Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Finfrämmande

Av Suzana - 28 april 2011 17:51

Idag när jag och minstingen var på bibblan och letade spännande böcker att låna hem..fick jag ett glatt oväntat telefon samtal..min goa vännina A ifrån Mora ringde och frågade om det gick bra att hon och hennes goa mor kom på besök en sväng.. Självklart! Superkul! Det är ju inte så ofta man träffas när man bor en 10mil ifrån varandra..

 

Så när vi lånat ett gäng intressanta böcker så travade vi hem och jag slängde ihop en smarrig kaka att bjuda på..

 

    

 

..trots att jag bakar så pass mycket som jag gör så finns det väldigt sällan något kvar i frysen..finns många sockerråttor i denna stora familj.. ;) hehe..

 

Goa A hade med sig en liten present till mig också..ett foto ifrån det ljuva 80-talet..kolla frillan..hehe..

 

 

 

Måste tillägga att det inte är alkohol i glaset..bara vatten med ett oliver i för att spexa till fotot..vi lekte "fotomodeller" vid tillfället då detta foto togs.. =)

 

 

 

Omtänksamma A tänkte att foto skulle kunna funka som "peppning" nu inför min viktnedgång..jag är ju aaaaningens mindre på fotot.. ;)

 

Tusen tack gumman!

Så skoj att träffa dig och din kära mor.. <3

 

Nästa gång är det min tur att hälsa på dig..hoppas det kan bli snart.. =)

 
 
Angeliqa

Angeliqa

28 april 2011 18:49

Kakan ser himla god ut! Och vilket nostalgiskt och härligt kort! Experterna säger ju att ett foto från en tid då man hade sin "målvikt" är en bra peppning inför viktnedgång.

http://sopnedkast.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

28 april 2011 20:52

Det var bara trevligt att åka de milen och träffa dig och barnen. Särskilt uppskattat att du bakade en god kaka för vår skull. Riktigt riktigt roligt att se att allt pin du gått igenom har gett resultat. Ha det gott! Kram Annica

 
Chatarina

Chatarina

29 april 2011 06:48

Vilket undebart kakfat du gjort! Detta verkar vara en mysig blogg :) Jag kikar säker förbi igen!

http://gardets.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

29 april 2011 14:47

Hör det är gott med dig och nu blev jag jättesugen på den där tårtan :) Söta gula grisen blev jag så förtjust i - kanonfin ju, och visst är det underbart med våren som tågar in! Fullt sjå i trädgården nu i dagarna..
kramar i våren Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Elin

Elin

29 april 2011 19:10

Hej Sanna
Vilken fin blogg du har! Kul att du kommenterat hos mig så att jag hittade hit. Kakan ser supersmarrig ut tycker jag.

http://elinspyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards