Alla inlägg under juli 2011

Av Suzana - 22 juli 2011 20:26

Känner mig lite stressad nu måste jag medge..har inte fixat klart direkt mycket till söndagens kalas och imorgon skall jag både "jobba" i ateljen ett antal timmar och sen skall vi ju ha grillkväll om vädret tillåter (..och skulle det bli regn så skall jag överraska näst yngsta sonen med ett biobesök..)..har bakat en omgång chokladbollar och skall knåda ihop ännu en sats ikväll..igår fick jag ihop en sats gobitar..

 

 

..med choklad och polkagris strössel..och älsklingen har köpt ett gäng bullar men jag vill ju bjuda på mycket mer än så..

Slog in gossens presenter igår..godispåsarna är också redo..

 

Får fundera ut lite mer bakat tills imorgon och hoppas att jag hinner med något då..

 

Inte stressa Sanna..det löser sig alltid.. =D hihi..

 

Idag fick jag färdigt ett par kakfat till också..blev riktigt nöjd..speciellt med det gula..

 

  

 

..lite romantiskt 50-tals stuk typ..

   

 

..tänkte att lite mindre enklare kakfat kanske skulle kunna vara utav intresse när man tex skall ha en fika på tu man hand.. =)

 

Nej nu dax att knåda chokladbollar och packa korgen inför morgondagens ateljebesök.. =)

Av Suzana - 21 juli 2011 17:19

Här kommer en bunt bilder på lite nytt som jag pysslat ihop i ateljen.återbruk..återbruk och åter återbruk..

 

 

 

Ljusstakar..

    

 

 ..av gammal porslin..

 

 

 

..lite decoupage för det där lilla extra..

 

 

 

 ..halsband..

   

 

..och ännu ett armband..

 

 

 

..litet "smyckefat" med lite extra piff och ordet lycka stämplat med glasfärg..

    

 

..mitt "tingeltagel" är nu klart också och "pratar" lugnande när vinden leker igenom det..

 

 

 

..det var alla "nyheter" för denna gång.. =)

   

Av Suzana - 21 juli 2011 17:09

..hann med en hel del igår..loppis i Söderomsjön..tittade till vårt svampställe och hittade en grabbnäve med kantareller..är inte meningen att jag skall hitta några mängder utav den varan i år, det är uppenbart..

 

 

..massa ärenden avklarad..och på vägen hem från Bollnäs svängde vi in på ett litet loppis..såg ett gäng galler utanför och frågade lite fräckt om dom inte sålde dom..nää sa tjejen..men frågade ändå sambon..och visst fick vi det..så för 50kr så fick vi med oss ett "jätte" nätstycke hem..och efter lite pyssel med vinkelslip och svets så passade det perfekt på grillen..

 

 

..på lördag skall vi inviga den och försöka skramla ihop en bunt semesterfirande familjemedlemar för en stor korvgrillning.. =)

 

Kostnad för grill..galler 50kr, svetstråd och el till svetsen..

BILLIGT!!

Av Suzana - 21 juli 2011 16:54

..och söt som sockervadd.. =)

Minstingen trillade över en "lika" hatt som pappa har när vi var till ett loppis i Söderomsjön igår..han fick pruta den med 7kr (loppisråtta som mor sin kanske..?) och sken som solen när han stolt fick sätta på sig den och posera med pappa..

 

Omelett sa han och jag svarade pannkaka och tog kortet.. =D hihi..

 

 

Av Suzana - 19 juli 2011 18:07

Idag har vi haft uppehållsväder och passade därför på att dra ut i skogen lite..hann plocka på oss 1,2kg hjortron..

 

   

..kikade efter kantareller men det är tydligen inte meningen att jag skall plocka sådana i år..suck..älsklingen och lillkillen undersökte en liten sjö medans jag sprang runt i skogen som en tok och letade svamp..stötte på årets första huggorm dock..


 

(hann inte fota den själv så denna bild hittade jag med google)


Trött och fikasugen styrde vi sedan gamla bettan mot mittjasvallen..där var fullt med folk..tog en stund att få in fikat så vi hann njuta en bra stund utav miljön och klappa hunden Nemo..


 

..kattungarna var till minstingens stora sorg hela tiden "upptagen" utav några större flickor som gick och höll ungarna i famnen..så när vi fikat klart (mmm jag åt hälsingeostkaka med saftsås och grädde..mumma!) for vi ut till Kammahav och klappade kattungarna som vi sitter kattvakt åt för tillfället..minstingen som inte träffat dom tidigare sken som solen i Karlstad och njöt i fulla drag utav att äntligen fått gosa med kattungar..


   

Sötisar!


Av Suzana - 17 juli 2011 15:35

Snart är det dax att inviga grillen jag och älsklingen pysslat lite med på sistone..köpa grillgaller imorgon och elda ur än en gång..

Sen blir det grilltime och vi tänkte bjuda in dom närmaste på lite korvgrillning..lite utav en grill invignings "fest"..kan väl bli lite skoj..

 

  ..den är allt annat än vacker..om nu en grill kan vara vacker..men den fyller sin funktion..

Skall till lite stöd/stag mellan "benen" och lite små fix men det får bli vart efter som vi får tag i "metallskrot"..hittills har grillen bara kostat oss svetstråd och elen som drivit svetsen.. =)

Av Suzana - 16 juli 2011 17:59

Idag har jag suttit några timmar på södran och pysslat lite igen..passade även på att fota lite utav det nya jag har fått till på sistone..bla en ordspråkstavla att hänga på väggen..

 

    

 

..och ett gäng nya armband..dessa säljer som smör i solsken så jag får skapa nya i ett.. =) hihi..

 

    

 

..ett par nya nessesärer blev nästan klar idag också men dom får ni se en annan dag.. =)

Av Suzana - 16 juli 2011 17:31

I torsdags så tog jag, älsklingen och minibusen en ordentlig dagstripp..vi hade bestämt oss för att åka och fiska lite uppe vid svågerns stuga och ta dagens som den kom innan det var dax att hämta upp älsklingens näst äldsta son i Kilafors dit han fått skjuts med sin mor och hennes sambo..


Första stoppet blev vid ett supermysigt cafe/lanthandels museum i Katrineberg..vi har passerat där många ggr tidigare men då har det varit stängt men denna gång så passade det in så att det var öppet..jippi..om ni har vägarna förbi så rekommenderar jag verkligen ett besök..

 

              


Gullan & Leif som håller i trådarna där är ett urmysigt par, miljön supermysig och fikat supersmarrigt!

 

Vi testade en sk Rolls Royce, smarrig rabarberpaj med glass och vaniljssås dekorerat med citronmeliss och en hallonbåt som pricken över i:t..mums!!

 

   

Hit hoppas jag på många fler besök! =)

 

Mätt och belåten styrde vi sedan kosan mot sjön..minibusen ville så gärna testa att åka eka så han kunde knappt vänta..

 

 

 

..loppisfyndad flytväst 40kr..superbra..

    

 

..motorn strulade så det blev till att ro, men det verkar inte röra min goa älskling i ryggen.. ;) hihi..

 

  

 

..jag roade mig med att leka med kameran..

 

 

 

..och lyckades fånga "storfiskarn" på bild med första fångsten någonsin..

   

 

  ..liten aborre.. =)

 

 

 

Svor tyst en stilla ramsa över att vi inte hade något att plocka en massa utav skogens guldgula guld i..plockade dock magen full utav dessa godbitar..kanske kanske hinner vi dit och plocka lite innan det är försent..

    

 

..håll tummarna!

  

 

Efter vårt lilla skogsäventyr hoppade vi in i gamla Bettan och for mot Kilafors..mötte upp sonen och styrde kosan mot Bollnäs och katthemmet där kära systeryster och söta A jobbade för kvällen..

Tog en tripp in på loppiset för att leta ramar till mina ordspråkstavlor..hittade en bunt + lite andra småsaker som ni får se en annan gång..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards