Alla inlägg under januari 2010

Av Suzana - 21 januari 2010 19:24

Nu var det länge sedan som jag berättade om något utav mina fynd här..men tro inte för den delen inte att jag inte har gjort några..är och förblir en inbiten "loppaholik" kan jag tro..älskar loppis!! =)

 

Handlade inte så mycket idag men blev några småsaker till minstingen och så denna vas som näst äldsta sonen skall få..

 

  


Köpte långa svarta kvistar med ljusslingor på rustas julrea tidigare till honom och jag tänkte att denna golvvas skulle bli perfekt till dessa med lite uppiffning..

Får spraymåla den i svart eller kanske silver..hmm..får diskutera med sonen.. =)

Av Suzana - 21 januari 2010 19:17

Igår var vi då ner till djurskyddet och hämtade hem "vår"..ja älsklingens då..svarta "lilla" pälsboll! =)

Funkar jättebra och han trivs som fisken i vattnet här hemma hos oss.. Våra andra katter är fortfarande inte positivt inställt till nykomlingen men det går nog över inom närmaste framtiden.. =) hihi..

 

Gokillen våran!

 

    

Av Suzana - 19 januari 2010 19:17

Just nu är det fullt upp och jag har tider inbokad här och var..men då jag vet att det finns några utav er goa bloggvänner som oroar sig för min hälsa så skall jag berätta lite om den i alla fall..

Idag var jag in till Bollnäs sjukhus för att kolla min lever och det visade sig att den var förstorad och att jag då har en sk fettlever..övriga provsvar får jag senare..

Jag väntar fortfarande på att få komma in och reda ut alla frågetecken om vad som är fel på min mage och tarmar..dom misstänker ju......som åtminstone några utav mina vänner här vet..

Den 1 februari så skall jag ner till Gävle och diskutera min kommande viktoperation..sen får vi se vad som händer därefter..

Dax att träffa diabetessköterskan nästa vecka igen och se hur jag ligger till..mm..

Panikångesten och fibromyalgin är oförändrad så den är det ingen ide att orda om..

 

Ja det var en liten uppdatering för dom som är intresserad..

Kram till er alla goa bloggvänner som bryr er! <3

 

  

Av Suzana - 19 januari 2010 19:05

Har ju inte haft sååå mycket överskotts energi på sistone..men lite har i alla fall blivit gjort..som tex har jag virkat dessa pulsvärmare som jag tycker blev lite smårolig..har inte bestämt mig om jag skall dekorera dom mer..skall suga på den karamellen ett tag till.. =)

Virkar vidare på ännu ett par till nu också..visar det färdiga resultatet senare.. =)

 

  

Av Suzana - 19 januari 2010 18:56

Tusen tack goa Erry!!

Detta var vad jag hittade i postlådan idag..ja förutom en bunt trista räkningar men dom förtränger vi för stunden..hihi..

 

Jag beställde för en tid sedan en rolig liten sak som som kallas yo-yo med henne, som man gör "tygcirklar" med till olika pyssel projekt..

Men inte nog med det..som en bonus fick jag superfina ängel "stickers", pennor och något jag tror är en nyckelring..tack go gumman!

 

Omslagspappret på paketet gick inte heller utav för hackor så det kommer jag återanvända i något utav mina pyssel och vykortet "riskerar" att bli en liten tavla.. hihi.. =)


Jag är så glad! Härligt att ha så goa vänner här i bloggland! =) <3 

  

Av Suzana - 18 januari 2010 22:00

Kunde inte hålla mig.. =)

Min älskling fyller år den 3 februari och jag bara kunde inte hålla mig utan bara "måste" ge honom sin födelsedagspresent redan idag.. hihi..

 

Nu måste vi bara ringa och höra när vi kan hämta upp "presenten" ifrån djurskyddet..

SOTIS!! <3


Gokissen som älsklingen kärat ner sig i när vi har varit där och jobbat (ja han är väl inte ensam om det men ändå..hihi..)..

Supergo och mysig hankatt!

 

  

Betalade honom idag när jag var ner på styrelsemöte och fick alla papper så det var dom älsklingen fick i sin hand idag.. =)


Av Suzana - 17 januari 2010 16:38

Idag ringde min goa syster och undrade om vi inte skulle hitta på något tillsammans, så det blev bestämt att vi skulle träffas kl.13 vid kygelvallen (friluftsområde), grilla och leka lite.. =)

  

Så jag väckte älsklingen så att vi skulle hinna med dagen, hade ju lovat mormor att handla till dom idag också så det blev en snabbsväng genom ica och sen for vi hem till dom för att hinna umgås en stund också..

Där blev vi bjuden på hälsingeostkaka med saftsås.. MUMS! Minstingen älskade det och åt två stora bitar på egen hand.. Hann prata lite strunt och busa lite innan  det var dax att hoppa in i bilen igen..

Syster med familj bjöd på grillad korv med bröd, dricka, kaffe och bulle..gott gott!

Drog gossarna på snowrace och busade lite..så kul att komma ut och göra lite tillsammans!

Det gör vi om syster! Nästa gång bjuder vi på det ätbara! =)

 

Kusin vitamin! Gogossarna våra.. =)

          

Gotti gott! =)

Av Suzana - 17 januari 2010 16:22

Igår hade jag och älsklingen en halvdag på tu man hand..är ju så viktigt att man gör saker tillsammans som par..man är ju inte bara mamma och pappa.. =)

 

Vi lämnade minstingen hos min mamma och bonuspappa vid kl.14 (resten utav hemmaboende barn är hos pappa/mamma i helgen..) och for sedan ner till Bollnäs för att strosa lite i affärer..gick på kinarestaurang åt gott och myste i varandras sällskap..sen for vi till djurskyddet för att jobba kväll..så skönt att hinna prata, kramas i förbifarten och bara finnas till för/med varandra.. =)

 

 

Sotis är bara för kelsjuk..underbara katt! =)     

Liten nyfiken Putte..busgo! =) hihi.. 


Efter djurskyddet för vi hem till byn, hämtade upp lillgossen..for hem och gjorde lite kvällsgott..

Blev fruktsallad, grädde, nötter och mys i tv-soffan..mums! =)

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards