Alla inlägg den 6 november 2013

Av Suzana - 6 november 2013 18:06

Testing testing..sonen gav mycket väl godkänd och själv tycker jag att det blev helt okey..självkritisk JAG?

Nejdå.. ;) hehe..

 

Testade att göra en couscous sallad med rödlök, broccoli, kikärtor, chili och persilja.

Ugnsrostade morot, zucchini, rödlök, plommon, mandel.

Sist men inte minst lite rostad solrosfrö på toppen.

 

 

 

Jaja få se vad jag ger mig i kast med härnäst..

Blir ju lite jobbigt att lagar olika maträtter till familjen flera gånger per dag.. <3

Av Suzana - 6 november 2013 16:19

Nu är det så att jag känner att jag skulle vilja gå över mer till vegetarisk kost..visst kommer jag fortfarande äta kött..jag älskar kött..men efter helgens film som liksom blev "spiken i kistan" så vill jag dra ner rejält på den varan..


Men till saken hör att jag inte är van att laga vegetarisk och kanske är lite feg för att testa alla nya smaker..men undrar därför om ni (vet att jag har en del läsare som är vegetarianer..) skulle kunna ge mig lite tips, ideer och recept som gör det lättare för en "novis" som mig att komma igång..


Kommer ju inte tvinga in resten utav familjen i detta tänk..men näst äldsta sonen vill i alla fall vara med och testa så nu vill jag bara köra igång.. =)

 

 

 

Så vad säger ni? Vill ni hjälpa mig? <3

Av Suzana - 6 november 2013 11:57

Igår körde jag på i högt tempo trots att kroppen la i handbromsen och idag får jag betala ett högt pris..men men det är ju smällar man få ta..


"Är huvudet dumt får kroppen lida.." heter det ju..

 

Fick hur som helst en hel del gjort..

 

Stuvade om i garaget så jag fick in en liten soffa..

Städade ut all spån ur "hönseriet" , blandade med krattade löv och gjorde en sk kompostlimpa..

 

 

 

..förutom den hönsskit och löv som fick flytta direkt ner i mina vinterstädade odlingslådor..

 

 

 

Fyllde på med nytt fräscht spån till brudarna och lille herrn..

 

   

 

En promenix till ica fick det bli med lilltrollet som var glass sugen..

 

Väl hemma fick det bli en varm dusch och en kopp te för att höja kroppstempraturen innan jag fixade det sista på några "julgranar" som skall få följa med till lokalen i helgen..

 

   

 

Sen gott folk kan jag tala om att jag sen knappt orkade lyfta ett finger på hela kvällen..blev bara det nödvändigaste och knappt det..

 

Men men så är det..

 

"Synden straffar sig själv.." ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards