Alla inlägg den 30 november 2013

Av Suzana - 30 november 2013 22:09

Pysslar och donar dagarna i ända nu tycker jag..

Och morgon så har jag ju julskyltnings öppet nere i lokalen också..så jag har bakat och donat en del dit..

 

Bla.

Lussekatter..

 

  

 

..och biscotti med smak utav saffran och polkagris..

 

       

 

Brända mandlar är på G och skall bara packeteras i strutarna jag pysslat ihop..

Och imorgon innan det är dags att öppna kl.14 planerar jag att slänga ihop lite rocky roads och chokladbollar också..och goa Petra har gjort knäck..så lite gott finns det att köpa imorgon.. =)

 

Ett julklappslotteri har jag också lyckats "slänga ihop"..

 

 

 

Pysslar på med både julklappar och lite annat också..en slipover ifrån min bonuspappa garderobsrensning som alla killarna i familjen vägrade använda..

 

 

 

..fick nytt liv som foder till ett par utav mina stickade tumvantar.. ;)

 

 

 

En leksakskub som svågerns bonusbarnbarn skall få i julklapp är fixad..

 

 

 

..och likaså klappar som gossen, älsklingen och jag skall lämna under granen inne på bibblan och som sen förhoppningsvis skall glädja ett mindre lyckligt lottat barn i jul..

 

 

 

Har man inte att göra så gör man sig heter det ju.. ;)

 

Nej nu pyssla vidare..

Ha det gott så länge go´vänner!! <3

Av Suzana - 30 november 2013 17:52

Idag fick jag ett tips utav goa Petra på en vegetarisk currygryta och det bara är jag och näst äldsta sonen som är hemma för tillfället (älsklingen och lilltrollet är till Enköping och hämtar grisköttet..) så passade det ju extra bra att testa detta nu..

Och jag kan meddela att den blev supermumsig!! Så tack för tipset gumman!! <3

 

 

 

Stekte quorn med hackad gul lök och vitlök.

Kryddade med curry och lite salt.

Slantade banan och lät den steka med en stund.

Pudrade över lite vetemjöl innan jag pytsade i grädde och lät det hela koka ihop lite.

 

Serverade med couscous.

 

Snuskigt gott!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards