Alla inlägg under maj 2015

Av Suzana - 31 maj 2015 22:13

Har haft fullt upp en tid igen...planerar olika nya projekt som bla. ett förhoppningsvis blivande insekts hotell (samlar fortfarande material men hoppas på att få ihop fler mindre "sj-pallar" att ha som stomme...)...


 


...och ett gäng nya fåglar är på G...


 


En del färdiga projekt har det också blivit...beställda vimpelraddor har blivit klar och levererad...


   


...och den beställda prinsessklänningen blev en stor succe och lovprisad utav både barn och föräldrar... <3


 


I trädgården har det börjat spira för fullt i både odlingsbäddar och i övrigt...


   


Och jag har fortsatt projekt djupdykning i kyl/skafferi och tagit rätt på slattar och sånt som sjunger på sista versen...


 


...dagens blev en hittepå soppa serverad tillsammans med ost gratinerad macka...blev riktigt god och mättande... 


...osv...


Vad har ni haft för er på sistone? =)

Av Suzana - 27 maj 2015 00:46

Lördagen den 13 juni kommer författaren till boken "The Secret Garderner" - Elin Unnes hit och håller föreläsning på biblioteket här i byn...


Spännande!!


   


Det tänker jag då inte missa!! =)

Av Suzana - 26 maj 2015 21:55

Är det kanske prinsessan på ärten som skall dansa fram i denna söta klänning som jag pysslat ihop på sistone?

Nej...den är goa L´s barnbarn som önskat sig en äkta prinsessklänning på sin tre årsdag och då skall hon väl få en sån tyckte L och bad mig om hjälp... =)


Hoppas nu bara att den lilla tösen skall bli nöjd också...


 


Klänningen är sydd utav en loppisfyndad topp, spetsgardiner, spets och lite andra dekorationer.

Inte så tokig eller?? =) 


Av Suzana - 25 maj 2015 18:31

Äntligen är det dag att visa upp vad vi alla skapat utav innehållet i Katarinas "Mystery box" utmaning...


 


...jag fick direkt en klar "bild" utav vad jag ville skapa när jag såg innehållet i min box...och det var en färgglad lite galen krans...


 


Jag är riktigt nöjd med resultatet och kransen blev precis så bra som jag tänkt mig!! =)


 


Kika in HÄR om du vill se vad dom andra deltagarna skapade utav sina boxar. 

Av Suzana - 24 maj 2015 20:07

Idag har vi då äntligen kommit igång med tillsammansodlingen igen och idag kom då gul & röd lök och potatis i jorden...det var lite meck med traktorn med efter tre trevliga timmar var vi då klara för denna gång...


   


...tänker ta mig en tripp dit någon förmiddag här i veckan och peta ner lite solrosfrön och lite gul sättlök som jag fått över...allt för att få så få tomma ytor som möjligt...


       


Skall se om jag inte har lite andra fröer över också...


Rara Clinton övervakade vårt arbete idag och hade lite sådär lagom långtråkigt...


 

Av Suzana - 24 maj 2015 09:10

För er som saknat mig och mina inlägg här i blogglandia så kommer nu ett litet livstecken...

Livet rusar på som vanligt och jag pysslar på för fullt med både det ena och det andra...


Igår stod jag och goa L på marknad i Långhed... 


 


...blev en hyfsad försäljning så jag är nöjd... =)


Har bakat en massa bla rabarberpaj, äppelpaj, bullar, mm...


     


Fått massa fina saker, bla ifrån goa I-L...


 


        


<3 Tack än en gång snälla rara <3


Har tagit hand om lite av vad moder natur har att ge, bla har jag testat att göra björk schampo... 


 


...kokat hallonsylt (bär ur frysen men ändå...), plockat in ögongodis, torkat en del te blad (björk och svartvinbär), mm...


   


Loppisfyndat lite...


   


Pysslat på med min mystery box...


 


...resultatet kommer imorgon för den som är nyfiken på vad jag hittat på... ;)


Det var lite av vad jag har pysslat med senaste tiden, nu dags att ta en promenad till tillsammansodlingen...idag skall vi sätta potatis och lök...skoj att komma igång igen... =)


<3 Önskar er alla en fortsatt fin söndag! <3

Av Suzana - 18 maj 2015 19:45

Då var det dag att visa vad vi fått i Katarinas Mystery box utmaning och här är vad jag fick i min box:


 


En spännande kompott utav udda saker, nu skall jag tänka till och så får vi se vad jag kan skapa för fint utav detta. =)


    


Kika gärna in hos Katarina och se vad dom andra deltagarna fick i sina boxar också!! ;)

Av Suzana - 10 maj 2015 19:57

Idag har vi haft ett riktigt grått, blött och trist väder, men kärringen mot strömmen som jag är så har jag donat och grejat en del i trädgården i alla fall...det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder eller hur säger man...?? ;)


Har planerat, kört jord, rensat och fått ännu fler fröer i jorden... 


   


<3 Bara älskar min vildvuxna charmiga trädgård <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards