Alla inlägg under november 2012

Av Suzana - 13 november 2012 20:08

Värken och tröttheten ligger som ett blytungt täcke över mig..men imorgon har vi kalas här hemma för vår blivande tonåring så det gäller att bita ihop och kämpa framåt..

 

Har plockat och städat här hemma hela dagen..tungt då jag haft lilltrollet hemma (han sov så oroligt inatt pg av sin förbenade växtvärk..suck..så jag hade inte hjärta att väcka honom i morse..) som krävt mer uppmärksamhet än jag egentligen har haft ork till..men men kämpa framåt..


Har slängt ihop en sats chokladbollar här på kvällningen..

 

 

 

..och imorgon överlåter jag snabeldraken och skurhinken till maken medans jag bakar en sats kärleksmums, ett gäng rulltårte bakelser och en smörgåstårta.

 

Lämnar förhoppningsvis lilltrollet på dagis imorgon så jag slipper stressen med honom ett tag..kalaset blir inte förren kl.18 så det känns skönt att ha heeela dagen på mig att baka och dona i lugn takt.

 

Blir nog ett bra kalas tror jag.. <3

Av Suzana - 13 november 2012 00:46

Sitter uppe sömnlös i vanlig ordning..värken är djävulsk igen.. =(

 

Gör allt för att distrahera mig själv så att jag inte skall bli galen..så inatt letar jag lite julpyssel inspiration inne på google..har hittat en del skoj som passar att pyssla med för både stora som små människor..

 

 

 

                     

 

Kanske finns det något som inspirerar dig också.. <3

Av Suzana - 11 november 2012 13:25

Idag har vi såklart som många många andra grattat vår goa pappa här hemma på farsdag..så fort lilltrollet vaknade klev jag upp och bakade rulltårta..den första råkade få stanna inne i ugnen liiite för länge så jag fick lov att slänga ihop en ny som tack och lov blev perfekt..sista strösockret tog slut.. =)

 

Sen grattade vi goa pappa med nybakad bakelse, kaffe..

 

 

 

..och ett farsdagskort som jag och lilltrollet har pysslat ihop i veckan..

 

 

 

Gossen har målat pappa med vattenfärg och sen har vi hjälpts åt att pärla ihop ett "porträtt" av pappas katt Sotis och till honom en kompis.. <3

Av Suzana - 9 november 2012 02:24

Vad kan man mer göra när man sitter uppe sömnlös med värk och oro i kroppen..jag menar förutom att koka lingonsylt..hihi.. ;)

 

Jo man kan ju alltid fundera på vad man skall leta härnäst på loppis..

Och så långt har jag kommit på att jag skall leta en bunt gamla..

 

 

 

..kizz t-shirts och sy ett lapptäcke till min 4-åriga systerson som är ett STORT kizz fan.. =)

 

Och så skulle jag vilja hitta en fungerande..

 

 

 

..jordglob till lilltrollets rum..han bara älskar kartor och skulle behöva en "lagom" stark nattlampa..

 

Sen ett par..

 

 

 

..gamla resväskor/koffertar skulle jag också vilja hitta och göra ordning som bla. legoförvaring i lilltrollets blivande rum..

Tipset på bilden är ju annars en helt ljuvlig ide också..vem skulle inte bli lycklig för en sådan vacker stickväska? <3

 

Hmm vad är jag mer på jack efter då tro..ingen aning just nu.. ;)

 

Men tror jag skall försöka krypa ner mellan lakanen igen..värktabletterna verkar ha börjat ta udden av den värsta värken så det gäller att passa på..

 

Natti natti! <3

 

Av Suzana - 8 november 2012 18:22

Ta chansen att vinna ett läckert kakfats set ifrån kakfateriet inne hos goa Kinoko du med! <3

 

 

 

Eller så håller ni tummarna för att jag skall vinna! ;)

Av Suzana - 8 november 2012 15:46

I vanlig ordning pysslar jag på för glatta livet..julen närmar sig med stormsteg och med den julmarknad, klappar och allt annat vad det innebär..så det gäller att jobba på så mycket jag bara kan trots värk och trötthet.. 

 

Senaste veckan har resultrerat i att bla..

..äldsta sonens julklapps mössa är klar..(mina barn läser inte min blogg så jag vågar visa upp alla klappar här..)..

 

 

 

..näst äldsta sonen hjälper mig att posera.. <3

 

Mina Jack S vantar har fått det sista piffet och är nu klara..får se när dom kan få flytta hem till sin nya ägarinna nu bara..

 

 

 

..och sist men inte minst har ännu ett par bebis halsdukar sett dagens ljus..

 

 

 

Nej nu är det dax att fortsätta bakningen tills imorgon..har bakat två sorters biscotti ( polkagris och lingon & vit choklad) och nu skall jag baka en sats kärleksmums.

Får ju lite bakhjälp till södran numera så jag behöver inte baka ihjäl mig varje vecka längre..sååå skönt! ;) <3

Av Suzana - 8 november 2012 13:24

Åhh vad jag önskar att man inte behövde vända på varenda krona jämt..snåla och dona..ja trolla med knäna många gånger..suck..


Hade pengar inte varit en sån bristvara så hade jag gärna velat köpa ett par rullar utav denna ljuvliga tapet ifrån rusta och gjort en fondvägg i husets kök.. <3

 

 

 

Bild lånad ifrån Rusta.

Av Suzana - 7 november 2012 16:58

För en tid sedan fick jag ju en del gamla kläder utav min goa väninna P bla en vit basker som hon råkat tvätta lite för varmt i tvättmaskinen..

Resultat blev en mindre användbar basker men ett strålande pysselmaterial åt mig.. <3

 

Jag i min tur sydde två kattleksaksmöss som jag fyllde med kattmynta..

 

 

 

..den ena fick goa P´s kissekatt Nemo medans den andra blev en present till min älskade kattfröken Mira..hon bara älskar den och har lekt massor med den redan..

 

   

 

Mjau! Tack mamma sa hon.. ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards