Alla inlägg under oktober 2009

Av Suzana - 16 oktober 2009 08:13

Inspirerad utav errys inlägg om hennes olika samlingar så tänkte även jag börja lägga upp några utav mina till beskådan..börjar med mina madonnor som jag vet några utav där ute är lite svag för.. ;) hehe..

Dom är hittad på loppis och tradera bla..lite kantstötta men ack så charmiga.. =)

 

  

Av Suzana - 15 oktober 2009 11:48

Dessa broscher kommer bli mitt bidrag till sagoliktpyssels tradera auktioner i förmån för rosa bandet..skall bara fixa till passande bakstycken till dom..hade ju tänkt hinna med en massa mer men vart min tid har tagit vägen det vette sjutton.. =/ Men men dessa är väl bättre än inget..

 

  

Av Suzana - 15 oktober 2009 11:40

Idag kom det paket i postlådan igen..ett paket som är resultatet utav ett swop inne på swopper.se. det innehöll denna fina väska (trist nog "glömde" tjejen jag bytte med nämna att dragkedjan är paj, men det är väl smällar man får ta antar jag..).


Och så kom äntligen min vackra tapet krokodil från lollopard som jag vann i en tävling inne hos goa Gitte tidigare, fick även med några söta vykort..jag är sååå glad! =)

 

  

  

Av Suzana - 15 oktober 2009 11:24

Här kommer ännu mer avslöjande bilder ifrån vårt LILLA trista vardagsrum (fattar inte att jag vågar visa upp det såhär för hela världen..men nu är det gjort..), allt för att ni skall kunna ge mig tips, råd, inspiration, mm..vad jag kan göra här inne.. Jag vet att jag vill ha mycket mer FÄRG, men annars har jag grymt svårt att komma igång.. Vet att jag vill ha en fondvägg bakom soffan, som skall köpas hos Gitte..

 

 

Bruna skåpet jag missade fota tidigare..målas eller bevaras? (ignorera gärna röran ovanpå skåpet..)


 

Skymt in till vårt grymt stökiga sovrum..ujja att ni får se detta..skäms..


 

Soffan där fondväggen skall upp bakom..bordet behöver färg och kanske vägghyllan oxå.. Här syns även dörröppningen in till köket som väntar på en ny "karm"...


 

Skåpet och soffan igen..och minstingens saker överallt..syns att han gillar att "klappa" på spegeln..ujja va skitig..


 

Minstingens saker är ju i alla fall lite färgklickar.. =)


 

Minstingen har rivit ner allt på nedre hyll listen så allt har fått flytta upp.. =/


 

Gardinnerna sitter högt upp även dom då han älskar att dra i dom.. Om någon undrar varför vi har plastmöbler inne så är dom en tillfällig lösning när köksbordet agerar pysselbord för stunden..


 

Har skall det oxå upp samma tapet som blivande fondväggen.. 


 

Tv-bänken igen..


  

Närbild på bruna skåpet..


Nu säger jag än en gång Hjäääälp!

Av Suzana - 15 oktober 2009 09:39

Nu är det så att jag är så less på min trista vardagsrum, det känns livlöst och oinspirerande som det är nu.. Påbörjade ett sk. shabby chic:t tema här inne men insåg rätt snart att det inte var jag..mer färg tack..men nu är det så att jag inte riktigt kan bestämma mig för hur jag vill ha det där inne.. Och till saken hör att minstingen har sitt lekrum här inne också då han inte har något eget rum att samla sina leksaker i, så golvet är för det mesta fyllt utav leksaker..inga kuddar eller möbler får stå still (han möblerar gärna runt soffa och bord så ofta han kan, kuddar och filtar ligger mer på golvet än någon annanstans..)..

Sååå nu säger jag hjääääälp! Jag behöver en spark i baken och en massa inspiration! =)

 

Här kommer en massa detalj bilder där inne ifrån..

 

 

Detta skåp står under tv:n..har varit gult, silver, lila och nu påbörjat vitt..turkost eller rosa kanske..vad säger ni? Vill byta ut glaset oxå i framtiden men det blir som sagt i framtiden nu får det bli ett annat tyg bara..

 

Mina älskade koffortar och väskor måste vara kvar..

 

På detta bord har jag skrapat bort all spruken faner och har tänkt måla bordet..nån rolig färg..kanske pappersmosaik ovanpå? Tips tack!

  

Älskat skåp som hängt med i måååånga år, målas eller bevaras? Färg?

 

Detaljbild från min älskade mulliga 3 sitssoffa..kan inte slita mig från den..

   

Shabby chic?

 

Barnslig passion för söta porslinsfigurer..  

Skall få eget skåp i framtiden..

 

Min Älskade taklampa som käkar glödlampor till min älsklings stora förtret..suck..men den blir kvar..      

Saker som bara måste få bo kvar..  

Vill ha en fondvägg bakom denna vägghylla med ikoner, ramar,ljusstakar, mm, på..soffan och spegelskåpet står vid denna vägg oxå..


Nu mina kära vänner har ni lite att fundera på och ge mig tips och ideer =)

Av Suzana - 14 oktober 2009 19:34

Här kommer bilder på dom gamla postorderkatalogerna jag berättade om, vad tror du? Kan det vara något utav intresse? =)

 

    

Av Suzana - 14 oktober 2009 19:28

Titta vad som dök upp i min postlåda idag..ett underbart blommigt tyg 3-4meter, ett supercoolt renhuvud att hänga typ halsband på, tuffa döskalle hårspännen och en ny plånbok, kanon med tanke på att min i det närmaste hade upplöst i små partiklar.. =) hihi..

 

Allt detta har jag alltså bytt till mig genom swoppers.se =)

 

Fick även en sak till men den skall näst minsta sonen få när han fyller år så den skvallrar jag inte om här.. ;) hehe..


  

Av Suzana - 12 oktober 2009 09:23

Vill även påminna om mitt eget SWAP, denna gångs ämne är Pyssel (material eller färdigt pyssel).. Sista anmälningsdagen är 25:e oktober! =)

 

Hoppas många vill vara med, ju fler dessto roligare!

 

  

Pysselinspiration! =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards