Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Mycket skoj!

Av Suzana - 6 mars 2014 10:00

Igår var det mycket skoj som landade hemma hos mig..många skojiga saker som inspirerar och får mig att vilja ännu lite mer.. =)


Bla kom rara Petra in med den gula sättlöken som vi beställt tillsammans..så nu får gärna jorden reda sig så man kan få börja pilla ner dom..


 


..blir första året för mig med egen lök så det skall bli extra spännande att se hur jag lyckas.. <3


Sen damp min beställning utav "gamla" Åter tidningar in i postlådan..


 

..så mycket intressant, lärorik och inspirerande läsning! <3


(Snål som jag är köper jag dom alltid i efterskott för att dom blir billigare då..så nu vet ni att jag faktiskt har en lite mer ekonomiskt tänkande gen också..kanske svårt att tro som jag fyndar loss just nu.. ;) ..)


Och sist ut..hämtade jag ut mina fina jäskorgar på posten idag också..åhh nu vill man ju bara köra igång och baka direkt..men skall avvakta och se om korgarna måste behandlas före användning..får väl googla om inte jag får info på annan väg..


 


..kanske jag kan få info utav mina snälla kurskamrater på fb..det var ju ändå vid förra kursträffen i Österfärnebo jag fick testa på dessa jäskorgar för första gången.. ;)


 

(foto lånat utav Tommy som stod bakom kameran denna morgon) 


Här är ett foto på oss som var uppe med tuppen sista kursdagen och gräddade klart vårt kalljästa bröd så vi och övriga kurskamrater fick nybakat färskt bröd till frukost..


MUMS!! <3

 
 
Lena

Lena

6 mars 2014 10:31

Löken kommer du säkert att lyckas med! Brukar fungera bra med både gul och röd, bara det inte blir en alltför regnig sommar.....
Lycka till med brödbaket.
Kram Lena

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

6 mars 2014 11:11

Hej! Sugrören köpte jag från www.ekokul.se de har många kemikaliefria alternativ för köket där :-)

http://enklarejohanna.blogspot.com

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

6 mars 2014 17:50

Kul med nytt och inspiration!
Åh, så du tänker så med Åter! :)
Jag betalar in för ett år i taget och så dyker tidningen ner med jämna mellanrum :) Verkligen en bra och inspirerande tidning!

Nu finns en del saker ute till försäljning i min blogg, om du vill kika :)
Trevlig kväll!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

6 mars 2014 19:01

Tack för buden i min blogg :)
Jag la till en grej också.
Att vill man höja ett bud så får det vara med minst 5:-
För att slippa enkronas-höjningar hit och dit - kan ju bli hur många kommentarer som helst då, om många vill ha samma sak...
KRAM!!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards