Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Enköping tur och retur..

Av Suzana - 18 november 2012 19:45

Idag har det blivit en nätt resa på drygt 50mil, tur och retur till Enköping..

Vi körde ner mina goa svärföräldrar som bor där nere och nu varit på visit här uppe några dagar och sen på vägen hemåt  hämtade vi upp min näst äldsta son efter en helg med söta flickvännen i Avesta..

 

Lite jobbigt att sitta i bilen så länge så det var ju tur att man fick sig en bensträckare och hann kika in på ett loppis efter vägen också.. ;)

 

Fyndar ju inte så himla ofta på loppisar och så numera..men idag kunde jag då inte låta bli..så för 100kr fick jag med mig allt detta hem..

 

En söt plåtburk..

 

 

 

 

 

..en bunt tygbitar i olika storlekar..

 

 

 

..en söt barn näsduk (spar till ännu en blivande vimpelradda..)..

 

 

 

..och sist men inte minst en stor fin ram..den är visseligen i plast men dom ynka 30kr den kostade var den helt klart värd.. <3

 

 

 

Så..nu är loppissuget lite mättat ännu ett tag igen.. ;)

 
 
Lena

Lena

18 november 2012 22:49

Vilka fynd!
Motivet på näsduken har jag på en målad tavla jag fick som liten...
någon gång i slutet av 50-talet!!!!
Ha det bra!

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
Mrs Andie

Mrs Andie

18 november 2012 23:12

Vilken vacker burk!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

Marina

19 november 2012 10:24

Härligt med lite minisemester!!!Och roligt att du hittade lite fint på loppiset också!

Suzana

19 november 2012 11:02

Mmm skönt att komma ifrån byn lite, kommer knappt bort alls numera jag..tycker jag har något som måste göras varje sekund..bara stress stress stress..
Saknar dig gumman

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 november 2012 19:11

Hej. Oj det blev många mil men eftersom du tog dig in på en loppis så kändes det nog kortare,,,skrattar...så det skall pysslas ihop lite igen förstår jag med tanke på tygerna. Dessa härliga plåtburkar sen förr som ännu finns kvar Ser att Tradera säljer en del sådant med.Kul att kika där kommer du ihåg enkilos kaffeburkarna i plåt med Karl Larssonmotiv på det såg jag en som gick för 360 kr hahah,,,inte illa En skön kväll tillönskas

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards