Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Suzana - 6 mars 2014 20:48

Ikväll har jag och älsklingen bjudit hem våra barn på familjemiddag med lite gott..eller ja inte riktigt alla då..två är allt för långt bort för stunden men restrerande 4 barn som bor i byn..


Bjöd på älsklingens äldsta sons favoriträtt..nämligen min Tacogratäng!



Och till efterrätt blev det något enkelt men gott..chokladpudding med grädde, banan och chokladrån.. <3


   


Serverat i småskålar jag fyndat inne på vårt loppis..


Har nu 7st men skulle vilja hitta några till då jag tycker storleken är perfekt och jag tror dom är ugnssäker..alltså perfekt till portionspajer också.. =) 


<3 Gott, trevligt och uppskattat utav alla <3

Av Suzana - 6 mars 2014 10:00

Igår var det mycket skoj som landade hemma hos mig..många skojiga saker som inspirerar och får mig att vilja ännu lite mer.. =)


Bla kom rara Petra in med den gula sättlöken som vi beställt tillsammans..så nu får gärna jorden reda sig så man kan få börja pilla ner dom..


 


..blir första året för mig med egen lök så det skall bli extra spännande att se hur jag lyckas.. <3


Sen damp min beställning utav "gamla" Åter tidningar in i postlådan..


 

..så mycket intressant, lärorik och inspirerande läsning! <3


(Snål som jag är köper jag dom alltid i efterskott för att dom blir billigare då..så nu vet ni att jag faktiskt har en lite mer ekonomiskt tänkande gen också..kanske svårt att tro som jag fyndar loss just nu.. ;) ..)


Och sist ut..hämtade jag ut mina fina jäskorgar på posten idag också..åhh nu vill man ju bara köra igång och baka direkt..men skall avvakta och se om korgarna måste behandlas före användning..får väl googla om inte jag får info på annan väg..


 


..kanske jag kan få info utav mina snälla kurskamrater på fb..det var ju ändå vid förra kursträffen i Österfärnebo jag fick testa på dessa jäskorgar för första gången.. ;)


 

(foto lånat utav Tommy som stod bakom kameran denna morgon) 


Här är ett foto på oss som var uppe med tuppen sista kursdagen och gräddade klart vårt kalljästa bröd så vi och övriga kurskamrater fick nybakat färskt bröd till frukost..


MUMS!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards