Alla inlägg under oktober 2010

Av Suzana - 7 oktober 2010 13:19

Min älskade mormor fick ena bröstet bortopererat..hon undersöktes igen igår..negativt besked..hon skall röntgas och sen skall strålbehandling sättas in..

 

Min snälla goa mormor får inte försvinna ur mitt liv.. <3

 

  

Av Suzana - 5 oktober 2010 19:20

Så nu är tygkassarna packade och klar..skall bara ta en svänga förbi postlådan när lillkillen har slocknat för natten..

 

Hoppas att mottagarna skall bli nöjd! =)

 

    

 

Av Suzana - 5 oktober 2010 10:48

Idag hittade jag något spännande i postlådan..inget mindre än ett paket ifrån goa Gitte..

Jag vann ett hemligt tredje pris i hennes utlottning för en tid sedan..så ni förstår nog att jag var nyfiken på innehållet.. =)

 

 

..och titta va mycket fint mitt hemliga pris innehöll..mönstret bara älskar jag (skall försöka ge mig på att sy en dino till minstingen så småningom..) och bara kolla in alla fina knappar och band!

 


Tusen tack gumman!

Jag är mer än glad och nöjd..jag är överlycklig! <3  

Av Suzana - 4 oktober 2010 21:42

Förresten! Hoppas alla har haft en riktigt mumsig kanelbullens dag!

Det har vi, köpte hem en STOR påse kanelbullar som hela familjen nu har nallat ur.. =) hihi..

 

Mums med ett glas kall mjölk! <3

 

  

Av Suzana - 4 oktober 2010 21:12

Så nu har jag då sytt klart mina bytes tygkassar..bara att packa och slumpa iväg till dom två tjejer jag blivit lottad att sy kassar till.. =)

 

Hann sy den första i det läckra knallgröna tyget (tygfynd ifrån min goa mormors gömmor..) innan älsklingen kom hem och vi skulle dra till Bollnäs för att hämta älsklingens äldsta son, röntga mig (måste se vad som är fel med vänster knä också nu..suck..) och handla lite smått..

 

Den andra blev just klar (sytt utav en duk jag köpte på jyskrea en gång i tiden..)..

Var lite pillergöra men jag tror nog att dom skall fylla sin funktion..sprättade en icakasse och använde som mönster! =)

 

  

Av Suzana - 4 oktober 2010 13:15

Har börjat gräva lite smått i mina gömmor för att lägga ut på tradera..turen har nu kommit till mina tyger..

Bla. är det en stuv utav detta läckra 60-70-tals tyg som skall gå under klubban..skall titta runt mer senare ikväll.. =)

 

  

 

Håller som bäst på att sy en tygkasse i detta tyg också, som skall vara med i bytet som jag genom goa Lotten hittade inne hos Krajamaria..har till 17:e oktober på mig så det är ingen panik ännu.. =)

Av Suzana - 3 oktober 2010 17:49

Idag har jag (med älsklingen och minstingen i släptåg förstås) varit till söta Bettan som hade ordnat med loppis hemma hos sig idag..(hon kommer att ha öppet varje söndag nu i oktober nu om jag inte minns galet..)..

 

Himmel va mysigt hon hade fixat det där ute i lillstugan med loppissaker, fika och glada skratt!

Träffade på en massa känt folk där..bla. min goa moster I och min rara bloggande vännina K som bor i Ljusdal så henne träffar man inte på allt för ofta..jätteskoj med andra ord.. =)

 

Naturligtvis blev kameran hemma så ni får tyvärr nöja er med foton på fynden jag hittade..

 

  

Lite inspiration för 70kr..

  

..och två söta ljusstakar för en 5:a styck (dom skall få genomgå en makeover med tiden..).. 

 

Hoppas på att dyka upp även nästa söndag, så vi kanske ses då gumman! =) <3   

Av Suzana - 2 oktober 2010 21:03

Idag har jag haft min första pysseljunta här hemma, eller ja..jag och söta F ifrån Söderhamn har haft en pysseldag..skoj att ha någon att pyssla med för en gång skull.. =)

 

 

Köpte det söta fåret på loppis för en tid sedan och då jag vet att F gillar får så fick det flytta hem till henne direkt..

Blev en hel del pysslande för oss trots att jag nog tror vi pratade och skrattade mest.. =) hihi..

 

 

Söta F skapade fina smycken..


 

..läckra örhängen.. 

 

..och ett hänge till hennes mormor som bla. samlar på kortlekar..passande berlock eller hur? =) 

 

Själv hade jag mest papperspyssel för mig..blev ett gäng tavlor..

..bla. tro.. 

..hopp..  

..och kärlek..

..tre tavlor som jag planerar att sälja som ett sett på julmarknaden..

  ..sen blev dessa två lapptavlor till..är inte riktigt nöjd men men..

  ..hann även jobba lite på denna loppisfyndade "urna"..den är inte riktigt klar ännu..

 

   

..men den är mycket mer shabby chic nu än tidigare när jag köpte den och den såg ut såhär..


    

Oj får inte glömma att visa vad goa F hade med sig till mig..ett par garnnystan i häftigt material!

 

Tack gogumman!

 

Hoppas det kan bli fler pysseltillfällen! Skulle vara ännu mer skoj om vi blev fler ändå..kanske nästa blir i Söderhamn och jag har gärna fler hemma hos oss också..<3

 

    

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards