Alla inlägg under december 2015

Av Suzana - 9 december 2015 21:21

Det är bråda dagar nu...julen närmar sig med stormsteg och jag är långt ifrån klar med alla klappar, har knappt fått upp något julpynt, huset påminner om ett riktigt bombnedslag...osv...kroppen strejkar och jag är inte direkt pigg...


 


...men men vad gör man inte för familjen...ja då främst barnen... <3


gasen i botten och i med högsta växeln...kör på nu och sen får man bryta ihop igen efter jul...


Har skrivit lista för alla egentillverkade julklappar och julgott som skall göras, har konstaterat att det kommer bli en del nattskift också...men men...gjorde ändå en liten pause i allt stök för att göra lite gott till familjen...


Hittade ett paket filodeg längst in i skafferi och köpte billig nötchoklad...och testing testing...


 


...penslade med smält smör, lindade in choklad, tjoff in i ugnen i ca 20min på 200grader...blev inte alls så tokigt och familjen godkände! =)


   


Hur har er vecka sett ut så långt?



Av Suzana - 5 december 2015 18:00

Idag har då jag och min vän L stått på julmarknad i Långhed...


 


...försäljningen blev riktigt hyfsad så nu kan jag sända pengar till sonen med familj så att dom kan komma upp till oss i jul, skall bli så skoj! <3


Passade på att fota vårt bord lite snabbt innan marknaden öppnade...


     


...lite smått & gott och lite utav varje visade sig vara en bra säljande kompott... =)


Fick även sälja en utav mina "ny påhittade" julkulor (rosa hjärtat)...


 

(frigolitkulor dekorerade med ris, majs, makaroner, färg, mm...) 


...alltid skoj när man får sälja lite utav det man skapat och inte enbart ätbart... ;) 

Av Suzana - 4 december 2015 17:46

Idag begravde vi då min älskade mormor...

Skönt att äntligen få ett avslut men saknaden är ändå stor...det gör så ont så ont i hjärtat...


<3 Vila i frid älskade mormor Lena <3


 


Vi ses på andra sidan...

Av Suzana - 2 december 2015 18:22

Flitets lampa lyser för fullt här i vårt hus...


Jag pysslar förutom med julklappar och annat julstök med lite julmarknadspyssel som förhoppningsvis skall sälja på lördag...


Har hittat på lite olika "nyheter" bla dessa små "tittskåp" med jultema...


 

Loppisfyndade små askar utav olika slag & små julpynt...



...pysselmaterial ur mina gömmor, mm...



    

(denna är inte riktigt klar ännu...)


Blir inte såå tokiga tycker jag nog, eller vad säger ni? =) 

Av Suzana - 1 december 2015 22:12

Julen närmar sig med stormsteg...jag försöker klämma in lite julklappspyssel mellan alla andra måsten...går hyfsat men skulle verkligen behöva minst ett par heldagar att bara pyssla med mina hemmagjorda klappar...


Gör ni många julklappar själv?


 

(Bildkälla: Google)


Jag försöker satsa på att åtminstone hälften utav julklapparna skall vara handgjorda...håll tummar och tår att jag skall lyckas... <3


Virknålen går varm ikväll... ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards