Alla inlägg under november 2012

Av Suzana - 7 november 2012 16:06

Det har varit lite bloggtorka här ett tag nu igen..men ibland finns ju varken tid, lust, ork eller inspiration att blogga..

Hur som helst har det varit allt annat än "torka" här hemma..inte mycket rast och vila här inte..bla. har jag och lilltrollet pysslat och donat en del..

Bla har vi jobbat på ett evighetsprojekt som vi har haft på G ett bra tag nu..nämligen Ampastaden..lilltrollet har en fantasivän som heter just Ampa så namn på staden kom han på snabbt.. =)

 

 

 

..Ampastaden växer lite vart efter..idag plockade vi vedpinnar på vägen hem ifrån dagis så blivande innevånarna i staden skall kunna elda och hålla värmen under vintermånaderna..

 

Staden är vägghängd på en pinne gossen plockade hem i sommras ifrån skogen..upphägningen är ett lååångt "pärlhalsband" och under grenen hänger invirkade stenar för att hålla staden på rätt köl..

 

         

 

Vi får se vad som tillkommer härnäst..letar bla. efter lämpliga invånare..

 

Vad har ni pysslat med på senaste tiden då? =)

Av Suzana - 4 november 2012 17:27

En vän till mig påminnde mig för att tag sedan att jag inte har lagt ut ett enda filmtips på evigheter..och då jag fortfarande älskar att se film när möjlighet ges så då tänkte jag att jag får väl göra ett "klumpinlägg" med en bunt filmer jag sett på sistone nu då..

 

Först ut en film som jag faktiskt sett på bio med näst yngsta sonen idag..

nämligen..

Hotell Transylvanien

 

 

 

En härlig tecknad film som bjöd på många glada skratt och därför får den..

4,5 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Och i veckan som gick bjöd äldsta sonen mig på bio och vi gick och såg Bond´s senaste..

SKYFALL

 

 

 

Även den en riktigt sevärd rulle som bjöd på "Bond nostalgi"..åtminstone för min del..

4 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Sen har jag och älsklingen sett en hel del bra filmer här hemma..

Bla.

Snow White & the huntsman

 

 

 

Som får 3 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Dark Knigth rises

 

 

 

3 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Werewolf

The beast among us

 

 

 

3,5 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Storage 24

 

 

 

2 stjärnor utav 5 möjliga.

 

The cold light of day

 

 

 

4 stjärnor utav 5 möjliga.

 

Det blev i alla fall en klump med mer eller mindre sevärda rullar.. =)

 

  

 

Av Suzana - 3 november 2012 20:24

I helgen hann jag inte göra klart så mycket pyssel..men jag hann dock påbörja en hel del..bla. blivande Jack Skellington inspirerade vantar till en viss dam jag känner om dom funkar i storleken.. ;)

 

 

 

Är inte riktigt nöjd med mina broderier..men jag blir ju inte så lätt nöjd med mina egna alster..men men lite mer dekorationer så kanske dom blir på ett ungefär som bilden jag har i mitt huvud i alla fall.. =)

 

Ett gäng "baby" halsdukar är snart klar också..fattas lite småpyssel..

Namn vimpelraddor är på G..visst sjutton..bokstavsstämplarna måste jag tillbaka med till kära syster yster också..får hämta dom i veckan..

 

Ett par vägghyllor är på G..köpte ett par enkla hyllor och träpärlor inne på södran idag och började med att limma en pärldekoration..

 

 

 

..har blivit inspirerad utav goa Persilja och börjat leta tag i små enkla hyllor att pynta och måla..kanske blir det en te förvaringsvägg hemma hos oss också en vacker dag.. ;)

 

Nej nu åter till virkningen..ännu en mössa på G..äldsta sonens denna gång.. <3

Av Suzana - 3 november 2012 16:17

Kolla in denna läckra adventsstake som man kan vinna inne hos goa Lopplisa! Klicka på länken och tävla du med vettja! =) <3

 

 

Av Suzana - 1 november 2012 16:10

Då var det dax att baka till södran igen då..

Som tur var för mig så får jag bakhjälp utav två goa tjejer denna gång så jag behöver inte baka så himla mycket..skönt.. <3

Älskar visseligen att baka men det får ju finnas gränser för hur mycket man vill baka varje vecka..när det börjat bli ett tvång så är det inte skoj längre..


Hur som helst så har jag slängt ihop en omgång med smarriga havreformar med chokladkolatopping och innan kvällen är över planerar jag att hinna få ihop en omgång polkagris biscotti och en sats chokladbollar också.. <3

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards