Alla inlägg den 18 november 2013

Av Suzana - 18 november 2013 21:54

Ibland blir man lite överraskad när man kikar in hos hönsen och man hittar typ världens minsta sötaste ägg..har hänt en gång tidigare men jag vet inte vad det beror på att höns ibland lägger "miniatyr ägg"..trots att dom annars lägger normalstora ägg..

 

Supersött eller hur? <3

 

 

 

Och jag testar ivrigt vidare med div vegetariska recept och idag hade vi kommit fram till något så spännande som hasselnötsbullar (vegetarisk variant utav köttbullar)..

 

 

 

..ingen större smaksensation men helt klart ätbart..får exprimentera lite mer med dom innan jag blir nöjd tror jag..

 


Recept:

6dl riven kokt potatis

200g malda hasselnötter

1 riven lök

1 msk soja

 

Blanda, rulla bullar och stek.

 

Sen har mitt julklappslager växt lite igen..

Köpte lite go´fika utav en utav lilltrollets klasskompisars goa mamma..orkar ju inte skapa allt själv så ibland måste man ju ta hjälp utav andra lokala förmågor för att få ihop det.. ;)

 

 

 

Ser det inte smarrigt ut så säg? ;)

 

Nej nu dags att natta kudden tror jag..trött och ont som f-n.. =/

 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards