Alla inlägg under juni 2013

Av Suzana - 30 juni 2013 15:34

Har pysslat lite med mina kryddväxter idag och fick för mig att jag skulle börja plocka in och torka lite inför kommande vinter..

 

 

 

Dom växer så det knakar och just nu njuter man ju utav färska kryddor i maten..härligt!!

 

 

 

Hur som helst ville jag hitta på något fiffigt för att torka kryddorna lätt..så det fick bli en "ring" från en gammal trasig lampa och lite ståltråd och tada!

En enkel torkställning A´la Kajsa Warg´s motto..man tager vad man haver.. =)

 

 

 

Blev oregano, dill och lite persilja denna gång.. <3

 

Sötnöten Mira följer med vart jag än går..

Mammas go´tjej!! <3

 

 

 

Ikväll blir det syjunta hos söta Petra..skall bli skoj!!

Längtar! <3

Av Suzana - 30 juni 2013 11:35

Igår blev det ännu en film"rulle" sedd här hemma..denna gång blev det action med en massa kända skådisar..


Nämnligen..


Parker

 

 

 

Inte en allt för tokig rulle så den får hela 4,5 stjärna av 5 möjliga.

Av Suzana - 29 juni 2013 21:56

På sistone har väder och ork inte tillåtit så mycket utomhus jobb och vad passar då bättre än mys i soffan med sin älskling och en bra film.. <3


Så på sista tiden har vi sett två filmer som jag vill rekomendera..


Den första filmen är..

 

Hansel & Gretel

 

 

 

En liten ny twist på en gammal klassisk saga..men den funkar..

 

Den får 3,5 stjärna utav 5 möjliga.

 

Och film nr 2 är..

 

Jack the giant slayer

 

 

 

..även den en klassisk saga som fått en lite annorlunda utformning..

 

Den ger jag 3 stjärnor utav 5 möjliga.

Av Suzana - 25 juni 2013 20:03

Idag har jag varit ut och loppisfyndat lite..eller ja loppis och loppis..erikshjälpen och röda korset i Bollnäs.. =)


Har ju fått erbjudande om att ställa ut mitt hantverk i en vecka på Freluga gård strax utanför Bollnäs så nu har jag bråda dagar att skapa en "massa" att ställa ut..hur som helst så är det därför jag letar med ljus och lykta efter pysselmaterial just nu..blir ju dock en lite större utmaning när man skall försöka hitta det mesta "secondhand" istället för att köpa nytt..så det blev både och idag.. 

 

Tyger, ram och vitt papper..

 

 

..pezgubbar till min och lilltrollets samling..

 

   

 

..papplådor till en ev kommande marknad där jag funderar på att sälja kantareller igen..

 

 

 

..och en inspirationsbok med mycket gott i.. <3

 

 

 

Nu skall jag sätta mig och klura på vad jag skall skapa och kanske det blir en material sökar sväng till erikshjälpen här i byn imorgon också.. =)

Av Suzana - 24 juni 2013 20:36

Ibland måste man bara stanna upp och njuta utav livet..så idag efter en massa stök i köket med både paj & sockerkakbak och fick jag äntligen tummen ur och satte upp hängmattan som legat och väntat i flera år..


Så himla avslappnande att bara ligga där..bara finnas till i nuet.. <3

 

 

 

Men sen fanns det ju fler i familjen som upptäckte njutningen med hängmatta så då passade jag på att strosa runt i trädgården..sitta en stund och titta på hönorna som sprätte runt..skriva lite brev och bara njuta utav det underbara vädret med sol och ljumma vindar..

 

Livet när det är som bäst.. <3

 

 

 

Pionerna blommar för fullt.. <3

 

 

 

Den efterlängtade "Odling för omställning" skylten har äntligen kommit på plats..

 

 

 

Och i alla mina odlingsbäddar växer det så det knakar..här har vi bla jordmandlar..

 

 

..och jordgubbar..

 

   

 

I växthuset växer det också för fullt..

 

 

 

..där finns bla. ett par äppelgurkor snart redo för skörd.. <3

 

 

 

Och vår fina "trädgårdsmaskot" igelkotten visade sig mer än en gång idag..

 

 

 

..och andra gången hade jag kameran i högsta hugg och kunde föreviga honom/henne.. =)

Av Suzana - 23 juni 2013 13:57

Idag vågade sig hönorna ut i hönsgården..

Det blev verkligen en premiär med mycket mat..tjejerna uppskattade verkligen all okrafsade mark dom fick tillträde till.. =)

 

     

 

Så pass så dom verkade hamna i paltkoma och kröp upp på högsta sovpinnen och slocknade trots att klockan inte ens var fem på eftermiddagen.. =)

 

 

 

Våra goa kissekatter blev grymt nyfikna och spanade med stora ögon..

Här är det goa Dixie som spionerar.. ;)

 

 

Av Suzana - 22 juni 2013 21:27

Blev en del tygspill igår när jag på beställning håller på att göra en Välkommen vimpel radda till ett bröllop..kände att jag inte ville kasta spillet utan istället ville jag göra något utav det..sååå..

 

Med tygspillet, kvistar sen studentenpyntet, lim, garn och vitt färg pysslade jag ihop dessa..

 

 

 

..vita rosor i lite Shabby Chic anda..

 

 

 

..göra en bunt och ta med upp på södran tror jag.. =)

Av Suzana - 22 juni 2013 19:14

Idag har vi då äntligen fått hem våra fina höns..!! <3

 

Så himla skoj..hoppas nu bara att dom skall trivas bra hos oss..

 

 

 

Låt mig presentera..

Blomming (Lottas nya namn), Ampa, Demon, Agda och Sara..

 

 

 

Hönsgården..inget mästerbygge men får duga till att börja med..

 

 

 

..insidan..

 

 

 

..liten kik in i "dörren" till utegården.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards