Alla inlägg den 3 december 2010

Av Suzana - 3 december 2010 19:23

Idag har det inte blivit så himla mycket pysslande till marknaden (än i alla fall..)..älsklingen står och bakar saffranskubb och jag laddar här framför datan en stund inför att göra lingonfudge och brända mandlar..har i alla fall klippt och pysslat strutar till mandlarna så dom ligger på tork..

 

Tidigare idag så grävde jag lite i min "knappskatt" (finns ju sååå sjukt mycket fina knappar och jag är så tacksam att min goa mormor har skänkt mig en hel del utav sina gamla..)..

 

 

..och pysslade..

 

..ihop ännu ett armband att ta med till morgondagens marknad.. =)   När älsklingen sen kom hem från jobbet så åkte han, jag och minstingen till ett utav två nystartade cafeer här i byn.. 

 

 

..detta blev vårt andra besök hit..det finns inte något större utbud utav fikabröd..men det dom har är dessto godare..  

 

  

Morotskaka och saffransbulle..mums! <3

 

Det andra cafeet har vi inte fått koll på öppentiderna på ännu..men bara jag kommer dit med kamera igen så skall ni få se typ världens charmigaste cafe!

Sååå himla mysigt inrett, fikat är smarrigt och priserna bra, högsta betyg alltså..

Vi får se hur länge dom håller igång dock..vi har ju trots allt ett gäng cafeer sen tidigare..

Men man får njuta så länge det varar.. =) hihi..

 

Nej nu är det dax för mig att ta över köket!

Av Suzana - 3 december 2010 19:03

JIPPI!!!

 

Äntligen har mitt julkalenderpaket kommit till rätta!! =) <3

 

 

Bara titta va mycket fina klappar jag fått..efter lite pysslande så lyckades jag få ner alla i korgen jag valt..

 

   

..min goa tomtenissa hade även stoppat med en extra bonus tills när vi skall klä julgranen och ett supersött julkort..

     

En fördel med att få kalendern sent var ju naturligtvis att jag fick öppna fler än en klapp idag..hihi..titta bara va mycket fint jag har fått i klapp nr 1, 2 och 3.. <3


   

I klapp nr 1 gömde sig..

 

 

..ett härligt doftljus.. <3 


 

Och i klapp nr 2 hittade jag..

    ..en smarrig "polkarosklubba"..mums!!


  

Och "sist men inte minst" klapp nr 3 som innehöll..

 

  

..ett par supersöta rosljus! <3

 

Åhh ser verkligen fram emot att få öppna alla dom andra klapparna..är sååå himla nyfiken!!

 

Tusen tack du goa tomtenissa..vem du nu är.. ;) <3


Av Suzana - 3 december 2010 09:16

Min näst äldsta son tyckte att jag skulle fota och visa upp vår gamla julkalenderbyrå..1996 skissade jag en enkel ritning och lämnade till en lokal snickare här i byn, han byggde den och sen målade jag den..nu har den hängt med i 14 jular och är fortfarande lika poppis..i år är det bara dom två yngsta som får klappar i den men tidigare fick alla..men blir ju lite dyrt så vi har nu bestämt att den från och med i år har 15-års gräns.. =) <3

 

      

Väntar och längtas efter min julkalender också, har mindi rätt borde jag få paketavin idag.. JIPPI!! =) <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards