Alla inlägg den 7 november 2012

Av Suzana - 7 november 2012 16:58

För en tid sedan fick jag ju en del gamla kläder utav min goa väninna P bla en vit basker som hon råkat tvätta lite för varmt i tvättmaskinen..

Resultat blev en mindre användbar basker men ett strålande pysselmaterial åt mig.. <3

 

Jag i min tur sydde två kattleksaksmöss som jag fyllde med kattmynta..

 

 

 

..den ena fick goa P´s kissekatt Nemo medans den andra blev en present till min älskade kattfröken Mira..hon bara älskar den och har lekt massor med den redan..

 

   

 

Mjau! Tack mamma sa hon.. ;)

Av Suzana - 7 november 2012 16:06

Det har varit lite bloggtorka här ett tag nu igen..men ibland finns ju varken tid, lust, ork eller inspiration att blogga..

Hur som helst har det varit allt annat än "torka" här hemma..inte mycket rast och vila här inte..bla. har jag och lilltrollet pysslat och donat en del..

Bla har vi jobbat på ett evighetsprojekt som vi har haft på G ett bra tag nu..nämligen Ampastaden..lilltrollet har en fantasivän som heter just Ampa så namn på staden kom han på snabbt.. =)

 

 

 

..Ampastaden växer lite vart efter..idag plockade vi vedpinnar på vägen hem ifrån dagis så blivande innevånarna i staden skall kunna elda och hålla värmen under vintermånaderna..

 

Staden är vägghängd på en pinne gossen plockade hem i sommras ifrån skogen..upphägningen är ett lååångt "pärlhalsband" och under grenen hänger invirkade stenar för att hålla staden på rätt köl..

 

         

 

Vi får se vad som tillkommer härnäst..letar bla. efter lämpliga invånare..

 

Vad har ni pysslat med på senaste tiden då? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards