Alla inlägg den 23 november 2012

Av Suzana - 23 november 2012 18:57

Då var ännu en dag på södran avklarad och lite pyssel har blivit klart..bla. ett gäng ordspråkstavlor..

 

 

 

Denna blev såld rätt så omgående..

 

 

     

 

..men dessa finns kvar..

 

 

   

 

..och dessa "jultavlor" känner jag mig inte riktigt färdig med ännu så dom ligger kvar i ateeljen tills vidare.. ;)

 

Sen måste det nästan vara så att jag varit lite snäll på sistone igen för idag kom en go tjej som sålde inne på södran förr..men numera "bara" säljer via olika marknader..och hälsade på med tre kassar full utav skojiga textiler..

Jippi och tusen tack säger jag bara!! <3

 

Och inte nog med det..igår kväll när jag jobbade en stund på södran dök goa P in med denna ursöta burk till mig..eller ja burken var min sen tidigare men hon hade dekorerat den med en söt flugsvamps"mössa"..såå himla söt!

 

 

 

Bara älskar den! <3

 

Och den kommer att bli så fin att förvara mina saffran biscotti i till jul.. =)

 

Så tusen tack igen till er båda! <3

Av Suzana - 23 november 2012 00:32

Tidigare var jag grymt anti facebook och tyckte att min blogg var fullt tillräcklig..hade visseligen "en sida" men var knappt in en gång i månaden ens..men på senare tid har jag upptäckt att det finns ju så mycket mer än "bara chatt" inne på fb.

Härliga inspirerande grupper med bla. färgglada hem och pyssel, mm..och så finns det något så skoj som "skänk och tigg" sidor där man kan tigga det man önskar sig och skänka det man inte längre använder..snacka om bra återbruk..me like!!

 

Måste jag säga att jag numera är in dagligen? ;) hihi..

 

Just nu så finns dessa saker på min "önskelista":

 

Lego till lillkillen..

 

 

 

..ett par gamla koffertar som passar till legoförvaring och som pysselväska..

 

 

 

..ett gäng gamla yllefiltar för att sy draperier till huset..

 

 

 

..en bunt gamla kizz t-shirtar att sy ett tufft "lapptäcke" utav till min kizztokige systerson..

 

 

 

..och sist men inte minst eda dessertskålar..älskar dessa men har inte hittat så många som jag skulle vilja på loppis ännu..söker med ljus och lykta dock.. =)

 

 

 

Imorgon skall en tjej dyka upp vid huset och hämta en gammal loftsäng i metall..ikea variant..som vi inte längre har användning för..tidigare fick bla. ett par gamla potatishackor ett nytt hem..och jag skall leta fram lite dubletter på gamla dockskåpsmöbler jag har och som en tjej "tigger" just nu..skoj att kunna "ge och ta" så här..

Älskar denna sorts återbruk! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards