Alla inlägg den 22 december 2016

Av Suzana - 22 december 2016 08:00

I dagens Lucka nr 22 vill jag bjuda på något så enkelt och gott som mördegs kakor med glasyr...eller ja enligt minstingen som är den enda som provsmakat ännu så var det supergott och han åt mer än en om man säger så... ;)

 

 

 

Bakade helt enkelt mördegs kakor och la på glasyr och strössel...

 

   

...om du inte har receptet så kommer det här.

 

Mixa snabbt ihop

200g smör

1 tsk vaniljsocker

1 dl strösocker

och

4 1/2 dl vetemjöl

 

Linda in degen i gladpack och låt vila i kylen minst en 30min innan du kavlar och stansar ut dina kakor, lägger dom på bakplåtspappersklädd plåt och gräddar dom mitt i ugn på 175 grader i ca 8 min.

 

När kakorna svalnat så gör du en glasyr med

4 dl florsocker

1 äggvita

1 tsk ättiksprit

och några droppar karamellfärg

 

Spritsa ut på kakorna, strössla och låt stelna.

 

 <3 NJUT! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards