka senare frakta den ner för dessa trappor igen och iväg till huset..som kanske några har gissat redan så är vi i full färd med att flytta tillbaka till huset.. <3


Hur som helst funderar jag därför på att hitta på någon enkel variant av egna paketkalendrar till dom i år istället..därför har jag letat fram div inspiration på google som jag tänkte att kanske fler är intresserad utav att ta del utav.. =)

 

Så håll till godo! <3

 

 

 

     

     

Av Suzana - 26 november 2012 17:58

Idag har det varit full rulle hela dagen igen..har flyttpackat och donat i lägenheten..

Sen hämtade jag en hel banankartong fylld av skojiga tyger av en go tjej som skänkte via facebooks sidan "skänk och tigg"..bara älskar den sidan..så mycket återbruk det kan bli..

 

Lådan är fyllt till bredden och jag har redan fått inspiration utav en del av tygerna som skvallrat vad dom vill bli.. ;)

 

 

 

Köpte en trisslott och gav henne som tack..hoppas att hon vann något nu bara också.. ;)

 

Sen har jag varit lite julmarknads produktiv också..pepparkaksbiscotti ligger på "tork" i ugnen och grunden till ett gäng julkulor är ihop pysslad..

 

 

 

..lite knep och knåp men tycker dom blev bra..

 

Och med lite tur hinner jag slänga ihop en till sats pepparkaksbiscotti innan läggdags och kanske något mer "juligt".. <3

 

Vad har ni gjort idag då? =)

 

Av Suzana - 25 november 2012 20:08

Just nu är det mest julpyssel utav olika slag som gäller..till helgen har vi ju julmarknad på södran..fredag-söndag kl.11-17 varje dag..sen gör jag ju en hel del julklappar själv både till "mina egna klappmottagare" och på beställning till andra..mm..mm..

Sitter just nu och viker strutar till brända mandlar och klipper ut cirklar till julkulor som skall pysslas ihop inför marknaden..

 

Annat som redan blivit gjort är..

 

   

 

..små godispåsar att hänga i granen och påsar med vitmossa..

 

Har sytt en del på en julklapp till min goa systerdotter som skall få en dockvagga med sängkläder av mig..

 

 

 

..skall peta i lite kuddstopp och fodra täcket med lite fleece..sen fattas bara madrass och färg på vaggan..

 

Aj fan..slut på papper till strutarna..måste springa ica och fixa mer..

Hej så länge! =)

Av Suzana - 23 november 2012 18:57

Då var ännu en dag på södran avklarad och lite pyssel har blivit klart..bla. ett gäng ordspråkstavlor..

 

 

 

Denna blev såld rätt så omgående..

 

 

     

 

..men dessa finns kvar..

 

 

   

 

..och dessa "jultavlor" känner jag mig inte riktigt färdig med ännu så dom ligger kvar i ateeljen tills vidare.. ;)

 

Sen måste det nästan vara så att jag varit lite snäll på sistone igen för idag kom en go tjej som sålde inne på södran förr..men numera "bara" säljer via olika marknader..och hälsade på med tre kassar full utav skojiga textiler..

Jippi och tusen tack säger jag bara!! <3

 

Och inte nog med det..igår kväll när jag jobbade en stund på södran dök goa P in med denna ursöta burk till mig..eller ja burken var min sen tidigare men hon hade dekorerat den med en söt flugsvamps"mössa"..såå himla söt!

 

 

 

Bara älskar den! <3

 

Och den kommer att bli så fin att förvara mina saffran biscotti i till jul.. =)

 

Så tusen tack igen till er båda! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards