Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Suzana - 8 oktober 2009 17:58

Blev en sväng till Bollnäs idag också för att lämna in "drömkåkens" nyckel och då passade jag på att fönstershoppa lite och kollade in nyrenoverade lindex..superfräscht! Skall dit och köpa lite byxor i framtiden, bra kvalitet och min storlek finns.. =)

Längtar så tills jag får min viktoperation och kan bli smal, då skall jag köpa en massa underbara secondhandkläder..just nu är det stört omöjligt att hitta mina storlekar.. =/

 

Blev även en sväng in på kinarestaurangen. Gott gott tyckte minstingen! Ja jag och älsklingen tycker ju naturligtvis också att det är mums annars så skulle vi inte leta oss dit =) hehe..

 

      

Av Suzana - 8 oktober 2009 17:46

Idag slog äntligen dörrarna till "vår" eller ja det är väl U som har butiken och säljer åt oss alla hantverkare som lämnat in våra alster..men hur som helst så var det öppning idag.. =)

Nu när jag var in fick jag veta att jag redan sålt en utav mina settekasse, så det var ju kul.. Vet därimot inte hur och när jag får pengarna för den..men det löser sig väl..

Här kommer lite bilder på mest mina saker då jag inte fick fota i övriga butiken, men ett litet smakprov i alla fall.. =)

Välkommen in i butiken!

Den ligger mitt efter långgatan i Alfta och har öppet tors-lördag kl.10-17.30 om jag inte minns galet =)

 

      

Av Suzana - 8 oktober 2009 13:19

I brist på ork att göra något annat så har jag googlat lite och hittade bla. detta underbara inspirerande hem, som en riktigt söt karamell som man vill suga länge på!

Klicka på länken så hittar ni fler inspirerande hem där jag fann detta.. =)

Och inte nog med det, ägarna till denna underbara lya har en egen inrednings butik! Titta in och njut! =)

 

    

Av Suzana - 8 oktober 2009 13:05

Ja visst är det trist att vi inte kan köpa huset, men samtidigt är jag grymt glad att jag fick reda på INNAN vi köpte det att det fanns dolda skador som inte mäklaren "visste om" (..hon var lagomt glad idag när jag ringde och berättade om allt jag fått veta..hon skulle prata med ägaren, mm..)..

Nu är det inte annat att göra än att vänta och se om drömkåken dyker upp eller om vi skall fortsätta trivas i det hus vi har nu trots platsbrist.. =)

 

Vi får se vad framtiden har i sitt sköte..

 

  

Av Suzana - 8 oktober 2009 10:51

Idag var min moster H hit på snabbvisit, med sig så hade hon en bunt gamla tallrikar (djupa och flata) och assietter.. Hon hade städat ur köksskåpen och då hon inte hade jämt antal utav dessa så hade hon köpt nytt och bytt ut dessa som hon då tänkte att jag skulle kunna ha till mosaik, jag tackade naturligtvis ja men inte kommer dessa skönheter bli mosaik (..inte förren nån går i tusen bitar i alla fall..) dom kommer att få tjänstgöra i vår familj istället.. Här är det inte så noga om porslinet matchar =) hihi..

Fick även ärva lite kläder till barnen, jeans till näst minsta sonen och t-shirt till minstingen.. =)

Tusen tack snälla moster!

 

  

Av Suzana - 8 oktober 2009 09:59

Nu har jag tittat runt lite på nätet igen och hittat en webshop med helt sagolikt fina saker..titta och njut inne i butiken!

Vackra väggar =)

Önskar att jag hade råd att tröstshoppa lite här, men det sätter tyvärr (eller kanske tur det..) ekonomin stopp för..

Jag får fortsätta min storröjning här i huset i alla fall och hämta inspiration ifrån sidor som denna och skapa vackra saker utav det jag redan har här hemma i mina gömmor.. =)

 

  

      

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards