Alla inlägg under augusti 2018

Av Suzana - 23 augusti 2018 17:50

Så då försöker jag väl igen då..tycker det är sjukt jobbigt att blogga från mobilen men vill ändå ge er ett litet livstecken och dela med mig lite utav mina sommaräventyr..

 

Jag vägrar att sluta leva bara för att jag är för "gammal" , mamma, osv.. 

Otroligt vad folk har åsikter om hur andra väljer att leva sitt liv . Men jag tycker att man ska göra det man tycker om och förverkliga så många drömmar man bara kan..

 

Så i sommar har jag varit ute på många äventyr.

 


Inspiration festivalen i Skattungby är ju självskriven så där spenderade jag många trevliga dagar, lärde känna många intressanta och inspirerande människor.. 

 

 

 

Vi firade minstingens 11års dag i Furuviks nöjespark, mycket nöjd gosse kan jag meddela..

 

Min dröm att en gång få besöka medeltidsveckan i Visby har äntligen efter mycket om och men blivit sann.. 

 

 

 

Min vän Lars följande med och på plats så fick jag även äntligen träffa mina nya vänner Jerry,  Jessica och deras lillkille Amadeus.. Kemin mellan oss blev så pass bra så nu har dom bjudit mig att komma tillbaka till Gotland vid årets medeltid julmarknad! Ska bli så kul! 

 

På hemvägen fick jag även möjlighet att besöka äldsta sonen med familj i Örebro, har inte träffat lilla barnbarnet sen i nyår så kan lova att han har växt och blivit så himla stor.. 

 

 

 

Himmel vad fort det går, hoppas det inte blir så långt tills jag får träffa dom igen. 

 

Mitt tiny house bygge har stått still då jag har så mycket på gång i livet..

Bla har det och är mycket stök runtomkring minstingen och jag kämpar med näbbar och klor för att gossen ska få den hjälp han har rätt till..

Imorgon är det dags för zipmöte med skolan, soc, BUP och öppenvården igen.. Suck.. 

 

Men jag har samlat ihop en hel del återbruks material, mm och rivningen går sakta men säkert framåt.. 

 

 

Planerar att hinna riva ner allt i år så att jag får grepp om hur stommen ser ut och kan planera, drömma och skissa på hur jag vill bygga upp den sen igen under den långa kalla vintern.. 

 

Funderar på att försöka starta upp en liten online shop och använda de pengar jag får in till att köpa de material som jag inte lyckas "tigga" ihop.. 

Sånt som märks..

 

Nej nu dags att koka marmelad, mm inför kommande marknader. 

 

Sköt om er alla goa bloggvänner! 







Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards