Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Enköpings tripp.. Del1

Av Suzana - 18 oktober 2009 16:22

Som jag berättat tidigare så har vi spenderat helgen i Enköping.. Kom ner på fredag eftermiddag/kväll så det blev ju mest att ta det lugnt och vila efter bilresan..

När minstingen somnat till natten så tyckte älsklingen att vi skulle ta en liten sväng ut med bilen och kolla stan, kunde väl va skoj tänkte jag..väl ute så överraskade han mig med att bjuda mig på ett resturangbesök på ett ställe med suverän mat, mmmmmums!

Go min älskling! Skönt att komma ut lite på tu man hand =)

 

  

(fick inte fota inne i resturangen denna gång så jag tog hem en hämtmeny och fotade..)

 

Lördag morgon startade vi tidigt..efter frukost och dusch så körde älsklingen till min vännina E i Märsta..hade bestämt dejt med henne denna dag så.. =)

Vi slängde oss i bilen och tog en sväng ut till ett stort loppis som pingstkyrkan har där, allt halva priset denna dag så det passade ju kanon! Hittade lite smått och gott som jag kommer fota och visa senare..

Efter det tog vi en sväng till rödakorset också..hittade inte mer än en duk där och en bricka i gratislådan..men men kul ändå.. =)

 

  

Såg en helt underbar gul dockvagn alá 70-tal i skyltfönstret, men bet mig i läppen och lät bli att ta den med hem..lite ågren har jag allt men men..den kostade bara 100kr..


Efter det så gick vi och beställde hämtmat på en pizzeria 100 meter ifrån rödan, åkte hem till E och åt..kul för då hann jag träffa på hennes små gullgossar E och J också en stund och det är ju kul att hinna med när man bor så långt ifrån varandra och inte kan träffas sååå ofta.. =)

Lilla E hade växt och blivit såå stor, han gick inte när jag var ner sist men nu var det full rulle.. hihi.. 


Mätt och belåten hoppade vi sen in i bilen igen och styrde kosan mot Uppsala och ikea där..så nu har jag köpt några meter roligt tyg i alla fall och lite annat smått..

Min plånbok är inte sååå tjock just nu så.. =/ suck..


På ikea mötte älsklingen och 2 av våra barn upp.. Så det blev till att kramas och säga hejdå till min vännina E, skoj att träffa dig gumman även om det inte blev mer än ex antal timmar vi hann med.. Får bli mer nästa gång och hoppas vi kan hinna med att sälja på nån julmarknad där nere sen också.. =) 


Sen "hem" till Enköping igen..

 
 
MIA

MIA

18 oktober 2009 16:56

Trevlig helg du haft :-)
Själv ska jag göra min 3e natt i natt men får ju vara långledig efter det i 9 dagar.
K:MIA

http://humlisbloggar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards