Alla inlägg under november 2016

Av Suzana - 30 november 2016 10:12

Imorgon är det då dags...för vadå kanske du undrar? Jo för min blogg julkalender som jag klurat ihop...den kommer i första hand visa olika saker du kan pyssla ihop utav saker du redan har hemma...allt för att inspirera till att inte spä på köphysterin som råder extra mycket under den här tiden på året... =)

 

Även en del recept och DIY julklappstips kommer att dyka upp så häng med vettja!!

 

 

 

Ps. Då jag har gjort en del tidinställda inlägg så kommer dom inte automatiskt dyka upp på fb så misströsta inte om jag inte hinner med att lägga upp länk varje dag...då kan du ju bara kika in på min blogg per egen maskin... ;) Ds.

Av Suzana - 28 november 2016 22:17

Här hemma är det full fart hela dagarna...trots att jag nog skulle behöva bromsa lite...huvudet spränger, öroninflammation, värk och trötthet...så kör jag på...men är huvudet dumt så får kroppen lida heter det ju så...


Pysslar på en massa inför helgens julmarknad i Långhed, jobbar på tidinställda blogg julkalender inlägg, mm, mm...


För att få ordning här hemma innan jul och röra runt i "grytan" (läs bombnedslaget) så jobbar jag på att få ordning först i minstingens "nya" rum (näst äldsta sonens gamla rum) som skall ha dragon age tema...

 

 

...målar för fullt ett par utav väggarna innan det är dags att tapetsera restrerande med denna "sten" tapet inköpt på Rusta med presentkort och rabatt...

 

 


Tur att man är om sig och krings sig och har mycket fantasi när kassan är skral...har mycket idéer och med hjälp utav "skatterna" i mina gömmor så kommer nog gossen bli nöjd med sitt nya rum... ;) 

 

Och när gossens rum är fixat så får jag äntligen lägga energi på mitt blivande pysselrum...

<3 LÄNGTAR <3

 

Hur ser er vecka ut? =)

Av Suzana - 24 november 2016 21:28

Just nu smider jag planer för lite spännande saker här inne på bloggen...eller ja jag tycker åtminstone att det skall bli spännande att göra och jag hoppas på positiv respons från er läsare... =)


Och vad kan nu vara på G, kanske ni undrar?

 

Jo jag kommer att presentera inget mindre än en julkalender här inne på bloggen  med start 1 december (...så självklart...snacka om att dumförklara sig själv...skratt...) med en massa juliga tips, idéer och recept bakom varje "lucka"... =)

 

 

 

Vad tror ni om det, kan det vara intressant? =)

Av Suzana - 22 november 2016 22:00

Längtan är stor och jag ser verkligen fram emot att träffa mitt allra första egna barnbarn...och den 9:e december är det äntligen dags!! <3

 

<3 Farmors hjärtegryn Lilla söta Léon <3

 

 


Av Suzana - 19 november 2016 13:15

Då var det äntligen dags för årets julpysselkväll som jag håller i inne i ABFs lokaler i vanlig ordning..!!

 

Jag bakar pepparkakskladdkaka med lingon i för fullt, som jag tänker bjuda på med vispad grädde...har köpt med must och skumtomtar också, sen får vi se vad övriga gänget kommer med då vi kör knytkalas varianten i år... =)

 

Har även packat med mig galet mycket pysselmaterial då jag aldrig vet vad jag är sugen på att göra när jag väl kör igång, bara det som behövs till ljusgjutning som inte blivit packat ännu...men än finns tid...


<3 SKOJ skall det i alla fall bli och jag hoppas verkligen att vi blir ett gäng!! <3

 

Googlat för lite inspiration =)

 

 

 

       

 

 

 

 

 

<3 Har ni julpysslat något ännu? <3

 

Av Suzana - 15 november 2016 21:49

Hmm ja då är frågan hur jag skall göra, har fått många bra förslag på olika saker jag kan blogga om, men allt vet jag inte om jag kan så mycket om...

Tex skriva om blommor och olika jultraditioner tror jag inte riktigt är min grej...

 

Men skriva om böcker jag läst och vilken musik jag lyssnar på kan jag ju göra...

 

Läste bla i dagarna ut denna välskrivna och underhållande bok...

 

 

...som verkligen piggade upp en del nu när mitt mående inte varit på topp... =)

Jag måste säga att jag inte läst något som liknar denna bok. Den är äventyrlig, lite galen och den går utanför normerna men den är också en vacker berättelse om vänskap och kärlek. Om hämd, besvikelse och allt det där som inte hände i livet.

Ser fram emot nästa bok, men den lär nog dröja då denna bok är ny för året.

 

Skriver ju redan en hel del om mina hobby´s...men några fler kan jag ju alltid avslöja... ;)

 

Drömresa? Hm vet inte om jag har någon direkt...men skall fundera...

 

Utbildning och jobb...ja kanske...

 

Sen såg jag en ide inne hos en utav mina bloggvänner...hon skall ha en bloggvariant utav julkalender med dagliga juliga blogginlägg...det verkar vara något som också skulle passar mig och kanske skulle det vara skoj för mina läsare...eller? =)

 

Tål att fundera på... ;)

 

Annars så är det ju i vanlig full rulle här hemma...knappt en lugn stund...

 

Igår firade bla vi näst yngsta sonen som fyllde hela 17år med en massa gott och presenter...

 

     

...jisses vad tiden rusar fram!! <3

 

Snart dags att natta kudden så att jag orkar med morgondagen med yoga och en massa hemmastök...

 

<3 Sov gott <3

 

 

Av Suzana - 15 november 2016 17:08

Tack för alla tips och idéer om hur jag får min blogg att bli mer intressant att läsa <3

Tänkte ta mig tid att sätta mig och skriva upp allt, fundera och göra ett litet inlägg om det senare ikväll =)

 

Nu dags att slänga sig in i duschen och sen iväg på kvällens återbruks och pysselcafe...

 

 

 

...där jag kommer att bjuda mina kursare på lite go´fika <3

 

Nämligen en kladdkaka som fått en ledsen övergiven banan med i smeten, hoppas att det skall smaka bra.

 

<3 Hoppas allt är bra med er, här är det lite upp och ner med det mesta... <3

 


Av Suzana - 10 november 2016 15:55

Känns som bloggen har kommit i det läget att den inte är direkt intressant för andra att läsa...har jag rätt eller fel?

 

Men då jag verkligen inte vill sluta att blogga så skulle jag gärna vilja ha lite inspiration och kanske lite ideer om vad ni som läsare tycker att det är intressant att läsa om...

 

Jag kommer naturligtvis fortsätta skriva om det som ligger nära mitt hjärta, då det ju var det som gjorde att jag startade bloggen från början...

 

Men är ändå öppen för förslag att skriva inlägg på "beställning"...

 

 

 

Så kom igen, ös på med ideer, önskningar, inspiration, mm så skall jag göra mitt bästa för att göra bloggen mer intressant ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards