Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

Veckan´s spartips

Av Suzana - 14 mars 2017 09:00

Då var det dags för ännu ett Veckan´s spartips och denna gång tänkte jag tipsa lite på hur man kan spara pengar under menstruation...

 

 

1. Många känner väl till tygblöjor till barn, men sen finns det ju även tygbindor...alltså bindor i tyg som man kan använda om och om igen...bara att slänga i tvätten och sen är dom som ny igen...bra nog mycket bättre för miljön och plånboken och inte allt för mycket jobb.

 

 

(Bildkälla: Google)

 

Dessa finns bla att köpa i olika online butiker eller så kan du ju alltid sy dina egna. Finns en massa mönster att hitta på nätet, tex detta som jag hittat.

 

2. Mitt andra tips om man nu inte vill avända binda är en menskopp. Ännu en produkt som är snäll mot både dig och miljön.

Menskoppen används även den om och om igen så även om det är en lite dyrare engångskostnad så betalar den  snabbt igen sig.

 

 

Denna modell finns att köpa på apoteket, men nätet svämmar över utav olika märken i varierande prisklasser. Jag fick min för ex antal år sedan och tycker den är toppen.

 

3. Och sist men inte minst så vill jag tipsa om egengjorda tvättlappar utav olika slag, ta bara en gammal frottehandduk, klipp i olika storlekar och fålla sen kanterna.

 

Funkar från allt till att tvätta bort smink till att tvätta bebisrumpor med =)

 

 

Denna bild hittade jag inne på denna inspirerande blogg, kika in vettja!

 

Det var alla tips för denna gång, hoppas att ni skall få nytta utav någon utav dem.

 
 
Annie

Annie

14 mars 2017 15:09

Bra att du tipsar! :)
För mig känns det sådär med tygbindor .. vill ha såna man slänger, men så är jag ;)

Hoppas Du har en ok dag<3

var rädd om dig!

Kramar<3

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

 
Erika

Erika

17 mars 2017 11:22

Bra tips! Jag har redan en menskopp från www.menskopp.se och det är verkligen något av det bästa jag har införskaffat mig! Så enkelt och smidigt. Men man kanske ska fundera på det där med tvättlappar, det gör man ju av med en del vilket inte är så bra för miljön kan jag tänka mig. Dessutom måste man ju spara massa pengar genom att använda flergångs istället för engångs. :)

http://www.menskopp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards