Alla inlägg under november 2009

Av Suzana - 11 november 2009 10:57

Såg en helt underbar tapet på tradera igår, 4 rullar..tyvärr pinnar ju priset iväg på såna här skönheter så hur mycket det än smärtar mig så kommer den överstiga min plånboks smärtgräns..suck.. =/

Men men sånt är livet..man får va glad ändå.. =)

 

  

 

Har i alla fall sett en tapet på rusta som jag funderar på att sätta upp på väggen bakom tv-soffan tills jag får råd att investera i någon retro skönhet..va tycker ni?

129kr/rullen..

  

Av Suzana - 11 november 2009 09:14

Hamnade som sagt framför tv:n resten utav kvällen igår, trött, slut och med värkande kropp..men som vanligt har jag svårt att vara helt sysslolös så det blev lite klipp och klistra.. =)

 

Har ju samlat in en del fröer och torkat och varför då inte göra lite "roligare" förvaringspåsar till dessa tänkte jag..så jag skrev ut några foton jag knäppt och klapp ur..sen pysslade jag ihop några papperspåsar och dekorerade.. Blev riktigt bra tycker jag så jag skall göra flera idag, har ju bla fröer från lupin och stockros som väntar på att packeteras.. =)

 

  

Av Suzana - 10 november 2009 18:51

Idag har det inte blivit allt för mycket vettigt gjort här hemma..har varit trött och dålig hela dagen..

Men har i alla fall bakat muffins till lördagens 10års kalas (dom med vaniljsmak skall bli "ögonmuffins" och dom i choklad skall bli "mögliga spindelmuffins"..mumsigt värre..hehe..), storthandlat mat och varit till öppethus på näst minsta sonens skola..blev ingen lång stund där men köpte i alla fall en burk kola, fikade och åt korv (allt för att sponsra klass5 som skall göra en islandsresa i sexan..) och tittade på sonens alla projekt naturligtvis..

Nu blir det nog tv-soffan resten utav kvällen är jag rädd..kanske att jag gör något kreativt när jag ändå sitter där om inte händerna värker för mycket..

 

  

 

Har fotat gårdagens fynd från rödakorset också..kolaburken från öppethus hamnade visst med på bild den med..hehe..

  

Älskar gamla fotoramar och en sprillans ny tapetkniv är inte fel..20 & 10kr..

  

Älsklingens äldsta sons bowlingkäglesamling med vattenflaskan jag köpte igår för en 10:a.. =)

Av Suzana - 10 november 2009 15:44

Letade runt lite på nätet och säger bara en sak..herregud va mycket vackra tapeter det finns..hittade en massa skönheter här inne på sidan interior1900..titta och njut! =)

    

Två underbara vinyler som jag gärna hade använt här hemma..

              

Åhhh den som ändå vore lite rik, då hade jag gärna köpt några utav dessa och gjort fondväggar.. =)


Av Suzana - 10 november 2009 12:21

Genom goa Ritaz blogg så hittade jag till en annan kreativ tjejs blogg, hon heter Elsa och är galet duktig på att skapa olika pärldjur, jag är mäkta imponerad! =)

 

Nu är det så att hon har en tävling där man kan vinna en liten söt räv och det vill man väl eller hur? Så klicka på länken och var med du med! =)

 

  

Bara sååå söt!

 

Och även Rita har en utlottning på sin blogg där du kan vinna detta jättefina armband!

Bara att klicka in på Ritaz sida och vara med.. =)

 


Av Suzana - 9 november 2009 22:32

Jag och min kära syster yster har då varit till Bollnäs..blev en del shopping..hamnade bla på röda korset där jag fyndade en fin gammal ram, tapetkniv och en rolig vattenflaska i form utav en bowling kägla till älsklingens äldsta son som älskar att bowla (han har redan 3 äkta gamla bowling käglor som vi fyndat på loppis åt honom, rolig lite udda samling..).. Fick böta 40kr för detta.. =)

 

Sen for vi till centrum en sväng där vi hamnade på bla lindex..blev bara "ögonshoppade"..vill inte köpa nya kläder till mig själv förren min viktoperation är klappad och klar..tittade ut lite roligt till barnen dock som jag skall köpa senare när ekonomin tillåter..

Bla. en riddartröja som jag vill köpa till minstingen i julklapp, kompletterad med "riddarrustning" (svärd, hjälm och sköld i plast..).. =)

 

Sist men inte minst så har vi jobbat kväll på djurskyddet..gosat en massa med alla "våra" underbara kisse missar, dom e sååå go!

Några missar har fått hem sedan vi var dit sist, det är så roligt när dom får egna hem! =)

 

Nu kan jag även avslöja vad min syster fick i paketet jag visade tidigare idag..

Hon blev jätteglad! =)  

 

  

Några ord från hjärtan som säger allt.. =)

  

  

  

  

  

Av Suzana - 9 november 2009 13:30

Har inte varit en lugn stund på hela dagen (har varit ut i en massa ärenden, varit med älsklingens äldsta son till läkaren i Bollnäs, plockat och donat..mm..) och det fortsätter rulla på i samma fart..strax skall jag och syster ner till Bollnäs för att gå en sväng på stan och sen till djurskyddet för att jobba kväll..

 

Har även slagit in en liten present som min syster skall få..vill inte visa innehållet här nu då jag vet att syster brukar kolla in här på min blogg..

Så här får ni en titt på utsidan och så avslöjar jag mer ikväll då jag hoppas att jag hinner/orkar sitta här en sväng igen senare.. =)

 

  

Av Suzana - 8 november 2009 16:57

..jag kom inte helt tomhänt hem..när jag röjde runt och letade där nere i mormor och morfars förråd så dök jag på div gamla kläder som skulle ha blivit mattrasor..hittade en bunt som jag bara älskade mönstret på och frågade mormor snällt om jag fick ta dom med hem och visst fick jag det! =)

 

Så här följer några bilder på dessa kläder som jag skall använda tyget på i framtiden, bara älskar gamla tyger! =)

       

Fina eller hur?

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards