Alla inlägg under juli 2009

Av Suzana - 30 juli 2009 18:38

Idag kom tapeten jag bytte till mig från snälla goa Lotten..den är lika underbar i verkligheten som på bild!

Just love it!! =)


Av Suzana - 30 juli 2009 18:05

Idag har vi varit i Leksand sommarland och lekt nästan hela dagen, vi hade trist mulet väder med div små regnskurar.. men hade kul ändå! =)

Hade önskat att min vännina Anna med familj hade kunnat göra oss sällskap, men hon måste tyvärr arbeta.. =/ Men det får väl bli en annan gång..

Det blev jag, älsklingen, älsklingens äldsta söner Daniel och Markus, mina söner Felix och Linus, svägerskans dotter Mia och Felix pappa Mats som åkte..och vi hade det supertrevligt trots att vädergudarna inte var med oss! =)


Av Suzana - 29 juli 2009 22:27

Idag så skjutsade vi älsklingens stora pojkar till deras mormor och morfar i sommarstugan över dagen.

Och då vi passerade Bollnäs, så stannade vi till där på vägen hem och tog en fika på vårt favoritcafe lilla k (..som jag berättat så många gånger om..)..mums som vanligt!

Svårt att förmedla stämningen där genom foton, men jag gör ännu ett försök.. Om ni tittar in på alla bilder i inläggen därifrån så kanske ni får ihop det.. =) hihi..



På vägen hem ifrån Bollnäs så stannade vi till i Alfta för att handla på ica där..och i byggnaden brevid såg jag att det fanns ett loppis i källaren och det kunde jag naturligtvis inte låta bli att besöka =) hihi..

Hittade ett gäng tapetprover för 2kr styck..fanns flera kartonger med prover men då jag hade lite bråttom så hann jag inte gå igenom så mycket, men några gobitar blev det allt.. =)



Av Suzana - 29 juli 2009 22:17

Igår kväll hade jag pysselinspiration och det resulterade i två broscher (inspirerade utav mina ljuvliga pioner..) och att minstingens nallefilt blev klar.. Jag är själv rätt nöjd med resultatet..broscherna var riktigt skoj att göra så det blir nog till att göra fler och sälja på marknad i framtiden =)


Av Suzana - 28 juli 2009 13:14

Idag smsa äldsta sonen och ville ha med mig på cafe..så vi möttes där och tog en mysig liten pratstund över en fika =)

Tackar gossen för att han var go han och bjöd sin "gamla" mor..gott med toast och sallad! =)  

Sen har vi varit på ica och han köpte köttfärs och vita bönor..så nu skall jag göra ett storkok chiliconcarne som han kan frysa in i portionsförpackningar..

Han älskar mammas chiliconcarne! =) hihi..


Av Suzana - 27 juli 2009 20:18

Idag har jag, älsklingen, minstingens och älsklingens näst äldsta son Markus varit en sväng till Bollnäs..

Vi skulle lämna in M laptop som strular på elgiganten och då blev det ju naturligtvis en massa annat oxå..bla besök på rusta där jag köpte ännu ett våningsfat (lika som det jag använde på minstingens kalas..) och en stor plastbunke med lock (skall göra en stor pasta sallad i den när vi åker till leksands sommarland på tors-fredag, allt beror på vädret..) och lite annat..



Sen till Karlsson där M köpte kläder (för 375kr fick han ett par jeans, en sweetshirt, 4 par strumpor och 2 par kalsonger, billigt enligt mig..) och jag hittade lite annat skoj..bla en bakskål i turkost porslin som svägerskan skall få i julklapp (laila bakar stuk..), vattenpistol och räfsa till lill gossen, mm..



Genom dollar och hör och häpna jag handlade inget där.. =) hihi..



Brevid dollar har ford en "utställningslokal" med lite gamla fordon, mm..där roade jag och lillgossen oss en stund och gullgossen poserade vant.. =) hihi..

Och kolla in jukeboxen!! Underbar!! Jag bara älskar den =)



Inne på stan var det ett jippo för dagen som kallas grillnatta och det är uppträdande, marknadsstång, bra erbjudanden i butikerna, mm.. Vi..läs minstingen..orkade inte vänta in att allt började så vi åkte hem innan uppträdande men hann slänga i oss lite thai food..

M och minstingen åt korv istället + att lillprinsen nallade mamma och pappas gurka =) mumsigt!



Kolla in bilden på kuddarna jag inte kunde låta bli att fota inne på hemslöjden..läckra eller hur? =)



Av Suzana - 26 juli 2009 22:47

Har helt glömt bort att ge några filmtips på sistone, men här kommer tips på 3 sevärda rullar.. =)



Race to the witch mountan

..en äventyrsfilm med mycket action o fart..klart sevärd för både lite yngre och vuxna barn =) hihi..

Senaste terminator

..alla vet väl vad det är för filmer..även den är sevärd enligt mig och älsklingen..

En shopaholics bekännelse

..romantisk komedi..sevärd även om jag helt klart trodde den skulle vara bättre än den var..




Av Suzana - 26 juli 2009 19:41

Glömde nästan att visa den mysiga presenten jag fick från min vännina Anna, en "presentpåse" med en påse violte (något jag aldrig testat så det skall bli intressant..), en tablettask för oss med mindre gröna fingrar och en läcker tvål som ser ut som en chokladkaka =)

Jag är sååå himla glad åt sakerna jag fick..vem skulle inte bli det.. =)

Tusen tack gumman!


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards