Alla inlägg den 16 december 2016

Av Suzana - 16 december 2016 08:00

Dags för ännu mer julgranspynt...så i dagens Lucka nr 16 hittar vi dessa söta återbruks hängen som jag länge tänkt testa att göra...

 

 

 

Du behöver:

 

Julkort eller annan valfri bild, varför inte ett foto.

Dekorpapper

Nål

Sax

Lim

Garn

Virknål

Penna

Bling bling

mm...

 

 

 

Jag började med att klippa ut två lika rundlar i vykortet och dekorpappret.

Limma dekorpappret på baksidan utav julkortet.

Gör hål med nålen runt om kanten med jämna mellanrum.

Ta ditt garn och sy med langettstygn runt cirkeln med hjälp utav hålen.

 

     

Fäst tråden och börja virka valfri "uddspets" runt omkring, fäst och virka en liten upphägningsögla.

Sen kan du dekorera efter eget tycke och smak.

 

Jag är grymt nöjd med mina julgranshängen ;)

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards