Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Suzana - 18 oktober 2009 21:00

Här kommer foton på helgens loppisfynd.. =)

 

  

Årets köks julgardin, 5kr.. =)

 

  

Liten söt spargris, 5kr..skall nog ut på tradera.. =)

 

  

Söt liten grisbricka, 5kr..prydnadskula, 5kr.. =)

 

  

Broderad kudde som skall sprättas upp och sys om till en annan variant utav kudde, 5kr.. =)

 

  

Ny kaffekopp till älsklingen i hans favoritmodell, 1kr.. =)

 

    

Bokfynd, 5kr/styck.. =)

Av Suzana - 18 oktober 2009 20:53

Åhh om man ändå hade lite extra pengar att spendera..då skulle jag bla vilja åka till ikea och handla lite..

Tex..

 

  

En sån här expedit bokhylla 599kr..ben skulle den behöva också..sen skulle den funka som förvaring i tvättstugan.. =)

   

Klädställningen Rigga 129kr, också som förvaring i tvättstugan..


     

Några meter utav dessa, annamoa 59kr/m..  

Av Suzana - 18 oktober 2009 20:38

Här kommer lite utav dom fynd jag gjort i helgen.. =)


  

2 meter utav denna skönhet..

 

  

Och 1 meter utav denna..

 

  

 

Sugrör 5kr/förpackning inne på fyndhörnan och tesil 5kr.

Av Suzana - 18 oktober 2009 18:32

Sitter och tittar runt lite på Gittes alla underbara tapeter..och här kommer några favoriter som jag bara skulle älska att ha som fondvägg i mitt lilla vardagsrum..

Denna hade varit klockren men då det bara fanns två rullar kvar så är det tyvärr kört.. Även den här är ju bara sååå ljuvlig men frågan är om tre rullar räcker, det är ju en hel del mönsterpassning..

Hmm jag får nog helt enkel avvakta och se vad hon får in för roliga tapeter i framtiden om jag nu inte hittar tapeter någon annanstan =)

 

   


Några moderna varianter som inte hade varit tokig heller.. =)

Av Suzana - 18 oktober 2009 16:52

Väl hemma hos svärföräldrarna så var det dax för älsklingen att börja fundera på att göra sig klar inför sin 25-års klassfest som var huvudorsaken till att vi åkte ner i helgen.. Festen skulle vara mellan 19.30 och 03.00, innehålla texmex buffe och mingel.. =)

När älsklingen åkt iväg så nattade jag minstingen och njöt sedan utav att i lugn och ro kunna titta igenom ett gäng gamla tidningar, lösa korsord och umgås med mina goa svärföräldrar.. Slocknade vid kl.00 och vaknade utav att älsklingen pussade mig vid kl.01.30..kröp ner i säng tillsammans och pratade lite och då frågade han plötsligt.. Vill du gifta dig med mig?..först trodde jag han skämtade men så var inte fallet.. Så självklart så svarade jag JA!! =) hihi.. Så nu blir det till att planera bröllop nästa sommar! Blir pirrig bara jag tänker på det..

Hade lite svårt att somna sen kan jag avslöja..hihi..

Idag har vi bara tagit det lugnt, handla lite smått på öb och willys innan vi styrde kosan hemåt och nu är jag hemma..sitter här och bara måste få avslöjar den STORA nyheten! =) hihi..

 

  

Liten älskling studerar ett av mammas loppisfynd =)

Av Suzana - 18 oktober 2009 16:22

Som jag berättat tidigare så har vi spenderat helgen i Enköping.. Kom ner på fredag eftermiddag/kväll så det blev ju mest att ta det lugnt och vila efter bilresan..

När minstingen somnat till natten så tyckte älsklingen att vi skulle ta en liten sväng ut med bilen och kolla stan, kunde väl va skoj tänkte jag..väl ute så överraskade han mig med att bjuda mig på ett resturangbesök på ett ställe med suverän mat, mmmmmums!

Go min älskling! Skönt att komma ut lite på tu man hand =)

 

  

(fick inte fota inne i resturangen denna gång så jag tog hem en hämtmeny och fotade..)

 

Lördag morgon startade vi tidigt..efter frukost och dusch så körde älsklingen till min vännina E i Märsta..hade bestämt dejt med henne denna dag så.. =)

Vi slängde oss i bilen och tog en sväng ut till ett stort loppis som pingstkyrkan har där, allt halva priset denna dag så det passade ju kanon! Hittade lite smått och gott som jag kommer fota och visa senare..

Efter det tog vi en sväng till rödakorset också..hittade inte mer än en duk där och en bricka i gratislådan..men men kul ändå.. =)

 

  

Såg en helt underbar gul dockvagn alá 70-tal i skyltfönstret, men bet mig i läppen och lät bli att ta den med hem..lite ågren har jag allt men men..den kostade bara 100kr..


Efter det så gick vi och beställde hämtmat på en pizzeria 100 meter ifrån rödan, åkte hem till E och åt..kul för då hann jag träffa på hennes små gullgossar E och J också en stund och det är ju kul att hinna med när man bor så långt ifrån varandra och inte kan träffas sååå ofta.. =)

Lilla E hade växt och blivit såå stor, han gick inte när jag var ner sist men nu var det full rulle.. hihi.. 


Mätt och belåten hoppade vi sen in i bilen igen och styrde kosan mot Uppsala och ikea där..så nu har jag köpt några meter roligt tyg i alla fall och lite annat smått..

Min plånbok är inte sååå tjock just nu så.. =/ suck..


På ikea mötte älsklingen och 2 av våra barn upp.. Så det blev till att kramas och säga hejdå till min vännina E, skoj att träffa dig gumman även om det inte blev mer än ex antal timmar vi hann med.. Får bli mer nästa gång och hoppas vi kan hinna med att sälja på nån julmarknad där nere sen också.. =) 


Sen "hem" till Enköping igen..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards