Alla inlägg den 12 december 2016

Av Suzana - 12 december 2016 08:00

Valde att lägga in ännu ett litet julklappstips i Lucka nr 12, nämligen ett litet sött "sykit" med nåldyna på locket och plats för förvaring under... <3

 

<3 Toksöt tycker då jag!! <3

 

 

 

Till detta projekt behöver du:

 

En glasburk.

Ett tyg du gillar (jag hittade en gammal fläckig broderad duk som jag tyckte passade bra...).

Vadd utav valfritt slag.

Dekorband, knappar att pynta med.

Nål och tråd.

Och en pappskiva.

Lim.

 

   

 

Jag började med att klippa ut en cirkel utav pappret som skall vara lite mindre än burkens lock.

Sen klippte jag ut en lite större cirkel utav tyget.

La vadden och pappcirkeln på tygets avigsida och tråklade fast med nål och tråd.

 

 

 

Limmade sen fast "kudden" på burkens lock, här gäller det att ha liiite tålamod när man håller fast "kudden" tills det hela torkat fast...

PUST!! ;)

Sen är det bara att dekorera och pynta efter eget tycke och smak, hur jag gjorde syns på bilden längst upp.

 

Sist men inte minst så fyller du burken med div syrelaterade prylar och så har du en supersöt liten julklapp som passar till nästan vem som helst <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards