Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Veckan´s spartips

Av Suzana - 21 mars 2017 09:00

Då var det dags för ännu ett Veckan´s spartips och denna gång tänkte jag tipsa lite om hur du kan få ett toppenfint bröllop utan att gå bankrutt.

När jag och maken gifte oss här hemma i trädgården så gjorde vi allt för att vårt bröllop skulle vara snällt både mot vår plånbok och miljön...så denna gång kommer jag att bjuda på några foton från vårt bröllop också.

 

 

Något som är A och O för att få till det hela är att vara ute i god tid och att planera.

 

* Det kan ta tid att hitta den perfekta brudklänningen/kostymen beg, men utbudet är verkligen stort och du kan garanterat hitta en klänning som känns rätt för dig med eller utan justerigar med lite nål och tråd.

Själv hittade jag tyget till min klänning för 100kr och lät en sömmerska sy min medeltida klänning efter en teckning jag gjort. Sömmerskan betalade min älskade mormor som en bröllopspresent <3

 

* På loppis och olika köp & säljsajter kan du hitta det mesta till ditt bröllop.

Jag köpte bla ett helt gäng udda kaffekoppar så gästerna sen fick välja just sin favorit. Till och med brudparet på toppen utav bröllopstårtan hittade jag på loppis.

 

 

Tårtan som äldsta sonens dåvarande flickvän bakade åt oss + att hon tog våra bröllopsfoton.

 

* Brudbuketten band jag också själv och som dekoration på varje bord satte jag en lupinbukett i stora gamla syltburkar som jag hittat i ett gammalt förråd hos mina morföräldrar och knytit en enkel rosett om...enkelt men fint <3

Dukarna sydde jag utav gröna lakan och en bunt panellängder som jag köpte billigt. Lakanen funkade sedan perfekt i minstingens spjälsäng.

 

 

* Till bröllopsinbjudningarna köpte jag ett lite finare papper och skrev sedan ut inbjudningarna med hjälp utav vår gamla skrivare och lite fin text.

 

* Vill ni ha levande musik på festen så fråga runt bland dina vänner och se om någon kan sjunga och spela eller varför inte nöja er med en vanlig stereo.

 

* Våga be om hjälp istället för dyra bröllopspresenter! Svärmor kanske kan baka ett par sorters kakor, lillasyster kanske vill dokumentera er stora dag med kameran, mm.

 

* Brudens frisyr och sminkning är lätt att göra själv om man inte känner någon som är duktig och villig att hjälpa till.

 

* Grejen är väl egentligen att göra så mycket som möjligt själv, planera, lägg er tid så kan ni spara många sköna kronor.

 

 

 

Tror att detta inlägg skulle kunna bli hur långt som helst, så jag sätter punkt här med en länk till ett utav mina gamla blogginlägg då jag och maken som bäst höll på med våran bröllopsplanering.

 


<3 Jag hoppas att ni som går i bröllopstankar fått något litet matnyttigt tips i alla fall <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards