Alla inlägg under juli 2011

Av Suzana - 13 juli 2011 20:54

..idag har jag hunnit varit i ateljen och pysslat en stund..skönt att få utlopp för lite utav min kreativitet..

 

Kom på att jag har glömt att visa det färdiga resultatet utav mina mormorsrutor i bomullsgarn..

 

 

 

..tada! En kökshandduk! =)

    

 

Annat nytt som jag fick klart idag var ett par "nessesärer" sydd utav två dukar som jag fyndade på loppis i rummet brevid min atelje..blev riktigt bra tycker jag själv..skall pressa dom..eller ja den blå..den med äpplerna hann bli såld innan jag hann få fram strykjärn..men den blå skall bli pressad inom närmaste dagarna.. =)

 

    

 

Har tusen ideer för vad jag skall skapa härnäst och ikväll efter att ha lekt med svetsen lite så har jag fått ännu fler (jag och älsklingen håller som bäst på att fixar till en grilltunna..fotobevis kommer när den är klar..)..är många många år sedan jag svetsade sist men det är ju så sjukt roligt så nu skall jag inte låta det gå så länge mellan gångerna.. =)

Av Suzana - 12 juli 2011 19:40

Har börjat att planera för minstingens 4års kalas..funderar på om vi skall fira i parken i år..det kan väl inte störa så mycket och barnen kan leka och bada om dom vill..


Tänkte sätt upp några ballonger..servera glass och fika från ett bord..mm..jag tror det blir bra..eller vad tror ni?.. =)

 

Har köpt på mig lite papptallrikar (inte särskilt miljövänligt jag vet..men ibland måste man få fuska..), pappmuggar och servetter..

Godis till barnens godispåsar, läsk, mm..

 

Första omgången chokladbollar är gjord idag också..

 

 

Har tid på mig..kalaset blir inte förren den 24 juli.. =)

Av Suzana - 11 juli 2011 19:51

Ikväll har jag och goa A varit en sväng upp till Mittjasvallen för lite skitsnack och go´fika..

 

Älskar att bara sitta på denna underbara fäbovall och njuta utav lugnet.. <3

 

 

Goa A ville inte vara med på bild..men såklart att hon skall pryda min blogg..söt som socker som hon är.. <3

       

 

 Mumsig ovanåkersmacka..mmmm..tunnbröd, messmör och hemost.. =P

 

Gårdagens svampjakt gick allt annat än bra..antingen har det varit för torrt där vi brukar plocka eller så hade någon redan varit där och skördat dessa godbitar..men till en macka hittade jag i alla fall..mums!

 

Bättre lycka nästa gång.. =)

 

 

Av Suzana - 10 juli 2011 16:45

På sistone har bara inte tiden funnits för att blogga så mycket..här har hänt både roliga och extremt jobbiga "saker" som tagit all min energi och livsglädje..

Men här kommer i alla fall ett litet livstecken.. <3

 

Börjar med några foton på pyssel som jag pysslat ihop på sistone..

 

Ännu ett gäng armband har sett dagens ljus..

 

   

 

 ..och ett par återbrukskuddar har fått "liv"..

 

 

..så nu har jag smått dille på att köpa grytlappar igen..bara älskar att återbruka gamla saker..

 

Idag har vi även tagit en sväng till Mittjas vallen..trots regn och rusk så kan vi ju bara inte bryta vår söndags tradition att åka dit en sväng..sonen njöt i fulla drag utav att kela med kattungar, kaniner, höns, mm medans jag och älsklingen mest satt och njöt utav värmen och lugnet vid den öppna spisens lilla brasa efter en som vanligt smarrig fika.. <3

 

     

Strax skall vi ta en tripp ut i skogen igen och spana efter skogens alla "smarriga" skatter.. =)


Av Suzana - 6 juli 2011 14:38

Idag har jag varit på återbesök på Gävlesjukhus och träffat dietisten..allt såg bra ut och jag fick några bra tips..blir lätt att man äter samma och samma utav ren vana och då är det ju bra om någon kan ge lite mer tips så att man börjar tänka i lite fler banor..

 

Efter vägningen så visade det sig att jag har gått ner hela 47% av min övervikt på de 4 månader som gått sen min op..

HÄRLIGT!! =)

 

 

Av Suzana - 5 juli 2011 09:17

Har börjat pyssla ihop ett vindspel utav div gamla köksredskap som jag funderar på att ha utanför fönstret i ateljen för att få lite "mer uppmärksamhet" utifrån..vad tror ni om det?

 

Skall leta lite fler redskap och pyssla dit tror jag..inte riktigt nöjd som det är nu..men tror att det kommer bli riktigt tufft i slutändan.. =)

 

 

Av Suzana - 5 juli 2011 09:05

..vi bara älskar att besöka detta lilla paradis på jorden..synd att dom bara håller öppet en månad i år.. <3

 

                 

Av Suzana - 4 juli 2011 14:10

Efter en liten men skön sovmorgon i morse så hoppade jag upp, gjorde mig i ordning och for sen raka vägen till bygghandeln här i byn..köpte fönsterkit och kitkniv..

 

 

..när jag fick hyra min atelje så ingick ju i hyresavtalet att jag tar hand om all ev renovering själv och då ett ytterfönster var krossat så var det mitt uppdrag för dagen..nytt glas redan fixat..skrapade rent och tog bort glasbitar och gammal kit igår och idag fick jag då nytt glas och kit på plats..blev kanon..nu bara lite färg innan hösten så är jag nöjd.. =)

 

Hann även fixa en hel del på ett litet "vindspel" jag har på G och hjälpa goa Gun lite innan det var dax att handla, gå hem och ta hand om barn och hem då älsklingen jobbar kväll..

 

Blir nog en sväng till södran ikväll när minstingen somnat för natten, näst äldsta och näst yngsta sonen är ju hemma och kan hålla öronen öppen utifall han vaknar till.. =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards