Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Torsdags tripp..

Av Suzana - 16 juli 2011 17:31

I torsdags så tog jag, älsklingen och minibusen en ordentlig dagstripp..vi hade bestämt oss för att åka och fiska lite uppe vid svågerns stuga och ta dagens som den kom innan det var dax att hämta upp älsklingens näst äldsta son i Kilafors dit han fått skjuts med sin mor och hennes sambo..


Första stoppet blev vid ett supermysigt cafe/lanthandels museum i Katrineberg..vi har passerat där många ggr tidigare men då har det varit stängt men denna gång så passade det in så att det var öppet..jippi..om ni har vägarna förbi så rekommenderar jag verkligen ett besök..

 

              


Gullan & Leif som håller i trådarna där är ett urmysigt par, miljön supermysig och fikat supersmarrigt!

 

Vi testade en sk Rolls Royce, smarrig rabarberpaj med glass och vaniljssås dekorerat med citronmeliss och en hallonbåt som pricken över i:t..mums!!

 

   

Hit hoppas jag på många fler besök! =)

 

Mätt och belåten styrde vi sedan kosan mot sjön..minibusen ville så gärna testa att åka eka så han kunde knappt vänta..

 

 

 

..loppisfyndad flytväst 40kr..superbra..

    

 

..motorn strulade så det blev till att ro, men det verkar inte röra min goa älskling i ryggen.. ;) hihi..

 

  

 

..jag roade mig med att leka med kameran..

 

 

 

..och lyckades fånga "storfiskarn" på bild med första fångsten någonsin..

   

 

  ..liten aborre.. =)

 

 

 

Svor tyst en stilla ramsa över att vi inte hade något att plocka en massa utav skogens guldgula guld i..plockade dock magen full utav dessa godbitar..kanske kanske hinner vi dit och plocka lite innan det är försent..

    

 

..håll tummarna!

  

 

Efter vårt lilla skogsäventyr hoppade vi in i gamla Bettan och for mot Kilafors..mötte upp sonen och styrde kosan mot Bollnäs och katthemmet där kära systeryster och söta A jobbade för kvällen..

Tog en tripp in på loppiset för att leta ramar till mina ordspråkstavlor..hittade en bunt + lite andra småsaker som ni får se en annan gång..

 
 
Jenny

Jenny

16 juli 2011 21:58

Härliga bilder på er fina lilla tripp ;)
KRAM

http://jennybergvall.blogspot.com

 
Nea

Nea

17 juli 2011 09:57

Mysigt med fiske tur! De gjorde ofta min familj när jag var liten, morfar är en riktig liten fiskar gubbe från skogarna i norrland ^-^ haha Jag tycker dock så synd om fiskarn >.<

http://lillskiit.blogspot.com

 
Ingen bild

metronyx

17 juli 2011 11:06

Loppis, fiska och hjorton...låter som en dag att njuta av. Mest avis blev jag på hjortrona. Själv var jag ute och sprang i skogen häromdan, man är ganska tom i huvet ibland för helt plötsligt kom jag på att jag för en stund sen sprang förbi kantareller..tror du jag minns var ?

 
Linda

Linda

18 juli 2011 12:33

Vilken härlig lanthandel! Det såg ut som en fin utflykt! Massor av fina burkar och plakat helt i min stil. I vilket landskap ligger Katrineberg? Tack för fin kommentar på min blogg! Mina väskor är dubbelsydda skulderväskor med foder och knäppning fram. Tre innerfickor för mobilen, nycklar och penna. Finns i alla möjliga sorters tyger för beställning. Priset är 350 kr+ frakt (45 kr inom Sverige). Sugen på en egen så är det bara att sända mig ett mail med önskemål om tyg/färg! :)

Mvh
Linda

http://dollybirdretro.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards