Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Hjäääälp! del2

Av Suzana - 15 oktober 2009 11:24

Här kommer ännu mer avslöjande bilder ifrån vårt LILLA trista vardagsrum (fattar inte att jag vågar visa upp det såhär för hela världen..men nu är det gjort..), allt för att ni skall kunna ge mig tips, råd, inspiration, mm..vad jag kan göra här inne.. Jag vet att jag vill ha mycket mer FÄRG, men annars har jag grymt svårt att komma igång.. Vet att jag vill ha en fondvägg bakom soffan, som skall köpas hos Gitte..

 

 

Bruna skåpet jag missade fota tidigare..målas eller bevaras? (ignorera gärna röran ovanpå skåpet..)


 

Skymt in till vårt grymt stökiga sovrum..ujja att ni får se detta..skäms..


 

Soffan där fondväggen skall upp bakom..bordet behöver färg och kanske vägghyllan oxå.. Här syns även dörröppningen in till köket som väntar på en ny "karm"...


 

Skåpet och soffan igen..och minstingens saker överallt..syns att han gillar att "klappa" på spegeln..ujja va skitig..


 

Minstingens saker är ju i alla fall lite färgklickar.. =)


 

Minstingen har rivit ner allt på nedre hyll listen så allt har fått flytta upp.. =/


 

Gardinnerna sitter högt upp även dom då han älskar att dra i dom.. Om någon undrar varför vi har plastmöbler inne så är dom en tillfällig lösning när köksbordet agerar pysselbord för stunden..


 

Har skall det oxå upp samma tapet som blivande fondväggen.. 


 

Tv-bänken igen..


  

Närbild på bruna skåpet..


Nu säger jag än en gång Hjäääälp!

 
 
susanne

susanne

15 oktober 2009 13:40

jadu vi är alla olika jag hade grunnat på vilka färger som alltid finns hos mig.. vad jag tycker om inget vindspel för dagaen när man ska måla gamla möbler där kan jag bli själv kritiskt.. vita möbler alltid ok.. specillet om man har en brokig bakgrund...
turkost, grått, är färger som mot annat i mycket färg ändå ger en harmomi.. rött med men du måste hitta din längtan som jag kallar det för ...måla gamla möbler krävs lite efter tanke.. spec sådana stora pjäser...
men spelel skåpet hade jag utan tvekan målat ljust turkost! kanske tapetserat runt glaset.... men det är jag det..
Har man en vit bakgrund kan man direkt ha mycket färger utan att man blir förvirrad... min åsikt..Man kan måla om allt men det tar så mycket tid...
men en regel som jag lärt mig det jag tycker om i färg och form blir alltid kanon bra hemma hos mig :)
madonnorna kan få flytta till mig kraaaam

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

15 oktober 2009 14:16

Jag skulle satsa på att måla möbleran i en ljus färg. Vita eller ljust blå/turkosa. Satsa på de färger du vill ha på fondvägg, lampskärmar och kuddar. Känn efter ordentligt och skapa en bild som du jobbar mot....

Lycka till! Kraam

http://ornnastet.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

15 oktober 2009 15:44

Spegelskåpet är underbart - häller med om en gammaldags ljus turkos på det - det andra äsldre är svårare veta om måla eller ej! Ska du ha fondvägg tycker jag medaljoner aldrig känns fel, och varför inte tunna kappor i prickigt i fönstren istället för att knyta upp, hihi...! Byrån i sovrummet såg mysig ut...och du kan ju göra en tavelvägg - fler tavlor du gillar på väggarna...hmm..inte så lätt tycka åt andra alltid, men ett gott försök...

Å jag kan också tänka mig lite madonnor, hehe...

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Maria

Maria

18 oktober 2009 08:20

hej igen!
Nu får jag en tydligare bild av rummet med fler bilder.
Jag skulle ha en fondvägg i turkos med något lite slingrande mönster, medaljonger eller paisley eller blomslingor. Det passar fint till soffan. De bruna skåpen skulle jag behålla. De är så vackra och ger värme till rummet. Det vita skåpet och soffbordet skulle jag måla. I någon färg som passar till blivande fondväggen. Om den är turkos, kanske en turkos/ljusblå/olivgrön som inte skär sig med de turkosa. Eller så i en mörk rosa färg.
Passar ju fint med den härliga färgglada ljuskronan.
De vackra resväskorna ska du också såklart behålla.
Jag skulle nog ha några långa gardinlängder i tex rosa/lila i lite stil som från Indiska i fönstren. Ser framför mig ett par med sydda rutor i olika färger som de hade för något år sedan i lite sådär blankt och genomskinligt tyg.
Lycka till med rummet! Ska bli spännande att se vad du hittar på.
Själv ska jag idag städa upp/möblera om i min pojkes rum eftersom jag tapetserade en fondvägg där igår.

http://jagblommar.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

18 oktober 2009 09:30

God morgon i stugan!

Jag kommer inte med några tips nu, kanske senare när jag tagit mig en funderare, men satan i gatan vad jag mår dåligt av avundssjuka just nu. Den där soffan, alltså, den ser exakt ut som den soffan Phoebe i Friends har och den bara ÄLSKAR jag, vill ha, vill ha! Hur kom du över din soffa, nyfiken i en strut, hi, hi

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

19 oktober 2009 10:42

Å vad spännande med inredningsfrågor! :D
Jag tycker soffan är basen i det hela. Den är underbar. Måla bordet är det första jag skulle göra. Välj färg du, nåt du gillar. Var aldrig rädd för att ta i. Det blir alltid bra att ta i. Lampan i taket är ju en annan detalj som du kan tänka in. Soffan lampan. Felet man gör är nog att man TÄNKER för mycket. Känn istället. Väggarna är kanske kalla. En varm färg på väggarna utan att vara mörk skulle vara fin. Fondvägg låter bra. Såg att du kikat på Gittes. Den blå har jag köpt. Älskar den. Den finns i grönt också vet du det?
Det skulle också vara rätt läckert om du tog en fondvägg i beiga toner, som soffan. Medaljong eller blom. Såna har ju Gitte många. Sen kan du pigga upp med kuddar och färg på möblerna. Turkost och beige brukar gifta sig bra, men allt passar till beige, det är ju en slags basfärg. Ramar i glada färger från lampan...osv osv.
Kul att se vad du gör!
:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards