Alla inlägg under oktober 2009

Av Suzana - 22 oktober 2009 12:44

Jag fick ett gulligt award från Gitte med bloggen bortbytingen idag!

 

  

Tack så mycket gumman!

 

 Lämnar awardet vidare till fem andra fantastiska kreativa bloggare, som inspirerar mig dagligen och gör mig på gott humör:

Erry

Lycke

Malin

Persilja

Susanne

 


Av Suzana - 21 oktober 2009 18:18

Har även hunnit med en sväng till erikshjälpen idag, blev en hel del roliga fynd..

 

2 supersöta barnväskor..ev skall dom ut på tradera.. =)

 

   

Och kolla in denna ljuva skapelse..


 


En handspegel, bara sååå läcker!

Ännu ett tillägg i min lilla samling.. =)

 

Lite kitschiga ramar, söta som sockervadd.. =)

 

   

En söt finlands tillverkad spegel med plastram och ett halsband som jag kommer ta pärlorna ifrån.. =)

Av Suzana - 21 oktober 2009 18:14

Fick även idag en liten skönhet i brevlådan, kolla in denna tavla!

Den är bara sååå vacker och jag är sååå nöjd!  Bytte den mot ett barnbälte med döskallar och 2 "kryddburkar" med magnet på baksidan.. =)

 

  

Av Suzana - 21 oktober 2009 18:09

Sonen har idag fått inviga sin jordglob, skall fixa en skarvsladd så han får upp den på sin hylla där han vill ha den..men glödlampa är fixad nu i alla fall.. =) hihi..

Fotade både med och utan blixt..syns lite skavanker, men ack så charmig.. =)

 

    

Av Suzana - 20 oktober 2009 19:44

När älsklingen kom hem från jobbet idag så blev det en sväng till vårt favoritcafe (vi har inte varit dit på evigheter dock..), mysigt! :)

 

Tog en sväng in till loppisdelen där och fyndade en del smått och gott.. Bla en jordglob till näst äldsta sonen (han har tjatat om att han vill ha en sån i flera år och nu när jag hittade en på loppis för 120kr så slog jag till..), han skulle egentligen få den i julklapp men han fick den redan idag så jag slipper slå in den och så har jag ju lite svårt att hålla tyst om saker barnen skall få, när jag vet att dom kommer bli superglad.. =) hihi..

 

Hittade även två stora tygbitar i tjock kvalitet med dom underbara aristocats på och en rolig liten pysselbok, allt för 35kr.. =)

 

Blev även en sväng till byns leksaksaffär där jag handlade en del till näst minsta sonen som fyller 10 år den 14 november..men jag tänker inte skvallra här vad det blev..men jag tror att han kommer bli nöjd =)

 

    

 

Av Suzana - 20 oktober 2009 19:36

Idag kom det ännu mer skoj i min postlåda..bla en fin hand att hänga halsband eller dylikt på och en underbar virkbok..båda från en tjej som kallar sig Sosso..och så två söta små kokböcker som jag tänkte näst minsta sonen skulle få i födelsedagspresent kom från en tjej som kallar sig pinklady.. =)

Det är såå himla kul att swoppa, för att inte tala om hur bra det är för moder jord när vi byter varor med varandra istället för att köpa en massa nytt.. En mans skräp är ju som sagt en annan mans skatt (eller ja nu vet jag ju inte om det är bokstavligen så det är sagt men men ni fattar..)

 

    

    

Av Suzana - 19 oktober 2009 14:58

Nu har sagolikt pysslar lagt ut våra traderaauktioner där ALLA pengar skänks till Rosa Bandet.

Titta in ni också! =)

 

Vi har valt att skänka pengarna till Bröstcancerfonden, då det är är de bröstcancerbehandlades egen fond.

De pengar man skänker till dem går inte enbart till forskning, utan även till stöd för kvinnor som idag lever med bröstcancer. De har även en lägre administrativ avgift än Cancerfonden. 


Här är en bra länk för att läsa om skillnaderna:
http://www.brostcancerfonden.se/assets/files/Rosa_Bandet_BRO_Cancerfonden.pdf 

Och på den här länken kan du läsa hur de använder sina pengar:
http://www.brostcancerfonden.se/om-fonden.php

Lägg ett bud och hjälp oss att hjälpa!! =) 

Här kommer bilder på några utav de underbara saker ni kan buda på!

        

Av Suzana - 19 oktober 2009 09:06

Finns det verkligen ingen annan än jag och Humlis som är intresserad utav en swap? Lägger här ut en påminnelse på min swap, sista anmälningsdagen är den 25:e!

Kom igen nu! Någon mer vill väl vara med eller? 

Om inte annat så kanske ni kan göra lite reklam för min swap inne på er blogg, kanske någon utav era läsare nappar.. =) Snääälla!

 

swapp  

Paket från tidigare swap.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards