Alla inlägg under december 2015

Av Suzana - 31 december 2015 11:32

 

Av Suzana - 30 december 2015 20:04

Virkar mössor på löpande band just nu...minstingen behöver en ny mössa och vad passar då bättre än en med inslag utav reflex garn så han syns när han är ute på...


 


...och bonus barnbarnet fyller 4år i januari så jag har virkat en mössa med hans favorit figur i Minioner filmen...



 


...skall bara sy i fleecefoder och sen hoppas jag att dom båda skall godkänna sina nya huvudbonader... <3


Sen har vi ikväll provsmakat äggosten jag gjorde igår...


 


...och den blev helt galet god!!!


 


MUMS!!


Har ni inte smakat sån tidigare så kan jag verkligen rekomendera att ni gör ett försök att slänga ihop en egen ost efter receptet jag bloggade om igår... =) 

Av Suzana - 30 december 2015 11:21

...och svar Nej, jag skall inte bli mamma igen...men farmor skall jag bli!! <3


6:e juni planerar detta lilla hjärtegryn att kika ut...


 


...och dessa underbara människor skall bli föräldrar...


 


...min fina son Kevin och hans rara fästmö Malin <3


Inte nog med det, i samma veva som Kevin och Malin fann varandra så fick jag den stora äran att bli Bonusfarmor till denna lilla gokille som firade julen med oss här i år! <3


 


Nero snart 4år! <3



Av Suzana - 29 december 2015 22:12

Ibland så får man en energi kick trots värk och elände...


Och idag fick jag sån lust att testa att göra äggost...sagt och gjort...köpte in mjölk, fil och grädde (man skulle egentligen ha gräddfil men men...) & körde igång...


Kokade upp mjölken (2liter) samtidigt som jag rörde ihop 8 ägg, 2dl fil och 1dl grädde i en annan bunke...hällde sen ner äggsmeten i mjölken och kokade upp allt igen under omrörning...


 


...drog kastrullen från värmen, satte på lock och lät allt vila i ca 30min innan jag slevade upp ostmassan med hålslev i mitt ostkar...


 


...har sedan pressat ut så mycket vassle som möjligt och nu står osten i kylen och vilar till imorgon...skall bli spännande att testa den med lite vispad grädde och hemkokt hallonsylt... <3


Sparde vasslen som blev och bakade ett riktigt gott matbröd som jag och maken redan provsmakat ikväll...


   


<3 MUMS!! <3


Hojta om ni är intresserad utav receptet på det! =)

Av Suzana - 23 december 2015 14:11



...goa vänner...


 


...en riktigt


<3 God Jul! <3


Av Suzana - 21 december 2015 23:51

Efter en lång dag med julhandel i Bollnäs så har jag satsat på att få till lite gott till allt julfirande som komma skall här hemma...


Blir i vanlig ordning lilla julafton här den 23:e, julafton på annat håll och sen har vi annandags fika att bjuda på så det går åt en del gott...


Årets första knäck kok är gjord...


 


...likaså rocky roads...


   


...klassiker på vårt jul gottebord <3


Ville testa något nytt så jag har lagt in vinterclementiner...


 


...som skall avnjutas med lite vispad grädde eller vaniljglass...skall bli spännande att provsmaka...


Sist men inte minst ännu en saffranskaka till annandagsfikan...


 


...har redan bullat upp en hel del i frysen...så skall bara baka pepparkaks och lingongrottor sen också så får det duga sedan... =)


Hur har er måndag varit?

Av Suzana - 21 december 2015 09:59

På sista tiden har det varit julklappspyssel som gäller...har ju i vanlig ordning skapat en hel del klappar själv och bla därför ordnade jag en liten julklappspyssel kväll inne i ABF´s lokaler i lördags...vi blev inte så många som planerat men det var riktigt mysigt och trevligt ändå...


Bullade upp lite gott...


 


...och bordet blev snart fullt utav pysselmaterial utav olika slag...


 


Och vi hann pyssla både det ena och det andra...


 


     


...rara Matilda gjorde bla vackra julkort på löpande band och jag fick till både kartonger till julklapps ägg och ettiketter, mm...  =)


Lite annat som döljer sig i julklappshögen...


     

Vetevärmare

     

Godispappers girlang, börsar, halskragar

   

Dinopåse med loppisfyndade dino´s och julklappspåsar, mm, mm..



Hur går det med ert julklappspysslande? =)



Av Suzana - 13 december 2015 12:09

 


...en underbar Lucia <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards