Alla inlägg under september 2009

Av Suzana - 6 september 2009 14:57

Jag och älsklingen såg filmen "Drag me to hell" igår kväll..hmm nja..den var kanske värd att se en gång men inte mer.. Ger den 1,5 stjärnor utav 5 möjliga..


Av Suzana - 5 september 2009 21:46

Syster ysters älskling fyller år imorgon så nu har jag roat mig ikväll med att slänga ihop två marängtårtor på beställning.. Kul när det man gör uppskattas.. =) hihi..

GRATTIS i förskott Challe och hoppas tårtorna skall smaka bra! =)


Nu tror jag det är dax att se på film med älsklingen, tror fotbollen är över nu.. =)





Av Suzana - 5 september 2009 19:51

Kom på att det var länge sedan jag gav ett filmtips men här kommer ett.. Jag och älsklingen såg filmen "män som hatar kvinnor" igår kväll.. Och jag måste säga att denna starka film verkligen är sevärd även om man kanske skall varna känsliga tittare då det finns en del obehagliga "bilder" i filmen..

Se den, den är kanon bra!


Av Suzana - 5 september 2009 19:32

Hittade denna underbara blomkruka inne på loppiset, det är en kruka av Aldo Londi Bitossi från Italy..tror serien heter Rimini Blue..

Har lagt ut den på tradera och tänker sälja den i förmån för djurskyddet, förhoppningsvis så får jag in mer än de 5kr dom annars skulle ha sålt den för..

Håll tummarna! =)





Av Suzana - 5 september 2009 19:23

Idag har jag och syster jobbat på djurskyddet igen, så mysigt med alla goa kissemissar.. Vi röjde även och donade en hel del ute i loppiset inför höstmarknaden så vi hade bla. goa tjejen Monica med oss, börjar bli riktigt bra där ute..bara lite småplock kvar som vi tar på loppis och höstmarknads dagens morgon.. =)


Hihi här ser ni buskatten Tuva in action..hon vill tydligen följa med mig hem och gjorde sitt bästa för att försöka få plats i min väska..men men hon får vänta ett tag till, hon är bokad och kommer inom kort att få ett eget hem. Så himla kul! =)


Av Suzana - 4 september 2009 19:54

Idag fick jag denna söta kissekatt i postlådan! Det var min och äldsta sonens goa söta vännina Kim som skickade den till mig.. =)

Då hon har läst min blogg och även varit hem till mig och hälsat på så har hon upptäckt min förkärlek för små söta prydnads figurer och tyckte därför att denna söta kisse skulle trivas bättre att bo här hos mig med en massa kompisar istället för att bara stå ensam och samla damm hemma hos henne.. Och jag håller med henne! =) hihi..

Så denna lilla skönhet skall få möta sina nya kompisar så snart jag får ordning på ett litet skåp jag skall förbereda för mina små sötnosar att bo i.. =)


Tusen tack än en gumman! Du är go du tjejen <3



Av Suzana - 4 september 2009 19:42

Hann även med att besöka en nyöppnat loppis/hantverksaffär här i byn igår, fyndade ännu ett "settekasse" som skall göras redo för försäljning..nytillverkat och kostade ändå bara 50kr..så om han gör fler vet jag vart jag skall vända mig  framtiden för att få tag i dessa till rimligt pris.. =) hehe.. Sen fick även en liten "minibyrå" följa med hem, den skall stylas om och säljas den med troligen..30kr för denna..

Blev även kär i den underbara turkosa skålen som stod precis innanför dörren när jag kom..ler..25kr fick jag böta för den.. Ännu en uggla till samlingen blev min för en 20:a.. =)

Fina fynd tycker jag och jag är nöjd!


Och då vi ändå skulle hämta älsklingens äldsta son ifrån skolan i Bollnäs så tyckte min goa älskling att jag var värd ett besök där på erikshjälpen också, så jag fick chansen till ännu mer fina fynd (foton på dessa saker kommer senare..)..två "loppisar" på en dag..inte alls tokigt =) <3

En tröttdag men skoj ändå alltså!



Av Suzana - 4 september 2009 19:32

Igår var det ännu en tröttdag och jag orkade inte med att blogga helt enkelt..men jag måste ju bara visa tapeten som snälla goa Lotten sände som utbyte mot tygbonaden som jag sända henne för ett tag sedan.. =)

Är den inte bara underbar?

Som ett riktigt färgsprakande fyrverkeri!


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards