Alla inlägg under april 2012

Av Suzana - 22 april 2012 02:06

Då sitter man i vanlig ordning uppe mitt i natten..sömnlös..kroppen värker som tusan, huvudet spränger och tankarna rusar runt i skallen..trött trött..men vad hjälper det..


Imorgon har vi planerat att spendera tid vid huset och greja lite i trädgården..plocka lite loppisprylar..mm..men risken är väl att jag kommer vara mer död än levande och gå omkring hela dagen som en sömngångare..suck..

 

 

 

Men inte mycket att göra åt..bara att bita ihop och gilla läget..

 

Nytt försök att natta kudden..

Sov gott! <3

Av Suzana - 18 april 2012 14:33

Glad som en lärka var jag när jag kom hem med mitt loppisfynd som jag fyndade idag på erikshjälpen..sååå nöjd och tyckte att den var sååå fin..hoppade i den så fort jag kom hem..en blick från maken och jag förstod att han inte alls höll med mig..snyft.. ;) hehe..

 

Men tur att smaken är som baken..delad!! ;)

Jag är i alla fall helnöjd och priset var inte heller fy skam..40kr för en knappt sliten underbar mjuk och go plyschklänning.. <3 <3

 

 

 

 

 

Har ni gjort några skojiga fynd idag? =)

Av Suzana - 17 april 2012 21:03

Dyker då och då på en massa fina boktips som jag nu tänkte dela med mig lite utav här..

Så här följer bilder på en massa böcker som gärna hade fått ta plats i min bokhylla.. ;)

 

Tex dessa godingar som handlar om hur man bla. lever liiite mer snällare mot vår miljö och vår egen plånbok.. 

 

 

 

       

 

..och dessa som innehåller sjukt mycket fina inspirerande tips om hur man får ett personligt hem med hjälp utav bla loppisfynd..

 

   

 

Åhh måste skriva en hel önskelista att lämna in på bibblan tror jag.. ;) hihi..

Av Suzana - 17 april 2012 19:34

Idag har jag spenderat ex antal timmar i ett utav våra välfyllda förråd..plockat och donat för att få fram en massa nya saker till södran loppiset i helgen..hittills har jag lyckats skrapa ihop en stor flyttkartong proppfylld, 2 banankartonger full och sen lite saker som liksom får hänga med på sidan om..lär väl inte kunna ställa upp allt nu till helgen men en hel del nytt skall få dyka upp i alla fall.. =)


Något annat som "dykt upp" är ännu en ny "loppisbok" som jag är nyfiken på..skall tipsa bibblan så får vi se sedan om dom är intresserad utav att köpa hem den.. ;) hihi..

Jag är ju ändå en utav deras "storkunder" och lånar MASSOR av böcker..

 

 

 

Någon som har bläddrat i den redan och kan skvallra om den är läsvärd? ;)

 

 

Av Suzana - 15 april 2012 16:40

Idag tänkte jag vara ute i god tid och visa upp mitt bidrag till morgondagens återbruksutmaning redan idag..

Tänker till och med visa upp två bidrag denna gång då skaparlusten har legat på topp i helgen.. ;)

 

Först ut är ett förkläde som jag pysslat ihop utav en div återbrukade loppisfyndade textiler..gammal kökshandduk, tyg ifrån en gardin, lite spets och ett par söta virkade dukar..

 

  

 

..vet att det inte är många som använder förkläden idag men jag tyckte det var skoj att göra..



  

 

..och det blev riktigt fint också tycker jag nog.. =) 

 

Nästa bidrag är en sjal gjord utav två olika gamla gardintyger, spets och bollfrans..

 

 


..den blev inte heller så "plåkig".. ;) hihi..

 

   

 

Nu längtar jag tills imorgon då dom andras återbruksbidrag börjar dyka in hos goa Klockarbarn.. <3

Av Suzana - 14 april 2012 16:04

Jag vet att det är dumt att handla något när ekonomin är i botten..men ibland måste man bara unna sig något ögongodis också..så för några helger sedan hittade jag denna söta geisha på erikshjälpen för en guldtia..hon är  trasig här och där men ack såå charmig.. <3

 

  

 

..och den söta pippin har jag spanat flera helger på inne på ett av södrans loppisar men tyckt att den har varit lite dyr (30kr) men nu idag kunde jag inte motstå den längre så nu är den också en del utav min samling lite "kitschiga" porslinsfigurer.. =)

 

 

 

Har ni gjort några fynd i helgen? =)

Av Suzana - 12 april 2012 22:01

Ibland bara måste man testa något nytt och idag när min älskling stod på jobbet så fick han en ide om att det borde vara smarrigt att baka kubb med banan i..sagt och gjort..så fort han kom hem skred han till verket..

 

Och tada..!! =)

 

 

 

Smarriga banankubb!

Högsta betyg utav provsmakarpanelen här hemma (barnen..).. ;) hihi..

Av Suzana - 11 april 2012 20:18

Vår dag har varit riktigt bra trots att det har varit grått trist och regnigt hela dagen..

 

Slängde ihop lite gott fika att locka barnen ifrån datorena med..

 

 

(rulltårta med hallonsylt och äppelmos)

 

..och plockade fram memory:t..skoj att kunna göra något mysigt ihop en stund.. <3 <3

 

Bus blandat med vardagsstök hela dagen.. ;) hihi..

 

Har även ägnat lite tid åt mig själv för ovanlighetens skull..en hennakur och mitt hår lyser rödare än vanligt och mina tånaglar har fått en massa färg likt en regnbåge..hihi..behöver mycket färg i mitt liv nu..

 

Hur har eran dag varit?

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards