Alla inlägg under november 2014

Av Suzana - 29 november 2014 17:13

Idag körde jag då igång med årets julklappstillverkning och först ut är dessa som ett par söta töser i bekantskapskretsen skall få utav mig.. <3


 


Haha såg nu att det står "En Saga" på fotot, men egentligen så står det Enja och Saga på dessa tygpåsar som töserna kan använda till förvaring eller varför inte som gympapåse.. =)


Och i påsarna så har jag tänkt stoppa i lite smått och gott.

En tös kommer att få ett "trolldegskit", en trolldegsbok, kavel och några pepparkaksformar..


 


..medans den andra tösen skall få ett lördags godis "kit", med receptbok och lite annat som jag inte införskaffat ännu..


 


<3 Bara att hoppas att töserna skall bli nöjda! <

Av Suzana - 28 november 2014 21:22

Idag blev jag äntligen klar med det sista beställningsjobbet innan jul (ja om nu den sista mössan blir godkänd också..) och kan lägga all fokus på att att skapa de julklapp jag själv vill ge bort också. ;) 


Hoppas nu bara att beställaren skall bli nöjd med vimpelraddorna till sina barnbarn..


Melvin och..


 


..Milla. =)



 

Av Suzana - 27 november 2014 21:30

Idag la jag sista hand vid en mössbeställnig som jag fick inte för så länge sedan.


Lämnade dom sen till syster yster för vidare leverans..


 


Åtminstone två är levererade nu ikväll och godkända.


Skoj när det man gör blir uppskattad! <3


Bara att hålla tummar och tår att den sista blir godkänd också. ;)

Av Suzana - 26 november 2014 22:00

Pysslar just nu för fullt inför helgens julskyltning, så därför hinner jag liksom inte med bloggen så mycket just nu.

Det har blivit en hel del julgodis som förhoppningsvis någon skall bli sugen på att köpa, eller ja jag blir inte ledsen om det blir liite kvar också..

Mums!! ;)


Så långt har det har blivit bla mintkyssar..


 


..ischoklad med polkagris..


   


..polkagrisbräck..



 


..och saffransbiscotti.

Och har brända mandlar, saffransbullar och polkagrisbiscotti på G.


<3 Mums filibabba!! <3

Av Suzana - 24 november 2014 11:11

I brist på riktig snö så fixade jag igår kväll till det sista på mina små snögubbar, blev inte alls så tokiga och perfekt med lite nytt julpynt till helgens julskyltningsöppet.


 


Blir många öppendagar den här veckan i loppis/atéeljen (torsdag, fredag, lördag och söndag) så jag har lite att stå i dom närmaste dagarna..

Tänkte ha lite extra mycket skoj att erbjuda så jag skall fixa till julklappslotteri..göra brända mandlar, polkagrisbräck, mintkyssar, saffranbullar och biscotti..pynta med granris..plocka fram allt julpynt inne på loppis..ta fram julhantverk, mm, mm..

Och bara för att krångla till det för mig själv så har jag skrivit mig en rejäl "att göra" lista här hemma också.. ;) hihi..


Varför göra det lätt för sig..??

Av Suzana - 23 november 2014 20:43

Har pysslat ihop lite bling bling alá jul i helgen, en bunt örhängen utav små söta julkulor. Ingen ny ide men jag kunde bara inte låta bli när jag såg att dom sålde askar med små söta pastelliga julkulor inne på ica. =)


Två par kommer att bli julklappar..


 


..och resten kommer att finnas till salu inne i loppis/atéeljen.


 


Bara att hoppas att någon mer skall uppskatta lite bling bling till jul. <3



Har ni pysslat med något i helgen? =)

Av Suzana - 19 november 2014 20:24

Har sett lite här och var på fb, bloggar, mm att folk redan har startat med en massa julbak, så idag kunde jag inte heller hålla mig längre så jag gjorde en omgång lussekatter.


Mums så himla goda!! <3


 

Hmm kanske blir en omgång till imorgon.. ;) 


Och mina randiga ljus och granljuset blev inte heller så tokiga!


Jag är jättenöjd! <3



  


Vad har ni pysslat med idag? =)

Av Suzana - 18 november 2014 19:42

Jag försöker komma på lite nytt julpyssel och då jag hittade mina "plast" ägg sen i påskas så fick jag för mig att dom kanske skulle kunna funka som grund för att göra några små charmiga snögubbar..


 


..funkar så långt.

Bara att hålla tummarna för att de blir bra! ;)


Och sen har jag fått ännu en leverans utav ljusstumpar utav snälla Annika, så nu kan jag fortsätta gjuta ljus för glatta livet! ;)


 


Tack än en gång snälla du! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards