Alla inlägg under september 2014

Av Suzana - 30 september 2014 14:31

Fyndade en liten söt tekanna i helgen och idag kunde jag bara inte låta bli att piffa till den lite med rosa prickar..en enkel "make over" med porslinsfärgpenna..


 


Inte så tokigt om jag får säga det själv.. ;) 


 


Nu får den torka tills imorgon så skall jag härda den i ugnen.


<3 Älskar PriCkAR!!! <3 

Av Suzana - 29 september 2014 21:30

Egen skörd är guld värd och så himla god..gjorde ugns stekta grönsaker med allt utom broccolin från egen skörd..


Morot, palsternacka, kålrot, potatis och haricot verts..


Serverat med solrosfrön och feta ost..


<3 MUMS!! <3 


   


Rikedom om något.. <3

Av Suzana - 24 september 2014 14:01

Har fått tillbaka lusten för att loppisfynda lite igen så här kommer foton på senaste tidens fynd..allt är väl inte sååå nödvändiga saker..men nu när höstmörkret har börjat sänkt sig har lusten att "boa in sig" dykt upp igen och det känns viktigt att "pynta" lite här hemma..


Denna ursöta lilla tvålkopp (gissar på att det är en sådan i alla fall..) skall få bosätta sig inne på lilla toaletten och husera mina ansiktstvålar..(20kr)..


   


Blev också förälskad i denna söta lite udda väckarklocka..20kr..


 

(tyvärr störde dess trivsamma tickande maken så vi får se om jag vågar dra upp den mer..suck..)


Fyndade även ännu en julklapp..äldsta sonen samlar på dessa Corps gubbar från 90-talet och jag hittade dessa i tre 30kr påsar idag på erikshjälpen (ett par andra figurer som blandats i tog lilltrollet direkt hand om..)..90kr..

<3 Tror han blir glad! <3



 


Och min plastbantning här hemma går sakta men säkert framåt..ett durkslag (25kr), en förvaringsskål med lock (25kr) och sist men inte minst ett garn nystan (8kr) som jag skall ha till uddspets på mina blivande disktrasor..



 


Och intressant läsning kan man inte få för mycket utav eller hur? (30kr)


   


Har ni fyndat något på sistone? ;) 



Av Suzana - 22 september 2014 20:16

Det var med sorg i hjärtat jag lämnade det här glada gänget igår..


 

(inte alla kursare men en del..+ A´s dotter)


Vi hade vår sista kurs helg i helgen..lärorik, skoj, jobbig och inspirerande på en och samma gång..


Vi tackade av vår suvuräna lärare Pär med en härlig One pice och en del bus och hela söndagen gick åt till skördefesten som även blev vår avslutningsfest..


Vi hackade mååånga kilon grönsaker till dagens grönsakswok..


   


..som smakade MUMS!!


 


Den severades till rökt fårfiol, varm rödbetssallad, soppa, Pär´s smariga bröd, mm..



 


<3 Ett härligt avslut på en lika härlig kurs <3

Av Suzana - 18 september 2014 15:18

Idag fick jag ett paket på posten i från goa A-S med bloggen x-handarbete-pyssel ..titta vad det innehöll! Tre fina LCHF böcker..A-S vet ju att jag länge tänkt testa denna diet och nu har jag ju inspiration så det räcker och blir över.. ;)


 


<3 Tusen tack go´gumman!! <3

Av Suzana - 16 september 2014 18:25

Det är roligt att fylla år och få bjuda alla goa vänner och familj som kommer för att gratta på en massa go´fika och en trevlig pratstund.. <3


Sen att man får en massa fina presenter är bara en plus i kanten.. ;)


Fick min hett efterlängtade trappstege av min kära mor och bonusfar..en ny "äggklocka" utav älsklingen..


 


..en fin sk "mood ring" utav lilltrollet.. 



 


..och en läcker blomma och lotter utav makens besökande familj.. <3



 


<3 Än en gång ett STORT TACK till er alla!! <3

Av Suzana - 12 september 2014 23:00

Jag fyller år i helgen och då näst äldsta sonen inte kommer vara hemma då så ville han ge mig mina presenter redan idag..se så mycket fint han köpt åt sin gamla mamma.. <3


   


<3 Tack go´killen min <3


<3 Känner mig grymt bortskämd och älskad <3

Av Suzana - 9 september 2014 18:38

Vi har påbörjat skörden vid vår tillsammans odling också..


Vi har tagit upp så sjukt mycket fin lök och potatis.. =)



 


Gul och röd lök.


 


Potatis i mängd..här mandelpotatis.


<3 Känns så tillfredsställande att få äta det man "själv" odlat. <3



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards