Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Dagens..

Av Suzana - 27 april 2011 21:28

Måste ja bara visa allt jag fyndade på erikshjälpen med goa A idag..fanns tokmycket som föll mig i smaken denna gång och jag kåkade hem en stor kasse full och ett par gummistövlar på sidan om (älsklingens beställning..)..

 

En bra fynddag alltså! =)

 

Först tänkte jag visa det jag köpte hem i glasväg för att testa borra i..fick blodad tand efter Guns kakfat så jag tänkte att det skulle vara kul att skapa fler fat med blandning glas och porslin.. =)

 

  

 

Ett gäng skojiga spargrisar som skall få flytta ut på tradera..

 

  

 

..ett par utav Snövits dvärgar och en liten gris..

 

  

 

 ..även denna lilla gästkrok skall få flytta ut på T..

 

  

 

Pysselmaterial får man aldrig för mycket utav har jag fått för mig nån har sagt..hmm..vänta..kanske var det jag..hehe..

 

  

 

 ..textil kompott..

 

  

 

 ..lite annat "bra och ha" plock..

 

..och ursöta knappar som kanske blir till ännu ett återbruksarmband.. =)

 

Min vintagegarderob växer stadigt..denna turkosa skönhet ville följa med hem idag..då kunde jag ju bara inte säga nej.. 

 

    

 

Då den är sydd utan dragkedja så köpte jag på mig en passande (enligt mig i alla fall..) dragkedja så det skall bli lättare att ta av och på sig klänningen sen också..

 

   

 

En skön enkel kjol som jag tänker inviga redan imorgon fick följa med hem också..

 

    

..ljuvliga rosor mot svart bakgrund.. =)

Minstingens beställning utav Pelle svanslös bok kunde jag inte fixa men han blev glad åt en Alfons Åberg bok också..

 

Sen har jag fått på ett lager grundfärg och ett lager grönt på Guns kakfat också..men jisses vad kameran inte visar den rätta färgen..den är mycket mer mörkgrön än vad bilden visar..

 

  

 

Ja ja..hoppas att Gun skall gilla fatet i alla fall..tänkte försöka leverera det imorgon så jag måste slänga på ett lager färg till nu innan jag går och sussar kudden också..

 

  ..håll tummarna att det blir bra! =)

 

 
 
Petra

Petra

28 april 2011 13:56

Mycket fint!! Och kakfatet längst ner va verkligen tjsuigt! :-)

http://www.popetotrora.blogspot.com

 
Annefia

Annefia

28 april 2011 14:45

Jag gillar verkligen pressglas!

http://blogg.fialand.com

 
Fröken Prickig

Fröken Prickig

28 april 2011 20:32

HAr en av skålarna jag med, de är jättefina allihop... och hängaren gillade jag med! Tänk om jag hann/kunde gå på loppis lika mycket som du! Det skulle jag gilla:)

http://frokenprickig.blogg.se

 
Madeleine

Madeleine

29 april 2011 19:05

åh vilken god chokladtårta!

http://bonjourvintage.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards