Alla inlägg under januari 2010

Av Suzana - 31 januari 2010 17:00

Här kommer bilder på lördagen fynd, alla från Erikshjälpen.. =)

 

  

Detta underbara dockskåp från indiska har jag suktat länge efter och nu trillade jag över ett i kanonskick! Love it!

  

Lite småsaker till minstingens kommande lek köksvrå..

  

Söta rosa köksredskap och ett halsband i underbara pärlor..

  


Av Suzana - 31 januari 2010 15:41

Igår efter att vi varit en sväng upp till min plastpappa/"offa" och grattat på hans födelsedag..

 

GRATTIS Igen Roggan!! Bättre bonuspappa finns inte! <3

 

..så åkte jag, älsklingen och minstingen ner till Bollnäs för att jobba kväll på djurskyddet..var lite orolig för att ta dit lillklimpen men det gick förvånande bra och älsklingen och han var bara ut en sväng för att han skulle få springa utav sig.. =)

 

Mys med kattungen Hilda..tror jag.. =) hehe..  

Lite strips och milkeshake är gott kvällsmys för liten kille.. =)

Av Suzana - 31 januari 2010 15:24

Då älsklingen jobbade på lördag förmiddag så bestämde älskade syster yster och jag frukost date då hon också var "jobb änka" denna förmiddag.. =)

 

Så jag handlade hem en massa gott till en "plockfrukost"..skinka, fetaost, keso, tomat, gurka, sallad, ost, gott bröd, mm, mm..

Sen myste jag, syster, kusin vitamin T och minstingen utav en lååång god frukost..mums!

 

Detta måste vi bara göra om syster! Vi får se till att "gubbarna" jobbar extra någon mer gång! =) hihi..

 

    


Efteråt när vi var mätt och belåten blev det en sväng till erikshjälpen..fynden därifrån får ni se så fort jag hunnit fota dom.. =)

Av Suzana - 29 januari 2010 20:36

Har letat en del bröllopsinspiration på nätet och har hittat en hel del..här kommer en del bilder i alla fall.. =)

 

        

Av Suzana - 29 januari 2010 16:16

Måste verkligen komma igång på allvar med bröllopsplaneringen nu..vet det mesta hur vi skall ha det i huvudet..men sen skall man ju kunna sätta sig ner skriva ner..ringa runt..boka präst..räkna ut hur mycket det kommer gå på..mm, mm..

 

Skall be min kära systeryster komma och hjälpa mig med planera, alltid lättare om man är fler med tankar och ideer.. =)

 

Försöka ta mig en helg ner till Märsta där kreativa mamman bor, så att vi kan börja planera brudklänningen mer i detalj.. =)

 

  

Av Suzana - 27 januari 2010 18:47

Kunde inte låta bli att ta en tripp genom "snöstormen" till erikshjälpen idag och som jag förväntade mig så hade det varit tunt med folk där idag..mindre urplockat alltså.. =) hehe..

Blev en hel del fynd..

  

Kolla in detta underbara brudpar 5kr..kanske kommer till nytta i sommar.. ;)

Fatet under är rörstrands silja..min för 5kr..

 

  

Min älskade syster yster S ringde mig idag och berättade att hon skulle köpa partylite doftolja till mig och att jag måste fixa en flaska eller dylikt till den..go hon då! <3

Så denna charmiga turkosa vas fick följa med hem 15kr.. =)

 

 

En hel påse med både gamla och nya bokmärken fick också följa med hem..passar alltid i något pyssel här hemma.. =)

 

  

Denna skönhet är ett förkläde i ett i mina ögon superläckert tyg! =) 


 

Naturligtvis blev det en och annan bra och ha och pysselsak också.. =)  

Av Suzana - 27 januari 2010 14:43

Fick denna söta award ifrån goa stjernfall, tack så mycket gumman! Piggar verkligen upp nu när man mått dåligt så länge.. =)

 

  

 

Hmm då man skall berätta 7 intressanta saker om sig själv och skicka vidare utmärkelsen till 7 andra kreativa bloggare så börjar vi väl med lite "intressant" om mig.. =) hihi..

 

1. Jag är en hopplöst positiv människa som tror att allt löser sig på ett eller annat vis.. <3

2. Jag kan "inte leva" utan coca cola..har inga andra laster som cigaretter, snus, kaffe eller alkohol..men cola måste jag bara ha..nu har jag fastnat för den billigare "ica colan" som är lite snällare mot plånboken.. <3

3. Träffade min älskling via en utav internets chattsidor..tog många år innan vi gav efter för våra känslor..men nu är det vi och så skall det förbli.. <3

4. Blir Fru Pettersson Alexsson sista helgen i juni.. <3

5. Min favoritårstid är hösten, älskar den friska luften, alla färger..men nu får det GÄRNA bli vår.. <3

6. Är grymt höjdrädd och rädd för djupa vatten..

7. Är barnsligt förtjust i olika leksaker, har tex inte lyckats slita mig ifrån mina gamla barbies och moncichi.. <3

 

Sänder denna utmärkelse vidare till dessa kreativa bloggare:

 

Retro-tokig

SaraMay

Persilja

Pink Friday

Nästet

Till vidas ara

Jag blommar


Av Suzana - 27 januari 2010 14:16

Har passat på att virka lite nu när jag ändå knappt orkat ta mig ur soffan under gårdagen..fick klart dom rosa/lila/vita handledsvärmarnas delar igår..monterade och dekorerade klart idag..

 

Blev hyfsade tycker jag nog.. =)

 

Funderar på att öppna en säljblogg..men hatar detta med prissättning..vad tror ni att man kan ta för dessa?  Går dom att sälja? Dom är virkad i akrylgarn..

 

      

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards